Facebook тепер працює без сторонньої служби перевірки фактів у Нідерландах. Про це повідомляє The Verge.
Єдиний партнер компанії у Нідерландах – газета NU.nl – припинила з нею співпрацю через суперечку щодо правил соцмережі про політичну рекламу, що містить дезінформацію.
«Який сенс боротися з фейковими новинами, якщо вам не дозволено боротися з політиками?» – запитав головний редактор NU.nl Герт-Яап Хукман у своєму блозі, оголошуючи про рішення.
Організація NU.nl була єдиною сторонньої службою перевірки фактів, використовуваною Facebook у Нідерландах, після того, як Лейденський університет припинив співпрацю минулого року. Коли стало зрозуміло, що соціальна мережа не змінить свою позицію, NU.nl вирішила також покласти край партнерству.
«Ми цінуємо роботу, виконану Nu.nl, і шкодуємо про те, що вони пішли, але поважаємо їх рішення як незалежного бізнесу», – заявив представник Facebook у коментарі для The Verge. «У нас міцні відносини з 55 партнерами з перевірки фактів у всьому світі, які переглядають контент на 45 мовах, і ми плануємо продовжити розширення програми у Європі та, сподіваюся, у Нідерландах».
Конфлікт почався у травні, коли Facebook втрутилася у рішення NU.nl виділити оголошення голландського політика Естер де Ланж як необґрунтоване. Заява про те, що 10% сільгоспугідь у Румунії належать неєвропейцем, не може бути підтвердженою, тому NU.nl назвала його помилковим. Facebook втрутилася у це рішення, заявивши організації, що слова політиків не повинні перевірятися на фактаж.
Нагадаємо, принципи Facebook щодо реклами не допускають дезінформації, і компанія покладається на сторонні служби фактчекінгу. Однак у жовтні компанія офіційно звільнила політиків від участі у цій програмі. «Відтепер ми будемо сприймати слова політиків як контент, що заслуговує на увагу і такий, який повинен бути побаченим і почутим», – написав Нік Клегг, віце-президент Facebook з комунікацій.
Ця новина викликала бурю критики, особливо після того, як Джек Дорсі оголосив, що Twitter більше не буде дозволяти політичну рекламу на платформі.
Також деякі зі співробітників Facebook написали відкритого листа Марку Цукербергу з проханням змінити рішення щодо політичної реклами.
Фото: Unsplash
Підписуйтесь на «Телекритику» у Telegram та Facebook!