eMarketer підготував звіт Global Media Intelligence про поведінку інтернет-користувачів традиційних і діджитал-медіа на 42 ключових ринках світу у 2020-му році.
У цьому році багато аспектів щодо використання пристроїв і взаємодії з конкретними носіями у ряді країн мало змінилися або не змінилися зовсім. Хоча і були очікування, що пандемія радикально змінить поведінку медіа, здебільшого цього не сталося. Час, що витрачається на ТБ, цифрове відео та потокову передачу музики, дійсно збільшився серед більшості опитаних груп населення, але дане збільшення було поступовим.
Ключові тенденції, що формують медіаландшафт у цьому році
Володіння ПК і планшетами продовжує падати у багатьох країнах. Смартфони вже є основним, а іноді й єдиним діджитал-пристроєм, який є у користувачів інтернету в усьому світі. Через те, що просунуті телефони продовжують зміцнювати цю позицію, пристроям з великим екраном судилося відсунутися на другий план.
У період з першого півріччя 2019 року по перше півріччя 2020 року володіння десктопними комп’ютерами, ноутбуками або планшетами найбільш різко скоротилося на ринках, що розвиваються, включно з Бразилією, Китаєм, Єгиптом та Індію. Тобто у всіх країнах, де вже давно основна увага приділяється мобільним пристроям і послугам. Але та ж тенденція менше проявилася і в деяких інших країнах, включно з Францією, Росією, Швецією і США.
Проте ПК і планшети переважають серед заможних користувачів інтернету похилого віку – основної цільової аудиторії для багатьох маркетологів. Крім того, з початку пандемії багато споживачів проводять більше часу з ПК. У США, наприклад, 43% інтернет-користувачів, опитаних GlobalWebIndex у травні 2020 року, заявили, що у них збільшився час роботи на ноутбуці, а 24% почали проводити більше часу за комп’ютером.
У результаті реклама на десктопних комп’ютерах і ноутбуках буде як і раніше робити значний внесок у загальні витрати на діджитал-рекламу. А витрати на діджитал-рекламу – на відміну від витрат на традиційні ЗМІ – цьогоріч виростуть, попри вплив пандемії на ринок. За оцінками eMarketer, витрати на цифрову рекламу у всьому світі у цьому році виростуть на 2,4% до $332,84 млрд і складуть 54,1% від загальних витрат на рекламу у ЗМІ.
Цифрове відео продовжує скорочувати розрив з телевізійним мовленням. Як і у 2019 році, телебачення як і раніше отримує більше споживачів у всьому світі, ніж будь-яке інше медіа, яке виробляє контент. Але у багатьох частинах світу частка користувачів інтернету, які переглядають цифрове відео (безкоштовне або платне) наразі дорівнює або перевищує частку користувачів, які переглядають Live TV. Зокрема, GlobalWebIndex виявив значне зростання проникнення підписки на відео за запитом (SVOD) на багатьох ринках у річному вираховуванні. Швидше за все, це було частково пов’язано з розширенням пропозицій Netflix та інших постачальників. Можливо, що SVOD тримає позицію також через бажання споживачів отримувати якісні розваги, перебуваючи вдома.
Наприклад, 86,2% інтернет-користувачів у Бразилії, опитаних у першому півріччі 2020 року, дивилися SVOD-сервіси у попередньому місяці. Це не набагато менше, ніж 89,8%, які дивилися Live TV, і фактично вдвічі більше, ніж 43,2%, які дивилися телебачення «слідом за ефіром». У Мексиці понад 90% дивилися SVOD, а 88,9% дивилися Live TV. У Новій Зеландії та США відсоток респондентів, які переглядають Live TV та SVOD був майже однаковим.
Такі цифри підтверджують прогноз eMarketer про стійке зростання перегляду відео за підпискою. eMarketer вважає, що кількість людей у Західній Європі, що користуються відеосервісом за передплатою (OTT), виросте цьогоріч на 15,6%, а в країнах ЄС показник буде ще вищим. Згідно з прогнозами, у 2020 році тільки у Північній Америці у Netflix буде понад 185 млн користувачів.
Пандемія, ймовірно, прискорить занепад друкованих ЗМІ. У Південній Африці, наприклад, частка користувачів інтернету, які читали друковану газету за місяць до голосування, впала майже на 10%, а проникнення журналів впало на 17%. Значні спади були також помічені, зокрема, у Колумбії, Гонконзі та Румунії.
Немає сумнівів у тому, що пандемія ще більше ускладнює і без того складну картину. І хоча проникнення багатьох цифрових пристроїв і моделей поведінки стабілізується у всьому світі, багато деталей розрізняються за 42 ринками, які відстежуються GlobalWebIndex. Наводимо деякі приклади. Отже…
Час, що проводиться у соціальних мережах, зростає у багатьох країнах. Можна було очікувати значного зростання в усіх напрямках, оскільки споживачі використовували соціальні платформи для спілкування з друзями, родиною та колегами під час карантину будинку. У кількох країнах, включно із Францію, Португалію та Індію, час у соціальних мережах дійсно виріс з ріку до року. Але це збільшення часто було незначним. Ба більше, проведення часу у соціальних мережах впало у Бразилії, Канаді, Китаї, Єгипті, Філіппінах та інших країнах.
У багатьох країнах з розвиненою економікою, включно з Німеччиною, Швецією, Іспанією, Великобританією і США, час, проведений з ПК і планшетами, як і раніше перевищує аналогічний час зі смартфонами. Причому значно. А мобільна активність домінує у багатьох країнах Азійсько-Тихоокеанського регіону, включно з Китаєм, Малайзією і Таїландом.
Проте кілька країн Азійсько-Тихоокеанського регіону протистоять цій тенденції: у Японії, Новій Зеландії та Сінгапурі час ПК більший, ніж на мобільному телефоні.
Smart TV добре зарекомендували себе у більшості країн з надійними мережами зв’язку. Понад 4 з 10 інтернет-користувачів, опитаних у Північній Америці, Латинській Америці та Західній Європі, заявили, що у першому півріччі 2020 року у них було смарт-ТВ, хоча у Франції цей поріг був нижчим. Однак респонденти з Африки, Азійсько-Тихоокеанського регіону і Близького Сходу з меншою ймовірністю мали такий пристрій; у Японії в цьогоріч смарт-ТВ було тільки у 7,5%.
Голосовий пошук користується великою популярністю в одних країнах, але меншою – в інших. GlobalWebIndex вперше запитав респондентів у 2019 році про використання їх голосових помічників для смартфонів, таких як Siri від Apple і Cortana від Microsoft, а також розумних колонок, таких як Google Home та Amazon Echo. Цього року кілька країн, включно із Францією, Індією, Саудівською Аравією і США, продемонстрували помітно більше використання цих гаджетів. У багатьох інших, включно з Італією, Малайзією і Великобританією, зростання було мінімальним або відсутнім зовсім. А в деяких країнах, включно з Ірландією, Японією і В’єтнамом, голосовий пошук був навіть менш поширений, ніж торік. Дослідники також повідомили про деякі помітні вікових і гендерні зрушення у голосовому пошуку.
Читайте також:
Источники трафика. Гайд, откуда медиа брать читателей
Підписка і не тільки: на чому сьогодні заробляють діджитал-медіа
Як налаштувати Programmatic: складнощі та шляхи їх подолання
На следующий год: 7 глобальных трендов контент-индустрии
Фото: unsplash
Підписуйтесь на «Телекритику» у Telegram та Facebook!