Український ринок Pау TV – це велике поле для плідної роботи на реальну довгострокову перспективу. Сьогодні все більше компаній розуміють нові правила ринку ліцензійного контенту і намагаються грати за ними. Відключення ефірного аналогового телевізійного мовлення та майбутнє кодування супутникового сигналу телеканалів провідних медіагруп зробили можливим сервісний стрибок, який медіа- і телеком-гравцям ще тільки доведеться самостійно подолати. Все частіше при цьому згадується ОТТ-сегмент – як найбільш перспективний з хорошим ростом користувачів.
Перспективи напрямку та його переваги можливо проаналізувати на прикладі реальних кейсів. “Телекритика” розібрала проект ОТТ-платформи для міжнародного бренда.
У 2019 році виробник Smart-телевізорів KIVI значно розширив можливості своїх користувачів за допомогою нової власної ОТТ-платформи, спроектованої та розробленої COSMONOVA|NET за участю фахівців KIVI. ОТТ-додаток KIVI TV працює на базі Android. Продукт доступний для власників телевізорів KIVI на території всієї України. Розглянемо деталі проекту.
Телевізійний проект з’явився у другому кварталі 2019-го, має розважальну спрямованість, вибудовану з урахуванням світових трендів і найкращих практик, якість – Full HD зі стереозвуком. Впроваджено надійні протоколи шифрування контенту.
Можливості розробки ОТТ-додатку KIVI TV на базі Android – це досвід якісного занурення глядачів у світ контенту та кращих телеканалів на будь-яку тематику, зокрема і в HD-якості. Зручний сервіс із більш ніж 100 телеканалами, понад 30 тис. фільмів, User Friendly інтерфейс та корисні інтерактивні функції роблять KIVI TV інноваційним і, водночас, зрозумілим для користувачів.
За допомогою функції Time shift можливо зупиняти навіть прямі ефіри. А функція Catch up дозволяє переглядати телепрограми, фільми, шоу, відразу після їх показу від будь-якого моменту (за минулі 7 днів). Це робить можливим перегляд цифрового контенту з підтримкою відповідної якості у зручний для користувачів час.
Окрім власних розробок функціоналу ОТТ-платформи та організації потоків телеканалів, серверну частину сервісу розгорнуто на базі потужностей дата-центру DC|COSMONOVA. Варто підкреслити, що значну увагу приділено захисту авторських прав і контенту – все у відповідності до норм закону та запитів правовласників.
За словами експертів KIVI, майбутнє напрямку – за ростом цифрових технологій. Завдяки стрімкому проникненню інтернету в життя українців і запланованому кодуванню ефірних каналів на супутнику, для технології ОТТ відкриваються стратегічні можливості. Наразі важко відповісти, на скільки саме збільшиться сегмент, але приріст – очікуваний, адже ОТТ-сервіси дають новий досвід користування. Їхня головна перевага – це можливість вибору що саме й коли дивитись.
Варто відзначити, що водночас із стрімким розвитком технологій рівень обізнаності користувачів щодо якісних можливостей Smart TV і ОТТ-сервісів відчутно низький. Тому всім зацікавленим є над чим працювати.
«Телекритика» поцікавилась у KIVI, як обрали розробником OTT-платформи COSMONOVA|NET та які бачення компанії щодо стратегії та перспективи Pау TV-ринку в 2020-му?
KIVI TV: «На етапі зародження самої ідеї ми аналізували ринок, шукали команду професіоналів. Насамперед, акцентували увагу на успішному досвіді роботи з ТВ та Streaming platforms. Обравши кейси COSMONOVA|NET, переконались у професійності команди, яка у повсякденні забезпечує ефективне виконання завдань, безперешкодну комунікацію та конструктивну атмосферу партнерства.
Щодо стратегії розвитку, вона чутлива та адаптивна до вимог користувачів і умов ринку. Ми з тих, хто не боїться приймати виклики. На нашу думку, набагато ефективніше випробовувати свої ідеї в дії. Наша співпраця зі спеціалістами COSMONOVA|NET триває на основі постійного зворотного зв’язку, який отримуємо від користувачів в real time. Разом працюємо над технічними завданнями, спрямованими на вдосконалення та покращенням додатку KIVI TV.
Щодо бачення, то ринок Pау TV – перспективний напрямок галузі. Якісний контент, який задовольнить непрості вимоги користувача, не може бути безкоштовним або постійно субсидуватись. Сервіс матиме вартість, але вона не зашкодить насолоджуватися якістю. Це світова практика».
В COSMONOVA|NET коментують співпрацю з KIVI так: «Ми давно створюємо розумні продукти для телевізійного ринку, стратегічно працюємо на випередження. Стежимо за трендами, не пропускаємо значних галузевих подій у ролі учасників, партнерів, спікерів», – зауважив технічний директор компанії-розробника Тарас Козачук.
У 2019-му розробка ОТТ-платформи для KIVI COSMONOVA|NET стала лауреатом престижної відзнаки «Рішення року в області медіа» за версією Telecom Awards. У 2017-му COSMONOVA|NET здобула аналогічний статус – за лідерство у передачі сигналу в IP. В 2012-му COSMONOVA|NET отримала премію Media & Sat Leaders і звання «Першого IPTV провайдера України» в рамках міжнародної виставки EEBC. Компанія розпочала еру ліцензійного IPTV в Україні, отримала першу ліцензію на розповсюдження послуг за цією технологію.
У найближчій перспективі компанії COSMONOVA|NET – запуск у 2020-му ряду розробок програмного забезпечення, рішень для телеканалів, провайдерів, операторів. «Сьогодні серед наших програмних продуктів: сервіси зберігання контенту телерадіопередач, рішення щодо заміщення рекламних блоків, CIOC платформа взаємодії телеканалів та операторів. Зокрема, найближчим часом на ринок планується виведення рішення COSMO|PLAYOUT 2.0, перша версія якого успішно застосована українськими телеканалами. У 2019 році посилено команду розробників програмного забезпечення. До речі, ми завжди відкриті до нових раціоналізаторських пропозицій, раді крутим фахівцям», – резюмували в компанії.
Автор: Хаім Вітенлауд
Фото: надано KIVI