Це становить 40% від усіх витрат партій. З них 180 мільйонів тановила оплата реклами на телебаченні, йдеться в повідомленні Комітету виборців України з посиланням на інформацію зі звітів партій.
Серед партій лідером за офіційними витратами на телевізійну рекламу є «Батьківщина» – партія витратила на телерекламу 120 мільйонів гривень; 36 мільйонів на ТВ-рекламу витратила «Радикальна партія», 17 мільйонів – «Народний фронт».
Голова КВУ Олексій Кошель трактує витрату грошей на рекламу як самопіар. «На рекламу було витрачено майже кожну другу гривню із загальних витрат партій. При цьому витрачалися, в тому числі, кошти платників податків, отримані партіями в рамках державного фінансування їх діяльності, що є негативною тенденцією. Наприклад, тільки протягом жовтня – грудня “Народний фронт” заплатив за рекламу 31 млн бюджетних гривень. Цікаво також те, що частина партій відзвітували перед виборами про рекордні внески на свою користь. Однак є сумніви, що ці внески дійсно були зроблені справжніми громадянами, а не підставними особами. Оцінку таким фактам має дати НАПК», – зазначив він.
Загалом у 2018 році парламентські політичні партії офіційно витратили на діяльність рекордні 727 мільйонів гривень, з них 513 млн витрат – це гроші, отримані партіями з держбюджету. У 2017 році всі шість парламентських партій разом витратили 454 мільйони гривень.
Найбільше за рік витратили партії «Батьківщина» (188 мільйонів гривень), «Народний фронт» (133 мільйони), Блок Петра Порошенка «Солідарність» (130 мільйонів) і «Самопоміч» (124 мільйони). «Радикальна партія» витратила 93 мільйонів гривень, «Опозиційний блок» – 56 мільйонів. На утримання місцевих організацій партій пішло 114 мільйонів гривень, видатки на зарплату становлять 92 мільйони, на здійснення матеріальних витрат і оплату послуг пішло 89 мільйонів, оренду офісів – 68 млн.
Нагадаємо, на каналі «Україна» найвищі розцінки на політичну рекламу в передвиборний період.
Фото: pixabay