Основним замовником джинси в онлайн-медіа вже другий квартал поспіль у 2020 році залишається партія «Опозиційна платформа – За життя». На неї припадає у середньому 31% матеріалів з ознаками замовлення, тоді як на всі інші політичні сили разом узяті – 12% матеріалів. Про це свідчить дослідження ГО «Інститут масової інформації», проведене у 20 онлайн-медіа, повна вибірка склала понад 22 тис. новин.
На другому місці серед основних замовників джинси в онлайн-медіа – комерційні компанії, на які припадає 30% таких матеріалів. У порівнянні з попереднім моніторинговим періодом кількість замовних матеріалів у ЗМІ від комерційних компаній знизилася на 2%.
На третьому місці опинилися матеріали з антипіаром або чорнухою проти певних політиків чи комерційних компаній, яких було досить багато – 15% загальної кількості матеріалів з ознаками замовлення. Експерти ІМІ зафіксували «антиматеріали», спрямовані проти політиків Віталія Кличка, Миколи Тищенка, Андрія Геруса, Андрія Садового, директора НАБУ Артема Ситника та інших.
У досліджуваний період співвідношення політичної та комерційної джинси склало відповідно 64% та 36%.
Сайтами-антилідерами з розміщення матеріалів з ознаками замовлення стали «Знай.юа», NewsOne, 112.ua. Чи не виявили джинси на сайтах «Ліга», «Укрінформ», «Український тиждень», «Українська правда», НВ, «Букви» та «Суспільне». У той самий час на деяких з цих сайтів виявлені матеріали з некоректним маркуванням реклами.
Загалом 90% матеріалів з ознаками замовлення були джинсою, і тільки 10% були умовно марковані як реклама широким спектром власних оцінок онлайн-медіа. Такі оцінки не відповідають українському законодавству, тому ці матеріали віднесені до неналежної маркування.
Моніторинг ІМІ проводився 25-29 травня у 20 популярних інтернет-медіа: «Обозреватель», «Знай.ua», 24 канал, «Гордон», «Українська правда», НВ, УНІАН, «Сегодня», ТСН, 112.ua, NewsOne, RBC.ua, «Ліга», «Український тиждень», «Інтерфакс», «Страна», «Цензор», «Суспільне», «Букви». Вибірка охоплює усі новини поспіль, які вийшли на сайтах протягом зазначеного періоду (понад 22 тис. новин).
Нагадаємо, за оцінками ІМІ, у травні відразу шість онлайн-медіа очолили список найякісніших ЗМІ щодо дотримання професійних стандартів.
Читайте також:
ИМИ в апреле зафиксировал 18 случаев нарушений свободы слова
В ИМИ рассказали, как уменьшить эмоциональность новостей о коронавирусе
Источником новостей для медиа в 24% случаев являются соцсети
Фото, інфографіка: unsplash, ІМІ
Підписуйтесь на «Телекритику» у Telegram та Facebook!