Що за шість компаній увійшли до MOZGI GROUP? По-перше, це продюсерський центр і перша компанія, створена Іриною Горовою і Потапом ще в 2010 році, – MOZGI Entertainment. Також у групу увійшов MOZGI Production, що знімає відеокліпи та рекламу. У MOZGI Studio пишуться всі треки та альбоми, озвучуються фільми та реклама. MOZGI Shop здійснює виробництво й онлайн-продаж мерчендайзингу. Також нещодавно до MOZGI GROUP долучилася компанія з організації заходів MOZGI Event і креативне та брендингове агентство MOZGI Ideas. Незважаючи на масштаби, у команді MOZGI GROUP 60 осіб. Зі слів Ірини Горової, MOZGI GROUP – одна з небагатьох компаній на ринку, якій вдалося перетворити шоу-бізнес на справжній бізнес.
Про перші кроки на шляху до трансформації
Протягом 8 років ми бурхливо розвивалися: заповнювали ніші в українському шоу-бізнесі та відкривали нові напрямки. Як правило, для коректного розподілу ресурсів, оптимізації внутрішніх процесів і підвищення ефективності у великих групах компаній визначається головна та керуюча, яка об’єднує СЕО та бек-офіс. Процес реструктуризації зайняв більше року. Ми задумалися про це ще в жовтні 2017-го: спільно з працівниками почали продумувати стратегію того, як перебудувати всі процеси без втрати якості. Адже ребрендинг – це не тільки зовнішня трансформація, а й глибокий внутрішній процес. Нову схему мала зрозуміти та прийняти для себе вся команда. Ми досі коригуємо багато моментів, але вже на завершальному етапі.

Ірина Горова, співвласниця MOZGI GROUP
Знаменним для нас став березень 2019 року: ми оновили айдентику бренду та запустили нові сайти MOZGI GROUP і MOZGI Entertainment. По суті, це «переодягання» стало завершальним етапом тривалої внутрішньої роботи і переосмислення нашої компанії.
З кого брали приклад?
Я не приховую, що ми ходили на лекції і семінари, радилися з бізнесменами, чиї компанії проходили всі етапи – з нуля і до побудови великої справи. Але ми не пішли шляхом якоїсь конкретної компанії. На світовому ринку мене вражає приклад Amazon. Про історію успіху цієї компанії я чула від свого рідного брата, який там працює. А під час поїздки до Сіетлу побувала в головному офісі Amazon і детальніше вивчила етапи становлення компанії, її принципи, побудову внутрішніх процесів. Спочатку це взагалі була історія гаражного продажу товарів, а за 20 років вона виросла у велику компанію. Вражає, коли бачиш їхній перший офіс – невелика будівля висотою в кілька поверхів, – і розумієш, що зараз Amazon володіє близько 70% нерухомості Сіетла. У такі моменти приходить усвідомлення того, що немає нічого неможливого. Ми як лідери ставимо собі далекосяжні цілі, нехай вони й здаються фантастичними!
Про автономність компаній, що входять у MOZGI GROUP
Усі одиниці, що входять у MOZGI GROUP, швидше, напівавтономні. Наш головний принцип Open The MOZGI каже про те, що ніколи не можна зупинятися на досягнутому – потрібно ставити прапорець і йти далі. І я хочу, щоб наших прапорців на вершинах було якомога більше. В ідеалі ми прагнемо до того, щоб кожна одиниця прийшла до самозабезпечення і стала автономією на ринку».
Думаю, після трансформації MOZGI GROUP стане більш структурною і здобуде гучний голос вже за рамками сфери шоу-бізнесу.
Це перша компанія в українському шоу-бізнесі, що працює за всіма правилами бізнесу. Адже в уявленні багатьох шоу-бізнес обмежується замовленням концертів, ми ж пішли далі й захопили супутні сфери: не просто «продаємо» артистів, а створюємо креатив, займаємося відеозйомкою, пишемо треки, розробляємо мерч, робимо тури і організуємо заходи. Свого часу ми прибрали аутсорсинг і побудували компанію зі спектром послуг 360 градусів. По суті, ми виросли з компанії, яка обслуговує себе, у великий бізнес. Думаю, після трансформації MOZGI GROUP стане більш структурною і здобуде гучний голос вже за рамками сфери шоу-бізнесу. Ми готові конкурувати і з креативними студіями, і з відеопродакшенами, і з івент-агентствами.
Про ролі Горової і Потапа в оновленій MOZGI GROUP

Ірина Горова, Потап і Олександр Ткаченко під час зустрічі «Коли шоу зустрічає бізнес». Фото: Ната Боровик
Трансформація була викликана прагненням розвантажити себе для довгострокових ідей і стратегічних рішень. Компанія спочатку була сімейною, і ми обоє брали участь абсолютно в усіх процесах: Потап – переважно у творчих, я – у фінансових і маркетингових. Йшли вперед, не зупиняючись, росли та розвивалися, і в якусь мить зрозуміли, що навантаження настільки збільшилося, що ми перестали ходити у відпустку і стали рідше бачити дітей. Це й підштовхнуло до ідеї перерозподілу відповідальності, до переосмислення взаємовідносин всередині команди, а зрештою – до ребрендингу. Ми як ніхто інший знаємо компанію від найменшого звуку і розуміємо, як правильно вести її далі.
У скільки обійдеться співпраця артиста і MOZGI Entertainment?
Назвати конкретну середню суму неможливо, тому що це індивідуальна історія, що залежить від артиста. Розкид цін великий. Ми відкриті для представників різних жанрів і напрямків, абсолютно різного фінансового рівня. Є артисти, які настільки захоплюють, що ти готовий працювати практично безкоштовно. Головний принцип – працюємо з тими, хто нас запалює.
Чи є у MOZGI GROUP артисти в чорному списку?
Це як запитати у виробника, чи готовий він не ставити свій товар на полицю просто тому, що йому не подобається той чи той супермаркет. Містечкова історія. Ми не ділимо творчість на чорне і біле. Подобається – не подобається, товар потрібно вміти продавати на будь-якій полиці.

Ірина Горова
Знаю точно, що жодна схема не працюватиме без любові до артиста і вкладання в нього душі! З огляду на зростання кількості компаній всередині MOZGI GROUP і швидкість нашого руху, артистів у MOZGI Entertainment ставатиме більше, а якість при цьому зростатиме.
Чого бракує українському шоу-бізнесу?
«Українському шоу-бізнесу катастрофічно не вистачає фахівців! У нашій країні вже навчилися просувати продукти харчування, різні товари та послуги, але мало хто знає, як правильно «продавати» артистів. У шоу-бізнесі дуже мало професійних менеджерів, піарників, маркетологів… Це привід задуматися про відкриття в групі компаній ще одного напрямку бізнесу – освітнього. І ми вже рухаємося в цьому напрямку. (Усміхається.)