Поки ви минулого тижня дізнавалися, як діти не ходять до онлайн-школи, то цього тижня ви вже зможете з цього матеріалу дізнатися, у яку церкву пішли українці. Так, мушу вкотре повторитися, що телевізійна панель – це зовсім не про рейтинги та долі, це набагато більше – це надзвичайно дієвий інструмент дослідження суспільства, якщо вміти, а головне хотіти вивчати це суспільство.
Коли ви вже будете читати цей матеріал, то напевно вже побачите прес-релізи каналів, які будуть вихвалятися своїми цифровими подвигами. Але насправді це не головне. Важливо, що комерційні канали вкотре не впоралися із завданням програмування на Великодні свята. Чому? Далі подивимося у тексті, тому цікавіше перейти відразу до розділу про програмування.
У яку онлайн-церкву пішли українці?
На вимірюваних каналах анонсувалися три великі церкви: ПЦУ – транслювати зібралися «1+1» та «UA: Перший»; УГКЦ – «UA: Перший» та ІСТV; і здогадайтеся, хто крім «Інтера» показував УПЦ МП? Чомусь телеканал «Україна». Далі у цифрах ви зможете побачити, що таке рішення демонструє: або «Україна» абсолютно не знає свої аудиторії, або це було неаудиторне рішення. Глянемо, які ще канали згідно з моніторингом даних телеперегляду долучилися до транслювання богослужінь.
Бачимо, що на допомогу «Інтеру» та ТРК прийшов канал «Наш». «UA: Культура», «Прямий» та «Еспресо» долучилися до показу ПЦУ.
Аудиторія?
Враховуючи, що до церкви на Великдень зазвичай йдуть всі-всі вікові групи, то найбільш логічним буде таки розгляд за аудиторією 4+ вся Україна.
Доля залежить не лише від вибору того, що дивитися чи у яку церкву йти, але й від того, скільки людей у цей час мали увімкнений телевізор і що обрали. Тому показник, з якого ми почнемо, це буде рейтинг, який, власне, дозволяє врахувати абсолютну, а не відносну увагу до події. Перевага рейтингу також для трансляцій, що відбувалися на кількох каналах. Адже він враховує час контакту, тому якщо хтось з «Інтера», скажімо, перемкнувся на ТРК, то його час перейде разом з ним.
Отже, у наступній таблиці, ви можете вже порівняти сумарний перегляд українцями богослужінь у різних церквах.
Українську греко-католицьку церкву, завдяки вдалому розміщенню в ефірі, бачили з 7:00 ранку та, завдяки додатковій підтримці її парафіян з каналу ІСТV (додав до 0,93% до рейтингу «UA: Перший» 1,15%), це допомогло обійти загальний перегляд глядачів на ТРК та «Інтері».
Саме завдяки вдалому часу богослужіння УГКЦ, її трансляція на «UA: Перший» була самою відвідуваною окремою подією. Ось що значить йти назустріч парафіянам. Або, можливо, саме глядачі УГКЦ найдисциплінованіші і максимально очікували трансляцію вдома.
Для поціновувачів порівнянь – ось табличка рейтингів усіх основних трансляцій.
Як великі канали провели Пасху?
28, 8, 16. Це дати у зворотному порядку від 2019 до 2017 року, на коли припадав Великдень. Подивимося, як впливала Пасха на загальний телеперегляд і як топ-6 каналів справлявся з програмуванням у ці дні.
Констатуємо: телеперегляд на Великдень був рекордним за останні 4 роки. А от доля топ-6 каналів навпаки – найнижча, вона вперше опустилася нижче 50%, це означає, що більше ніж половину свого часу глядачі дивилися не топ-6 каналів сумарно.
А можна подивитися сумарний перегляд богослужінь?
Так, у розрахунках загальної аудиторії завжди є така проблема – як саме визначення того, кого вважати глядачем. Бо є ті, хто на 15 сек. увімкнули канал і більше не дивилися, і ті, хто дивилися довше. Зазвичай канали у своїх прес-релізах пишаються сумарним охопленням, разом з усіма тими, хто міг і випадково потрапити на трансляцію. Для себе за багато-багато років вивчення телеперегляду я використовую цифри не нижчі за 6 хв. Отже, в аудиторію є сенс зараховувати тих, хто дивилися понад 6 хв (сумарно) трансляції. У наступній таблиці даю вам змогу порівняти дві цифри, але нагадаю, що глядачами я називаю тих, хто дивилися канал понад 6 хв.
Бачимо, що загалом до 6 млн людей віком від 4 років дивилися богослужіння, а ще близько 2,7 млн було випадкових глядачів. У цьому місці вам напевно цікаво подивитися щодо каналів. Ок, врахуєте, що довжина трансляцій суттєво впливає на загальне охоплення. А ще, звісно, що сума може перевищувати загальну суму, бо глядачі, а особливо аудиторія, могли та точно дивилися більше ніж один канал.
Середній вік глядача і все-все про обрані трансляції
У МП крім найстаршого середнього віку ми ще бачимо максимальне домінування жінок над чоловіками.
Розподіл дивлення за регіонами
Позиція медіагруп може не збігатися з поглядами автора матеріалу.
Читайте також:
Як дивилися телеуроки на українських каналах
Хто? Кого? Як? Все про проблеми і неможливість валютного вимірювання малих екранів
А що після? Ви про це не думали, але доведеться
Кінець кодування супутника: всі обрали, що хотіли. Підсумки Ореста Білоскурського
Карантин. Поведінка телеглядача
Невраховане свінгерство українського телебачення
Фото: unsplash
Підписуйтесь на «Телекритику» у Telegram та Facebook!