Соціальний челендж #зачепило має привернути увагу користувачів до проблеми порушення авторських прав. Організатори планують пояснювати це явище словом «крадіжка», та переконати пересічного юзера, що купувати фільм, серіал, музику чи програму для комп’ютера – це круто та важливо, повідомляє «Чисте небо».
«Разом із хештегом #зачепило лідери думок будуть розповідати в соціальних мережах історії з власного життя, як вони стали жертвами порушення авторського права. Ми прагнемо змінити ставлення до незаконного використання контенту, адже це реально крадіжка. Такі дії не дають можливості розвиватися талантам, приносять реальні фінансові збитки та зменшують кількість інвестицій в український продукт», – йдеться в повідомленні.
Ініціатива має наметі показати користувачам, що «платити за контент – модно», це «підвищує статус серед оточення» та стає «предметом для гордощів». «Насправді користуватися легальним дешевше, ніж здається, а також є велика кількість можливостей, де можна подивитися/послухати матеріали навіть безкоштовно», – пояснюють у «Чистому небі».
В антипіратській асоціації акцентують на тому, що фільми, музика, книжки це такий же товар, як і «нові шини на автівку, пшеничний батон чи пакет молока». Нелегальне розповсюдження контенту ставить під загрозу розвиток креативної економіки. Створення власного аудіовізуального продукту – це тисячі висококваліфікованих робочих місць, екологічне виробництво, розвиток творчості, залучення грошей з-за кордону: «Через незаконне споживання контенту в мережі інтернет суттєво страждає економіка нашої країни. Наприклад, український фільм, який користувачі «злили» в інтернет, не тільки не повертає вкладені в нього гроші, а й не приносить прибутку, який може бути вкладений новий. Ось і відповідь на запитання, чому в Україні немає українського кіно».
«Чому #зачепило? Бо коли стосується власне тебе, дуже болить і “чіпляє”, – пояснює директор «Чистого неба» Катерина Федорова. – А наш челлендж – про особисте. Лише на прикладі можна пояснити, що не так, коли використовуєш чужу інтелектуальну власність. Адже інтелектуальна власність – це така ж приватна власність. Зачепити може не лише кумирів мільйонів (хоча їх, насправді, це стосується найбільше) – щодня з крадіжками авторських прав стикаються тисячі людей, наприклад, фотографів або музикантів, коли “стягнули”».
Рекламна група Publicis перемогла з челенджем у конкурсі «Інтелектуальна власність – така ж приватна власність». Асоціація пропонує написати користувачам мережі своє ставлення до крадіжок контенту на сторінці #зачепило.
Нагадаємо, челендж був анонсований у фінальній частині спільного спецпроекту «Чистого неба» і «Телекритики», який розповідав про глядача та доступність легального контента.
Фото: pixabay