Топменеджер проаналізував виклики, з якими зіткнулася індустрія та медіагрупа у карантинний період, і розповів про те, які зміни можливі у найближчому майбутньому в організації бізнес-процесів холдингу.
Організаційні зміни
У карантинний період група увійшла дуже спокійно. Було ухвалено рішення, що з понеділка, 16 березня, усі, хто може працювати віддалено, в офіс не тільки можуть не приїжджати, але і я рекомендував їм залишатися вдома. І ось уже три місяці як група повноцінно працює у такому режимі. Щотижня ми з колегами з HR-дирекції готуємо та відправляємо лист усім співробітникам – у ньому всі головні новини про роботу наших активів, про рішення та зміни, які стосуються кожного і, звичайно ж, неофіційні думки – те, чим хочеться поділитися з кожним. Наприклад, не міг не розповісти про те, яким значущим для усього світу вважаю проєкт Ілона Маска – старт Dragon Crew компанії SpaceX. У цьому ж листі кожен раз нагадуємо, як важливо всім співробітникам дотримуватися правил безпечної поведінки у період пандемії, щоб не піддавати ризику зараження себе, своїх близьких і колег.
Дистанційний режим роботи для більшості ми поки зберігаємо: принцип такий – люди працюють в офісі лише у разі виробничої необхідності. Але ми вже ухвалили рішення, що до кінця року будемо працювати у зміненому форматі – ймовірно, позмінно. Частина співробітників працює в офісі, частина – віддалено. Розглядаємо варіант трансформації наших офісних приміщень у формат коворкінгів. Це майже революційна зміна для людей, які прикипіли до свого робочого місця, але нові умови вимагають нових рішень, що дозволять нам залишатися ефективним бізнесом і безпечним простором для наших співробітників. Зараз наша дирекція з управління персоналом спільно з адміністративним департаментом проводить аналіз наших офісних можливостей і кількості співробітників, яким необхідно одночасно перебувати в офісі. Упевнений, що знайдемо оптимальний варіант.
Мої висновки
Ці три місяці віддаленої роботи показали, наскільки важливо кожному співробітнику відчувати командний дух, бути у курсі новин компанії, брати участь нехай і онлайн, але корпоративних заходах – майстер-класах, конференціях. І у цьому сенсі ми теж підійшли до карантинного періоду підготовленими: ще минулого року у групі відбулася централізація HR-функції, і це нам дало можливість оперативно і системно реагувати на виклики. Був розроблений і впроваджений комплекс превентивних заходів щодо нерозповсюдження коронавіруса, у всіх локаціях введені єдині правила для співробітників, присутніх на робочих місцях, – обов’язкове вимірювання температури, наявність усіх засобів гігієни (антисептики, маски, рукавички), введено посилений режим прибирання та провітрювання приміщень. Ми щодня збираємо інформацію про здоров’я співробітників. Але нас не лякає ситуація, якщо хтось зі співробітників захворіє – до цього наша команда теж готова. Надамо максимальну підтримку хворому і забезпечимо безпечні умови для інших.
Головне – оперативно всіх інформувати, вчасно реагувати та швидко ухвалювати необхідні рішення. Усіх керівників налаштовуємо на необхідність системного спілкування з підлеглими – і не тільки формального. Адже ми – працівники медіа – як ніхто розуміємо, наскільки вакуум інформації та спілкування може негативно впливати на людину, тому якщо можна щось зробити, щоб невизначеності для наших же співробітників було менше, треба робити. Це прямий обов’язок кожного керівника на будь-якому рівні у групі.
Виклики для індустрії
Карантинний період вкотре оголив больові точки медіаіндустрії: залежність від рекламних бюджетів і незбалансованість доходів. Ситуація складається парадоксальна: телеперегляд зростає, а доходи падають. Протягом березня-квітня зріс як телеперегляд, так і зріс трафік більшості сайтів, але це зовсім не позначилося позитивно на доходах. Причому це не тільки проблема нашої групи, це слабке місце усієї індустрії – Pay TV-сегмент ще недостатньо розвинений, у споживача немає звички платити за контент. Збалансувавши надходження від реклами та від підписки, ми одночасно будемо вирішувати й проблему інформаційної безпеки, адже фінансова стабільність робить медіа вільнішими та незалежнішими. І ми з вами спостерігали у карантин, як багато медіаресурсів зверталися до читачів і глядачів з проханням підтримати проєкти фінансово.
Вітчизняна телеіндустрія ще до кризи почала розв’язувати цю проблему: розвиток OTT-платформ, кодування сигналу телеканалів на супутнику – це все системні кроки, які перетворюють медіа на бізнес. Преміальний телеконтент, у провадженні якого зайняті сотні, а іноді й тисячі людей, повинен бути платним.
Інформаційна передова
У грудні 2019 року ми запустили загальнонаціональний інформаційний телеканал «Україна 24». Стартували стрімко, і, виявилося, не дарма. Команда дійсно працювала 24 години на добу і тамувала інформаційний голод українців дуже відповідально. Як результат, протягом цих шести місяців «Україна 24» уже займала перші позиції за показниками телеперегляду у своїй ніші інформаційних телеканалів.
Наш ньюсрум був і залишається тим бастіоном, який не міг собі дозволити віддалену роботу – народ працював, думаю, навіть в інтенсивнішому режимі, ніж у докарантинний час. За ці місяці ми запустили кілька нових авторських програм: «Час Голованова», «Сьогодні з Віолетою Логуновою», «Україна з Тиграном Мартиросяном». Зовсім недавно стартувало ранкове шоу «Сьогодні. Ранок. Вихідний», яке веде Юлія Галушка, а також масштабне соціально-політичне ток-шоу «Україна завтра» (тепер щоп’ятниці ведучі каналу не тільки роблять огляд актуальних подій тижня, а й моделюють, як конкретна ситуація вплине на кожного з нас у майбутньому). Перераховую все, що зроблено за цей період, і одночасно захоплююся командою, яка все це реалізувала.
Футбольний старт
Надзвичайно складним карантинний період виявився для нашої спортивної групи – телеканалів «Футбол 1/2/3». Були припинені всі футбольні чемпіонати, але спортивна редакція намагалася утримувати інтерес глядачів: на телеканалах «Футбол 1/2/3» йшли кращі архівні матчі – Золота колекція Ліги чемпіонів, кращі матчі Мессі та Роналду, архіви золотого століття УПЛ. Був запущений проєкт власного виробництва каналів «Залишайся з футболом».
Читайте також: Олександр Денисов: «Ми сподіваємося, що коронавірус буде переможений футболом»
Проте задоволення від перегляду матчу у реальному часі ніщо не замінить, і ми дочекалися, що у кінці травня стартували, хай і без глядачів на трибунах, кілька провідних чемпіонатів – Німеччина, Іспанія, Італія, Україна. Для нас, як і для вболівальників, – це справжнє свято.
На самому початку карантину ми оголосили про перенесення дати переходу телеканалів «Футбол 1/2» у модель a la carte. І поки, звісно, не можемо точно сказати, коли цей перехід відбудеться, але ми не змінимо свій курс на створення ефективної бізнес-моделі. Просто будемо максимально адекватно реагувати на зміни умов ведення бізнесу.
Читайте також:
Александр Денисов: «Мы надеемся, что коронавирус будет побежден футболом»
Почему брендам стоит оставаться со своими покупателями во время кризиса, и как это делать правильно
Как спортивные медиа выживают без спортивных событий
«Медиа Группа Украина» объединяет информационные активы
«Медиа Группа Украина» снова перенесла даты смены модели дистрибуции «Футбол 1/2»
Второе полугодие 2020-го: что будет с ТВ и с рекламой
Как кризис COVID-19 изменит медиа и индустрию развлечений
Фото: МГУ
Підписуйтесь на «Телекритику» у Telegram та Facebook!