За даними видання New York Times, процес розпочався, коли Facebook намагалася завоювати домінуюче становище серед соцмереж. Facebook надавала компаніям-партнерам доступ до даних користувачів і їхніх друзів навіть після того, як заявила, що більше не передаватиме таку інформацію третім сторонам. Більшість партнерських угод дотепер залишаються чинними, хоча в квітні, після скандалу з Cambridge Analytica, компанія почала згортати таку співпрацю.
Ці угоди можуть поставити під сумнів дотримання компанією Марка Цукерберга власних правил захисту даних користувачів і вимог Федеральної комісії з торгівлі США.
«Може скластися враження, що Facebook або виробникові девайсу можна довіряти. Однак проблема полягає в тому, що чим більше інформації міститься на пристрої, тим серйозніша загроза для безпеки та конфіденційності, особливо якщо до цих даних мають доступ інші програми», – заявив виданню вчений Каліфорнійського університету в Берклі Серж Іглмен, що вивчає безпеку використання мобільних застосунків.
Зазначається, що деякі виробники в певних випадках отримували доступ не тільки до інформації користувача, зокрема й тієї, якій він поставив заборону на використання, а й до даних його друзів. Їхньої згоди також не потребували.
Представники Facebook, заявили, що практика обміну даними з виробниками комплектуючих відповідає політиці компанії щодо захисту особистих даних і угодам з користувачами. За їхніми словами, вона регулювалася договорами, які обмежували використання даних користувачів. У Facebook заявили, що не знають випадків, коли компанії «неналежним чином» використовували цю інформацію.
Раніше Facebook опинилася в центрі гучного скандалу. Йдеться про використання персональних даних приблизно 87 мільйонів користувачів компанією Cambridge Analytica. Марку Цукербергу в квітні довелося виступити на двох слуханнях у Конгресі США. Голова найбільшої соцмережі у світі запевнив американських законодавців, що надалі в його компанії будуть дбайливіше поводитися з особистими даними користувачів.