Компанія CHEQ і Балтиморський університет опублікували звіт, у якому проаналізували економічні збитки від фейкових новин в усьому світі. Про це повідомив MediaPost.
Згідно зі звітом, найбільше фейки впливають на ринок цінних паперів. Єльська школа управління виявила: статті, які вводять в оману на інвестиційних сайтах, тимчасово підвищують ціни на акції. Потенційна втрата через таку дезінформацію становить до 0,05% вартості акцій, що становить близько $39 млрд щорічних збитків.
За акціями йдуть фінансові фейки. Forbes і Economic Policy Institute провели дослідження і з’ясували, що фейки фінансових консультантів у США коштують $17 мільярдів.
Політичні фейки коштують бізнесу відносно дешево – $400 млн в рік. Під час виборів були виявлені значні витрати на усунення дезінформації як мінімум у 18 країнах. Так, під час президентських виборів у 2016 році у США Агентство інтернет-досліджень (IRA), намагаючись «спровокувати і посилити політичну та соціальну ворожнечу у Сполучених Штатах», придбало понад 3500 рекламних оголошень, які були «помилково оголошені контрольованими активістами США», на загальну суму $100 000 США.
Аналогічним чином, під час обговорення фейкових новин парламент Великобританії дізнався, що веб-сайт proBrexit Mainstream Network, названий «таким, що вкрай вводить в оману», витратив 257 000 фунтів стерлінгів ($336 000 США) всього за 10 місяців протягом 2018 року, отримавши 10,9 млн користувачів.
Також, у своєму звіті Trend Micro повідомив, що за $2600 можна придбати аккаунт у соцмережі з більш ніж 300 000 передплатників; а $55 000 буде достатньо для фінансування атаки у Twitter, яка успішно дискредитує журналіста; $400 000 необхідно, щоб вплинути на зміни політики у торгових угодах, вплинути на вибори або змінити хід референдуму.
Крім того, бренди витрачають близько $235 млн на рік на те, щоб їх реклама розміщується поруч з фейковими новинами та пропагандою.
Нагадаємо, нещодавно стало відомо, що кампанії з дезінформації та придушення інакомислення у соціальних мережах проводилися у 70 країнах.
Фото: Unsplash
Підписуйтесь на «Телекритику» у Telegram та Facebook!