У телегрупі StarLightMedia відзначають, що зростання тарифів «Зеонбуду» для телеканалів на 2019-й залежить від прозорості тарифу державного Концерну РРТ для єдиного провайдера ефірного цифрового телебачення. Про це телегрупа повідомила у відповідь на запит «Телекритики».
«Компанія «Зеонбуд» поки не повідомила нам свої розцінки в цьому році. Тарифи «Зеонбуду» прив’язані до тарифів Концерну РРТ, на об’єктах якого провайдер цифрового ефіру орендує місця для своїх передавачів. А ці тарифи ще обговорюються. Замовникам, тобто телеканалам, давно хочеться домогтися прозорості в ціноутворенні тарифів КРРТ. Зрозумілість ціноутворення послуги КРРТ зробить український телевізійний ринок більш прогнозованим і безпечним для всіх його учасників, у тому числі глядачів і сам КРРТ», – вважають у StarLightMedia.
У цифровій мережі компанії «Зеонбуд» – чотири телеканали StarLightMedia (СТБ, ICTV, «Новий канал» і М1).
Нагадаємо, «Зеонбуд» не підписав контракт на 2019 рік зі своїм головним підрядником – державним Концерном РРТ, звинувативши компанію в зриві переговорів і «шантажі» відключити цифрові передавачі з 1 січня. Після цього в Держспецзв’язку 29 грудня була скликана робоча група за участю Нацради з питань телерадіомовлення та телегруп, на якій обидві сторони домовилися працювати за старими тарифами до 1 лютого і розробити нові тарифи разом із телегрупами і «державним експертом Міністерства юстиції». З протоколом погодилися всі учасники робочої групи, підписавши його. Але на зустрічі 11 січня т. в. о. «Зеонбуду» Ірина Аляб’єва відкликала свій підпис. Раніше повідомлялося, що свої тарифи компанія склала, скопіювавши тарифи Концерну РРТ, через що в 2014–2016 мала проблеми з Антимонопольним комітетом.
Екс-гендиректор КРРТ Петро Семерей запевнив «Телекритику», що на початку грудня він домовився з нардепом від «Оппоблока» Юрієм Мороко, якого називають «сірим кардиналом» «Зеонбуду», про зростання оплати з 10 до 15 млн гривень на місяць до 1 травня і до 20 млн гривень після 1 травня. Але компанія відмовилася підписати контракт, попросивши знизити підвищення тарифів до коефіцієнта 1,4. На думку Петра Семерея, провайдер хоче «збити ціну і диктувати свої умови», скориставшись «статусом супермонополіста».
Вартість місяця мовлення в мережі «Зеонбуду» для телеканалів становить 1,5 млн гривень. На час чинності аналога діяла знижка 50%. У грудні «Зеонбуд» офіційно повідомив, що має намір підвищити тарифи на 30%, не уточнюючи конкретної суми. На ринку вважають, що компанія планує повністю забрати знижку і додати 30%. Компанія не повідомила, якою буде ціна на її послуги після 1 травня – коли заплановане повне відключення ефірного аналога. У зв’язку з цим канал «Еспресо» надіслав держорганам листи з критикою тарифної політики «Зеонбуду» на 2019-й.
«Телекритика» очікує від «Зеонбуду» коментаря про тарифну політику в 2019 році та ситуацію навколо домовленостей з КРРТ.
Фото: pixabay