Проєкт став одним із переможців конкурсу соціально значущого контенту PITCH UA 2, отримавши можливість фінансування від проєкту «Зміцнення Громадської довіри» UCBI II та Агентства США з міжнародного розвитку USAID. Керівниця авторської групи Леонора Пащенко поділилася подробицями виробництва цього проєкту.
Леонора, за часів засилля на екранах мелодрам, як народилася ідея молодіжної драми «Морська Академія»?
Коли ми дізналися про конкурс, який оголосило агентство США з міжнародного розвитку (USAID), нам здалася привабливою тема «Активація молоді». Раніше ми вже думали над ідеєю створення фільму про престижну Морську академію в Одесі, куди стікається вчитися молодь з різних куточків України. Ми вирішили, що зможемо показати незвичайні характери, нові погляди на життя і сучасне сприйняття дійсності. Захотілося розповісти історію про молодь, яка є нашим майбутнім.
У ключі вищесказаного, можна очікувати, що у фільмі з’явиться багато нових імен?
Так, і причому не тільки серед акторського складу, де у нас зайняті зовсім молоді хлопці, а двоє – так взагалі ще студенти. Ми пішли на експеримент: запропонували майбутнім кінодраматургам – студентам-другокурсникам університету ім. Карпенко-Карого – приєднатися до роботи над сценарієм серіалу. Катерина Бірюкова, Ольга Артушевская, Поліна Скоморох і Богдан Дмитришин – ровесники наших кіногероїв і теж з різних кінців України. До речі, основну драматичну лінію серіалу – пошук головним героєм свого сина – запропонували саме наші студенти. Так само вони запропонували ввести у розповідь героя нетрадиційної орієнтації та хлопця, у якого тато з Ефіопії, а мама українка. Звичайно, у майбутніх сценаристів не вистачає досвіду, але вони намагаються привнести новий погляд на звичні, здавалося б, речі.
Наш американський куратор, голлівудський продюсер і сценарист Адам Сігал, зазначив наше починання: «Ви працюєте за американським зразком, коли у кожного автора є свій персонаж, саме з ним він «живе» і представляє його інтереси, прописуючи у сюжеті». Всього над сценарієм працюють шість авторів, і не завжди нам легко. Іноді Адам робить кілька зауважень щодо тексту, а іноді нам доводиться переписувати мало не половину серії. Але, зізнаюся, іноді й нам вдається переконати його у нашій правоті.
Наскільки прийнятні зауваження Адама Сігала, адже він знаходиться за 12 тисяч кілометрів і в зовсім іншій реальності?
Бувають кумедні моменти. Для нього, наприклад, був абсолютно незрозумілим момент, коли студентів змушують платити за здачу заліків. Ми врахували коментарі нашого куратора і змінили це у сценарії, щоб піти від негативу, якого в житті й так вистачає.
Ще один цікавий приклад – у сюжеті є розповідь про «чорних археологів» – людей, які займаються незаконними розкопками та пошуком артефактів. Для нас «чорний археолог» цілком прийнятна фраза, але у дослівному перекладі вона в американців може викликати неоднозначну реакцію. Довелося шукати відповідну заміну.
Студенти-сценаристи, напевно, не відстають від вас і багато експериментують?
Коли розробляли історію з цькуванням хлопця нетрадиційної сексуальної орієнтації, наша молодь пустилася в усі тяжкі й використовувала досить колоритну лексику. Адам м’яко сказав: «Народ, давайте не будемо. Якщо ви напишете інакше, нічого не зміниться ». За умовами конкурсу PITCH UA не можна ні в якому вигляді підтримувати ксенофобські або расистські настрої. Вимова з екрана певних різких фраз саме таким проявом і є.
За достатком персонажів, легко припустити, що сюжетних ліній буде кілька – це так?
Горизонтальна лінія розвиватиметься протягом всієї історії – це пошук головним героєм свого сина, про існування якого він дізнається через 20 років після його народження. Але крім цього у кожній серії будуть показані п’ять особистих історій основних персонажів і трьох героїв другого плану – курсантів Академії. Один хлопець родом з Донецька, є кримськотатарська дівчина з окупованого Криму – вона мріє стати капітаном корабля цивільного флоту. Ще один хлопець домагається скасування знесення історичної будівлі в Одесі. Його однокурсник бореться за екологію на Чорноморському узбережжі. Протягом серіалу буде показано, як зовсім молоді хлопці займають активну життєву позицію і стають відповідальними за долю своєї країни.
Крім пошуку рідного сина, яка місія у головного героя?
Він – воїн-доброволець, який отримав поранення на фронті. З душею, обпаленої війною. Суворий і вимогливий, як до себе, так і до своїх підопічних. Він стає куратором групи, і його знайомство з курсантами починається з подвійного конфлікту. Але його завдання створити з абсолютно різних курсантів Морської академії єдину команду і пояснити їм, що у житті головне, а що ні. Згодом йому це вдається, і при цьому він сам відтає і стає м’якшим. У цій історії ми прагнемо показати, що, відкинувши особистий егоїзм, кожна людина може дуже багато чого досягти.
Хто надає професійну консультацію, щоб в оповіданні не заплутатися в морській термінології та, як то кажуть, не сісти на мілину?
Наш оператор Костянтин Воробйов – випускник Одеської Морської академії. Він же познайомив нас з Дмитром Джежерою – власником фрахтової компанії в Одесі. Дмитро відповідає на будь-які наші запитання у будь-який час доби. Соціолог Оксана Лемешко надає консультації щодо розуміння ментальності людей з різних куточків країни.
Як проходив пошук актора на головну роль?
Наш вибір впав на Сергія Стрельникова. І ми не помилилися. Актор загорівся, вжився у характер, пропонує багато нових рішень. Сергій з тих професіоналів, які завжди відповідально підходять до своєї роботи. Очевидно, що йому подобається роль, і він буквально живе у кадрі.
Яка роль дісталася актрисі Катерині Варченко?
Вона грає психолога Академії. У неї є проблеми в особистому житті, вона не може знайти спільну мову зі своєю 12-річною донькою. Як то кажуть, – чоботар без чобіт. Вона може допомогти всім, але не може допомогти собі. Наш головний герой допомагає їй розібратися у цих хитросплетіннях. Персонаж Каті Варченко відповідає за мелодраматичну лінію нашого серіалу, який ми хочемо зробити різноплановим, цікавим глядачам різного віку.
Читайте також:
Star Media відзніме серіал «Морська академія»
Star Media снимает для СТБ ряд четырехсерийных мелодрам
Шеф-редактор Star Media Анна Жижа работает над новым авторским проектом
Алексей Терентьев, Star Media: «Мы надеемся найти такие идеи, которые можно смело предлагать Netflix»
Фото: пресслужба кінокомпанії Star Media
Підписуйтесь на «Телекритику» у Telegram та Facebook!