Давайте ж дізнаємося, чим цікавилася українська телеаудиторія в середині березня.
Серіали
Час визнати, українські серіали підкорюють аудиторію і, судячи з цифр, залучають телеглядачів куди активніше, ніж великі форматні проекти. Почну, мабуть, із лідерів телеперегляду і головних конкурентів за рейтингами на початку березня – серіал «Школа» на «1+1» і «Кріпосна» на СТБ.

Випускний у 11 «Б». Фото: «1+1»
Продовження другого сезону «Школи» за цифрами протрималося стабільно. Якщо серіал стартував із показників 12,7% за аудиторією 18-54, то до другого тижня його частка знизилася лише на 1,5%, що несуттєво як для «1+1». Зросли рейтинги серіалу під кінець сезону. У середу частка проекту піднялася до 15,2% за тією ж аудиторією, але на фінальній серії (четвер, 20:40) – просіла, взявши лише 12,4%.

Кадр із серіалу «Кріпосна». Фото: СТБ
Діаметрально протилежна картина спостерігається у «Кріпосній». Її частка стабільно зростала з 11% на старті до 20,7% (18-54, 50k) у фіналі (четвер, 14 березня).
Після завершення серіалів на їхнє місце в слотах «1+1» і СТБ поставили два нові – «Слугу народу. Від любові до імпічменту» та «Зою». Новий сезону «Слуги народу», незважаючи на палкі дискусії в мережі, глядачі зустріли з досить високими показниками – 11% взяла перша серія (18 березня, 20:40), до 13,7% (21:40) піднялися показники на другий серії за аудиторією 18-54. Надалі частка серіалу помітно впала – вже в середу, 20 березня, серіал охопив лише 8,2% аудиторії «1+1» (18-54).

Кадр із серіалу «Зоя»
У «Зої» ситуація зворотна. Якщо серіал стартував з показників 10,5% (18-54) – перша серія і 8,9% – друга, то вже до четверга, 21 березня, серіал піднявся до 13,7% за тією ж аудиторією.
«Новий канал»
У це складно повірити і неможливо прийняти, але у «Нового каналу» цей рік за цифрами проектів власного виробництва невдалий. Наприклад, на серіаліті «7Я Рози» «Новий канал», як і багато медійники, зробив великі ставки, обіцяючи глядачам новий формат на ТБ. Але, здається, сімейні перипетії ведучої СТБ виявилися не надто близькими українському глядачеві.

Кадр із серіаліті «7Я Рози»
Проект стартував 19 березня о 22:00 з показниками 4,9% за аудиторією 18-54 та 3,1% за 18-54 (50k), і вже на другій серії (23:00) ці цифри впали до 3,9% і 2,7% відповідно. У наступні дні показники все знижувалися, сягнувши 2,1% за аудиторією 18-54 у четвер, 21 марта.
Але не все так сумно на «Новому». Обидві п’ятниці поспіль (15 березня і 22 березня) телеканал заповнив сітку повторами першого сезону серіалу «Будиночок на щастя». І, незважаючи на те що це далеко не перші повтори цього року, серіал бере свою аудиторію. За більш ніж 4 години трансляції максимальна частка серіалу була в праймі, сягаючи 11,6% за аудиторією 18-54.
«Україна»
На шлях боротьби за серіальну першість нарешті став і телеканал «Україна» після невеликої паузи наприкінці зими. Не знижуючи планки 10% частки на каналі пройшов серіал «Сонячний листопад», який стартував ще 4 березня. У середньому аудиторія серіалу становила 11% (21:10), сягнувши на другій серії (22:00) 13,8% (понеділок, 11 березня). Найвищі показники серіалу, мабуть, були у вівторок, 12 березня, коли «Сонячний листопад» взяв 17,3% за аудиторією 18-54.

Кадр із серіалу «Сурогатна мати»
У суботу, 16 березня, на «Україні» стартував телефільм «Сурогатна мати», який був у сітці з 16:00 до 21:00. Максимальні показники проекту були о 18:00, коли за аудиторією 18-54 малосерійка взяла 13,9%. З понеділка, 18 березня, на «Україні» стартував ще один серіал «Серце матері». З першої серії (21:20) проект встановив планку частки 14,9% за аудиторією 18-54, піднявшись на другий серії (22:10) до 19,4%, тим самим ставши найкращою програмою дня на українському ТБ. До середини тижня показники серіалу дещо впали – до 16% у середу, 20 березня, і до 17,6% у четвер. Але, незважаючи на незначні зміни в цифрах телеперегляду, серіал, однозначно, увійшов до топу найкращих серіалів березня.
«2+2»
Четвертий сезон «Опера за викликом» не може не радувати. За останні два тижні показники серіалу практично не падали нижче 5% (20:00). Максимальний успіх «Опера» в цьому проміжку був у середу, 20 березня, коли показники сягнули 8,4% за аудиторією 18-54.
Фільми
За два тижні березня відбулися дві прем’єри – документальний проект «Крим. Окуповані» на телеканалі «Україна» і романтична комедія «Секс і нічого особистого» на «Новому каналі».

Кадр із фільму «Крим. Окуповані»
21 березня телеканал «Україна» показав досить спірний проект про окупований Крим, розповівши глядачам про долі людей з абсолютно протилежними політичними поглядами. Незважаючи на гостроту теми, фільм набрав досить середні показники як для нічного прайму – 10,1% за 18-54 і 6,5% за 18-54 (50k).

«Секс і нічого особистого» (2018), реж. Ольга Ряшина
Наступного дня, 22 березня, «Новий» о 22:00 показав комедію Ольги Ряшиної із Сергієм Притулою та Романом Луцьким у головних ролях. Фільм зібрав теж досить низькі як для «Нового» показники – 7,3% за 18-54 і 6,6% за 18-54 (50k) .Також 16 березня, в суботу, «Квартал 95» підготував фільм-спецпроект, присвячений 15-річчю комедійної трупи. Стрічка «Квартал твоєї мрії» взяла середні показники на каналі «1+1» – 12,7% за аудиторією 18-54 і 14,1% за 18-54 (50k).
Ток-шоу
«1+1»
«Голос країни» продовжує бути популярним форматним проектом на «Плюсах» ось вже десятий тиждень. Так, 17 та 24 березня «Голос» зібрав однакову кількість аудиторії –18% (18-54, 50k).
Нові випуски «Ліги сміху» (п’ятниця, 20:30) утримують свою аудиторію, збираючи стандартно 15,3% (15 березня) і трохи нижче 22 березня – 13,1%. Нагадаю, прем’єра нового сезону проекту стартувала з показників 16,9%. У «Ігор приколів» (п’ятниця, 20:40) справи, однозначно, гірші. 15 березня показники проекту були 9,5% за аудиторією 18-54 (50k) і вже за тиждень впали до 7,4%, що нижче за середні показники для «1+1».
У суботу, 16 березня, рейтинговий подарунок для «1+1» зробила прем’єра нових випусків «Вечірнього кварталу». За даними прес-служби, перший випуск проекту подивилося понад 5 мільйонів українців – 20,9% частки за аудиторією 18-54 (50k). А ось у «Розсміши коміка. Діти» без змін – вище 8% частки за обома аудиторіями проекту піднятися не вдається.
«Гроші» (понеділок, 22:50) теж просіли на минулих тижнях. Поки динаміка проекту виглядає так: 10,4% за аудиторією 18-54 позаминулого тижня і 11,4% минулого. У «Світу навиворіт із Дмитром Комаровим» (середа, 22:50) ситуація схожа – 14,4% позаминулого тижня проти 11,6% минулого.
СТБ

Кадр із «Холостяка-9»
На СТБ в топі три проекти – «Холостяк-9», «Слідство ведуть екстрасенси» і денні повтори різних сезонів «Хата на тата». Так, перша серія «Холостяка», що вийшла о 20:00 8 березня, зібрала 11,4% частки за аудиторією 18-54 (50k), через тиждень, 15 березня, частка аудиторії зросла до 12,1%, ще через одну – знизилася до 9,6%.
У екстрасенсів все стабільно та успішно. Частка нових серій коливається близько 11–13%, чого не скажеш про новий сезон «Майстер-шеф. Професіонали». Кулінарний проект (субота, 19:00) повільно втрачає аудиторію, взявши 16 березня 9%, а 23 березня – 9,7%. Для порівняння: за перші тижні нового сезону частка проекту нижче 10% не опускалася. А ось повтори «Хата на тата» сягають і 13% в денному праймі.
«Україна»
«Дивовижні люди» (субота, 21:00) поки дивовижними рейтингами похвалитися не може, зберігаючи досить середні показники як для «України» – 11,7% (16 березеня) і 11,2% (23 березня) за аудиторією 18-54 (50k).
«Новий канал»

Дизайнер із Бердянська Аліна Єгорова. Кадр із проекту «Подіум»
У сітці «Нового каналу» із ток-шоу все ще сумніше, ніж у серіалах. Нові випуски «Ревізор: магазини» (понеділок, 19:00), «Таємного агента» (понеділок, 21:00), «Аферистів у мережах» і навіть нового спецпроекту Олени-Христини Лебідь «Любов у мережі» (вівторок, 20: 50) усе ще не набирають аудиторії, не піднімаючись вище 7% частки за аудиторією 18-54 (50k). При цьому повтори «Хто зверху?» з Лесею Нікітюк продовжують збирати феноменально високі як для «Нового» показники – від 8% частки. Не заходить проект «Кохання на виживання» (15:10) – випуски збирають не вище 4% частки за аудиторією 18-54 (50k). Не щастить поки і «Подіуму» – частка проекту вже третій тиждень у середньому не перевищує 4,5%, впавши 13 березня (19:00) до рекордно низьких 3,8%.
Політичні ток-шоу
До виборів залишилося менше тижня, тому до політичних проектів зараз особливий інтерес у публіки. Лідером серед політичних проектів залишається «Право на владу» (четвер, 22:30), яке кілька тижнів тому зробило рейтинговий стрибок з 6% частки до 10 і досі зберігає ці показники, ось уже третій тиждень. Випуск від 14 березня взяв 10,9% за аудиторією 18-54, випуск від 21 березня – 10%.

Фото: «Україна»
В спину «Плюсам» став дихати телеканал «Україна», який нещодавно запустив новий політичний проект «Головна тема. Вибір» (п’ятниця, 21:00). Якщо перші випуски збирали від 4–6%, то вже 15 березня випуск зібрав 7,4%, а 23 березня – 7,1% .
Найгірша ситуація у «Свободи слова» на ICTV. Хоча проекту вдалося піднятися вище своїх нещодавніх 4%, однак 5,4% (11 березня) – усе ж досить низькі показники як для телеканалу. 18 березня ситуація особливо не покращилася – 5,6% за 18-54.
Євро-2020
Звісно, футбол – куди ж без нього. Так, телеканал «Україна» в п’ятницю, 23 березня, о 21:30 показав відбірковий матч на Євро-2020 між Україною та Португалією. Команди зіграли в нічию (0: 0), а ось трансляція принесла «Україні» 13,6% частки за аудиторією 18-54.