Працювати роками в медіа і не побувати жодного разу на щорічній виставці телевізійних форматів MIPCOM щонайменше непристойно. Адже саме тут відбувається знайомство представників ТВ-індустрії з тенденціями нинішнього року, які потім ми спостерігаємо по ТБ у вигляді адаптацій.
Щодо масштабів MIPCOM-2018, то кількість закупівельників і відвідувачів цього року трохи зменшилася порівняно з минулим роком. Цьогорічну виставку, звітують організатори, відвідало 13 800 делегатів зі 110 країн світу. У 2017 році точну цифру відвідувачів у MIPCOM не називали, лише підкреслювали, що медійників зібралося понад 14 тисяч із 108 країн світу.
З особливостей цього року – зацікавленість азіатського ринку в копродукції з європейськими країнами. Зі слів старшого партнера Aurora Media Holdings Джастіна Деймона, за останні два-три роки країни Азії змінили ставлення до співпраці з європейським ринком. Наприклад, головна особливість, підкреслив Деймон, полягає в тому, що в країнах Азії зачно більше готові платити за спільну роботу над фільмом або серіалом, ніж за придбання прав на трансляцію. «Іноді навіть більше, ніж платять за це в самій Європі або, наприклад, у США», – поділився експерт.
Давайте ж дізнаємося, що зараз дивляться люди у всьому світі.
Тренди в світі ТВ-серіалів і кіно
Харасмент
З року в рік телевізійний і онлайн-контент стає все більш жорстоким і несправедливим, happy ends поступово відходять з екранів, змінюючись на брутальну констатацію соціальної несправедливості і порушень прав людини. 2018 рік винятком не став. Як повідомила співзасновниця відомої в світі ТВ-індустрії аналітичної компанії The WIT Вірджинія Муслера, цього року на 22% збільшилася кількість телевізійних серіалів, заснованих на реальних подіях.
Наприклад, ловлячи гарячу хвилю гучних кампаній із запобігання харасменту (рух #MeToo, Armoza Formats (Канада) і Globo TV International (Бразилія) зняли телевізійні серіали, які лише за кілька серій, показаних у вересні-жовтні, збільшили охоплення аудиторії каналів практично вдвічі. Йдеться про «Гру» (The Game) і «Харасмент» (Harassment).
Серіал«Гра»(Armoza Formats) був знятий у франкомовній частині Канади і презентований на каналі TVA у вересні цього року. Сюжет розповідає про молоду дівчину, яка працює дизайнером онлайн-відеоігор і в зв’язку з роботою змушена вести боротьбу з кібертролями, які зрештою почнуть домагатися її онлайн.
Викрадення
У медіаколах її вже встигли охарактеризувати як «нуар про проблеми материнства». У центрі сюжету – історія молодої дівчини, яка переживає післяпологову депресію. І раптово її малюка викрадають. Непередбачені обставини, серії повні сліз і переживань, і головне питання – чи мала сама мати відношення до викрадення дитини?
Загалом, тема для Великої Британії виявилася вельми топовою і за рейтингами може навіть позмагатися зі ще однією серіальною новинкою цієї осені на BBC One – «Охоронець» (Bodyguard, ITV Studios GE), де глядачі вже відзначили зоряний склад, частково позичений у «Гри престолів».
Вбивства
Що нового у форматних шоу?
The Wall
This Time Next Year
MasterChef
Ex on the Beach
The Four
Ринок нових форматів
Як крик відчаю у гонитві за рейтингами виглядає французький формат Making Love (WeMake). Це якраз те, про що ми всі жартували, а у Франції взяли й зняли. Суть формату в тому, щоб знайти свою половинку: не треба намагатися жити разом (як обумовлено українським форматом «Одруження наосліп»), а відразу переходити до справи – до сексу. І після коїтусу якраз і стає зрозуміло, підходите ви один одному чи ні.
Питання класової нерівності також порушувалися в топі найпопулярніших нових шоу-форматів. Наприклад, в американському форматі Survival of the Richest (Banijay Rights) багаті та бідні змагаються за грошовий приз і під час випробувань дізнаються трохи більше про проблеми класової нерівності в суспільстві і класової дискримінації.
Короткометражні веб-серіали
Desmondo Ray
NEMAUSUS
NEMAUSUS – історія про гладіатора, який говорить тільки латиною, але примудряється подорожувати світом, знаходячи спільну мову з сучасними людьми.
На цьому, мабуть, зупинимося. Залишилося лише запастися терпінням і чекати, поки один із форматів, які прогриміли цього року у світі, не дістанеться українського ТВ-ринку, а краще – швидко хапати папір і придумувати своє. А раптом саме про вашу ідею я напишу, оглядаючи MIPCOM-2019?