Shinano Mainichi Shimbun – регіональна газета, працівники якої витрачають чимало часу на резюмування матеріалів інших ЗМІ. Як стверджує компанія Fujitsu, їхня програма дасть змогу автоматизованій паспортній системі штучного інтелекту (ШІ) створювати аналогічні анонси майже миттєво і, що важливо, без помилок.
Система «навчалася» у самих журналістів, які писали стислі перекази певних текстів, даючи машині еталон для порівняння. У період тестування алгоритм проаналізував близько 2500 статей із сайту газети. Зараз система застосовує метод опрацювання природної мови та машинного навчання, виділяючи основні частини статті та роблячи витяг тільки з важливих фраз.
«Зіставляючи оригінальні статті з їх резюме, ми створили “модель вилучення важливих речень”, що оцінює важливість кожного речення, і “модель скорочення речень”, що зберігає структуру речення, видаляючи зайві слова», – розповів Масато Йокота, один із директорів компанії Fujitsu.
Новости на вес золота: Apple разрабатывает услугу премиум-подписки на СМИ
Алгоритм уже здатний працювати з текстами, написаними японською і англійською мовами. Розробники стверджують, що алгоритм легко вбудувати в код будь-якого сайту. Для запуску системи журналісту потрібно просто натиснути в панелі адміністрування спеціальну кнопку Summary.
Такі системи називають «автоматизованою» або «доповненою» журналістикою. Їх застосовують і інші видання. Наприклад, Heliograf – це новинний бот Washington Post, який випустив уже близько трьохсот коротких заміток і новин про Олімпіаду в Ріо-де-Жанейро і про кілька футбольних ігор. А Associated Press співпрацювала з компанією Automated Insights з розробки програми, яка застосовується в роботі над статтями про доходи.
Як стверджують прихильники доповненої журналістики, «живі» представники ЗМІ не втрачають свій хліб через машини, навпаки, вони скидають на технологію всю рутинну роботу і у них з’являється більше часу на створення творчих матеріалів.
Нагадаємо, регіональна газета префектури Нагано Shinano Mainichi Shimbun виходить із 1873 року і є одним із найстаріших видань Японії. За даними самої редакції, газету купує 61% жителів Нагано.