У «Зеонбуді» готові до публічного обговорення тарифної політики за участю чотирьох провідних телегруп. Провайдер не озвучив розцінок для телеканалів, натомість повідомив, що готовий заморозити ціни для телеканалів, якщо КРРТ залишить попередні розцінки. Про це в компанії розповіли у відповідь на запитання «Телекритики». Публікуємо отриману відповідь компанії повністю.
«ТОВ “Зеонбуд” за відкрите, публічне і професійне обговорення вартості послуг нашого товариства та Концерну РРТ з обов’язковою участю представників провідних медіагруп. Адже саме на них ляже основний тягар витрат. Сподіваємося, що ніхто не має сумнівів у тому, що групи «Інтер», «1+1 медіа», StarLightMedia і «Медіа Група Україна» здатні прагматично відстоювати інтереси телеіндустрії.
Державне регулювання тарифів послуг, що надаються Концерном РРТ нашому товариству не передбачене чинним законодавством. Вважаємо, що такі норми відповідають світовій практиці. Більше того, впевнені в тому, що державне регулювання призведе до значного підвищення вартості послуг Концерну РРТ, а відповідно і наших. Логіка чиновників буде проста – Концерн РРТ державне підприємство, тому високі тарифи – це турбота про державу, а низькі тарифи – ризик отримати кримінальне провадження за завдані збитки держбюджету.
Щодо ситуації в січні. Протягом останніх трьох років вартість послуг «Зеонбуду» для телеканалів залишалася без змін, навіть незважаючи на щорічне підвищення тарифів для нашого підприємства Концерном РРТ. Ми й зараз декларуємо готовність не змінювати вартість наших послуг, за умови аналогічного мораторію на підвищення цін з боку державного оператора. На сьогодні ми не отримали офіційно інформації від Концерну РРТ про їхні нові наміри, тому за січень телекомпаніям виставимо рахунки за старими цінами, тобто цінами, чинними з 2015 року. Подальше залежить винятково від тарифної стратегії Концерну РРТ.
Ми й зараз декларуємо готовність не змінювати вартість наших послуг, за умови аналогічного мораторію на підвищення цін з боку державного оператора.
Як відомо, ми не погодилися з попередньою пропозицією Концерну РРТ про підвищення вартості послуг. Вважаємо таке значне підвищення надмірним та безпідставним. Водночас ми розуміємо об’єктивні труднощі в роботі Концерну РРТ після відключення аналогового телебачення. Ні ми, ні телеканали не зацікавлені в тому, щоб ці труднощі призвели до зупинок у роботі Концерну РРТ. Ми з великою повагою ставимося до висококваліфікованого колективу державного оператора, наші підприємства пов’язують багато років плідної співпраці. Але водночас треба розуміти, що неможливо ставитися до телеканалів з позиції «куди вони подінуться». Ефірне телебачення не є безальтернативним, тому нам із Концерном РРТ необхідно знайти виважене рішення, яке дасть змогу зберегти конкурентну спроможність наших колективів на ринку доставки телевізійного продукту до телеглядача».
Нагадаємо, «Зеонбуд» не підписав контракт на 2019 рік зі своїм головним підрядником – державним Концерном РРТ, звинувативши компанію в зриві переговорів і «шантажі» відключити цифрові передавачі з 1 січня. Після цього в Держспецзв’язку 29 грудня була скликана робоча група за участю Нацради з питань телерадіомовлення та телегруп, на якій обидві сторони домовилися працювати за старими тарифами до 1 лютого і розробити нові тарифи разом із телегрупами і «державним експертом Міністерства юстиції». З протоколом погодилися всі учасники робочої групи, підписавши його. Але на зустрічі 11 січня т. в. о. «Зеонбуду» Ірина Аляб’єва відкликала свій підпис. Раніше повідомлялося, що свої тарифи компанія склала, скопіювавши тарифи Концерну РРТ, через що в 2014–2016 мала проблеми з Антимонопольним комітетом.
Екс-гендиректор КРРТ Петро Семерей запевнив «Телекритику», що на початку грудня він домовився з нардепом від «Опоблоку» Юрієм Мороко, якого називають «сірим кардиналом “Зеонбуду”», про зростання оплати з 10 до 15 млн гривень на місяць до 1 травня і до 20 млн гривень після 1 травня. Але компанія відмовилася підписати контракт, попросивши знизити підвищення тарифів до коефіцієнта 1,4. На думку Петра Семерея, провайдер хоче «збити ціну і диктувати свої умови», скориставшись «статусом супермонополіста». Вартість місяця мовлення в мережі «Зеонбуду» для телеканалів становить 1,5 млн гривень. На час дії аналога діяла знижка 50%. У грудні «Зеонбуд» офіційно повідомив, що має намір підвищити тарифи на 30%, не уточнюючи конкретної суми. На ринку вважають, що компанія планує повністю забрати знижку і додати 30%. Компанія не повідомила, якою буде ціна на її послуги після 1 травня – коли заплановане повне відключення ефірного аналога. У зв’язку з цим канал «Еспресо» надіслав держорганам листи з критикою тарифної політики «Зеонбуду» на 2019-й.
Фото: pixabay