Ну що? Ви вже чули чи обговорювали цифри такої програми як «Холостячка»? Ну то мені здається, що ми щось схоже і, суб’єктивно, навіть краще бачили вже раніше з Аліною Астровською у проєкті нового каналу «Герої та коханці». Там, звісно, є багато форматних різниць, і шоу таки різні, але для глядача і тоді, й зараз є ключовою ознака того, що жінка когось обирає. Зрозуміло, серед читачів можуть бути й ті, хто не просто радіє показникам програми, але й ті, хто (як і велика кількість читачів, що зараз клацнули на заголовок) не розуміє, чому показники удвічі вищі, ніж вони б їх очікували. Є ще і третя категорія читачів-листувальників, які взагалі не знають, про які цифри йдеться. Тому для них почнемо просто з цифри, а потім розберемося, суб’єктивно, звісно, чому у програми такі високі показники.
Отже, у нас є три програми, на які хочеться подивитися (насправді чотири). Це останній «Холостяк», ну, може, відзнімуть ще одного; перший «Холостяк», «Холостячка» з Ксенією Мішиною і «Герої та коханці» з Астровською.
СТБ | НОВИЙ | СТБ | СТБ | |
Випуски | «Холостяк» | «Герої та коханці» | «Холостяк-10» | «Холостячка» |
1 випуск | 9,3 | 3,9 | 13,1 | 15,5 |
2 випуск | 10,9 | 3,7 | 11,1 | 14,9 |
Що ми бачимо? Що «Холостячка» на каналі з невеликими показниками встановила всі можливі рекорди. Частка «Холостячки» вища за показники розкрученого десятого сезону «Холостяка» на тому ж каналі тільки навесні. Астровській було важко, не зайшло зовсім. Тому, це те місце, чому захотілося глянути – показники продукту надзвичайні, і цікаво, наскільки на них впливає кодування супутника чи інші методологічні особливості вимірювання. Що ще цікаво: другий випуск «Холостячки» просів відносно першого так само, як це було і з «Героями та коханцями» на Новому – на 4%. Отже, що ми дізналися: «Холостячка» – це найкраще шоу як за першого, так і за останнього «Холостяка» – констатація цифр за комерційною аудиторією 18-54.
Отже, хто ці глядачі «Холостячки» на СТБ, і звідкіля вони прийшли? Як ми це дізнаємося? Як завжди – фіксуємо аудиторію тих, хто дивився «Героїв і коханців» та «Холостячку». Глядачі у мене – це ті, хто подивися принаймні 6 хв контенту. Тут є складність, що програму розривають «Вікнами», тому питання, чи треба два рази по 6 хв? Чи можна один раз по 12 хв?
Що тут важливо – друга частина має, природно, вищі показники – це така собі програмна хитрість, якою поки лише СТБ навчився користуватися: глядачі залипають і засинають у пізній час, а телевізори продовжують працювати й міряти рейтинги. А решта каналів такого не мають, тому і частка поступово росте. Ось тут є відповідь: спочатку дивимося на аудиторію першої частини програми до 22:00. Фіксуємо аудиторію першої частини. Далі дивимося, що вони робили чотири тижні до цього (у цьому слоті).
«Холостячка» примусила людей увімкнути телевізор – тобто велика частина глядачів прийшла з темноти.
25.09.2020 | 02.10.2020 | 09.10.2020 | 16.10.2020 | 23.10.2020 | 30.10.2020 | середнє до | середнє під час | різниця | |
Total TV | 32,9275 | 38,8824 | 40,5719 | 43,2725 | 61,1652 | 61,7937 | 38,9136 | 61,4795 | 58,0% |
Бачимо, що в аудиторії «Холостячки» приріст споживання у слоті першої частини ТБ збільшився на 58%, тобто значна частинна цих глядачів була поза межами ТБ у цей час. І звалилися ці глядачі нізвідки й цією появою додали рейтингів програмі, так ніби до цього вони переховувалися і чекали саме на цю програму, щоб увімкнути ТБ саме у цей час. Можливо, через таких глядачів у нас і не росте загальний телеперегляд поки немає таких шоу, заради яких хочеться увімкнути ТБ. Тут ви, читачі, задумайтеся, чи не стали б ви частіше вмикати ТБ вдома з 19 до 22 щоп’ятниці?
Таким чином «Холостячка» зайшла з показниками, які майже не повинні були чіпати показники інших каналів. Перевіримо, які канали найбільше постраждали від появи «Холостячки» у слоті, дані у наступній таблиці: перше – це середні рейтинги за чотири тижні до перших двох випусків, і потім – середні за два випуски у слоті 19-22. Нагадаємо, що це показники лише щодо глядачів «Холостячки».
Бачимо, що не дарма я згадував Аліну Астровську, – найбільше від «Холостячки» постраждав Новий канал. В аудиторії Новий канал втратив 1,25 рейтингу або 25% всіх рейтингів до того. Далі за втратами йдуть «1+1» та ТЕТ. Загалом, суттєвого удару програма завдала всім основним конкурентам «Нового».
Але що надзвичайно цікаво: є два топові канали, які абсолютно не втратили показників за цією аудиторією (нагадаємо, це глядачки «Холостячки»), – ІСТV та «Україна», для яких поява «Холостячки» лише спрацювала в плюс. Чому? Нагадаємо, що до 58% прийшли з нізвідки, і їхній прихід розділився не лише на СТБ, але і на ці два канали.
А ще можна подивитися, які програми йшли на тому тижні, коли була «Холостячка» (які любить її аудиторія), окрім програм, які вона дивиться протягом дня, коли в ефірі «Холостячка». Це їх топові програми.
Тут прем’єрні випуски «Маскараду», випуски «Танців» та трохи фільмо-серіалів ТРК «України». Отже, бачимо, що загалом у слоті постраждали «Новий» і ТЕТ, але за типом споживання – це споживачі нових шоу. Іншими словами – не важливо, як робити шоу, важливо, щоб вони були свіжі й нові, і тоді до 15% уваги гарантовано серед глядачів, які скучили за «Новим» настільки, що вони готові увімкнути ТБ заради цього, чого вони не робили раніше. І завдяки тому, що у слоті на ТРК давно стоїть шоу Шустера, «Україна» встигла цих глядачів розігнати раніше, тому слот не страждає від «Холостячки», але глядачки ще більше переходять з ТРК на СТБ, що і пояснює падіння показників зараз, і, можливо, навіть надалі.
І на завершення порівняємо показники та популярність «Холостячки» у різних контрольних цільових групах.
!18-54, 50+ (міста понад 50 тис.) комерційна аудиторія | 18-54 50- (малі міста і села) | ||
23.10.2020 («Холостячка» 1) | 15,46 | 6,97 | 2,218 |
30.10.2020 («Холостячка» 2) | 14,89 | 5,47 | 2,722 |
STB (канал за два тижні без даних за п’ятницю) | 7,8818 | 5,8208 | 1,354 |
Бачимо, «Холостячка» змога реально зацікавити чомусь лише глядачів у великих містах: її частки у містах понад 50 тис. мешканців більші у 2,5 рази, тоді як дивлення каналу загалом лише на 35% вище у великих населених пунктах. Це означає, що контент унікальний і в малих містах і селах не цікаво дивитися на муки чоловіків у битвах за жінку, яку непогано дивилися у серіалі де вона була актрисою. Якось недійшла інформація до сіл про новий продукт. Дехто скаже, що це через те, що супутник закодований, тому у селах і малих містах дивитися його важко. Спробуємо поглянути, як програми дивилися на всіх платформах, за винятком супутника.
Без врахування дивлення на супутнику | !18-54, 50+ (міста понад 50 тис. комерційна аудиторія | 18-54 50- (малі міста і села) | |
23.10.2020 («Холостячка» 1) | 15,8769 | 9,2943 | 1,708 |
30.10.2020 («Холостячка» 2) | 15,3567 | 7,8032 | 1,968 |
STB (канал за два тижні без даних за п’ятницю) | 8,1632 | 7,6074 | 1,073 |
Ситуація дуже схожа, ефект супутника тут неважливий.
І на закінчення – аналогічні дані лише у Т2, де взагалі майже ідентична конкуренція.
Лише серед дивлення у Т2 | !18-54, 50+ (міста понад 50 тис.) комерційна аудиторія | 18-54 50- (малі міста і села) | |
23.10.2020 («Холостячка» 1) | 11,8262 | 9,9445 | 1,189 |
30.10.2020 («Холостячка», 2) | 14,0255 | 8,9603 | 1,565 |
STB (канал за два тижні без даних за п’ятницю) | 8,6385 | 8,4873 | 1,018 |
Також різниця присутня. Цікаво, які ходи авторів відлякують від формату і продукту жителів малих міст і сіл? Чому ж вони не дивляться: краса не та чи чоловіки метроорінтовані?
Читайте також:
Чи є в Україні справжні новини, або як народжується верстка новин
Як «Україна» втратила «Слід», або чому «Україна» втратила
Чи вирішує кнопка долю каналу?
Фото: СТБ
Подписывайтесь на «Телекритику» в Telegram и Facebook!