Громадська спілка «Ініціатива Чисте небо», що захищає права інтелектуальної власності в аудіовізуальній сфері, запроваджує нову практику. Якщо один із учасників «Ініціативи» повідомляє про те, що його «піратить» провайдер платного телебачення, інші учасники можуть розірвати з ним договори, а якщо це – сайт, то зняти свій плеєр. Таку згуртованість правовласники назвали «партнерським принципом», повідомляє об’єднання.
У січні 2019 року стався перший прецедент роботи за цим принципом. Компанія MBG, дистриб’ютор телеканалів History і Euronews, подала в чорний список одного з українських провайдерів платного телебачення. «StarLight Digital провели переговори з MBG і провайдером з метою з’ясувати, чи дійсно права були порушені. Після чого повідомили провайдеру про розірвання договору з ним. У результаті провайдер відключив телеканали, щодо яких у MBG були претензії», – йдеться в повідомленні «Чистого неба».
Ольга Воронович, партнер MBG Ukraine і MBG Bel: «Ми, як представник правовласників із серйозною репутацією на світовому ринку, вважаємо за необхідне боротися з піратством. Це явище не тільки завдає шкоди нам, правовласникам, а й сприяє недобросовісній конкуренції серед наших партнерів-провайдерів. Тому ми долучилися до складання списку для сервісу blacklists.org.ua. Звичайно, є провайдери, які “помилково” без договору ретранслюють наші канали, але вони йдуть на контакт, якщо до них звертатися – такі компанії до списку не потрапляють. Є ж такі, до яких достукатися неможливо. І, як виявилося, вплинути на них можна тільки за допомогою інших правовласників і партнерського принципу не працювати з “піратами”. Ми раді бути частиною цього процесу і сподіваємося, що незабаром в Україні піратство буде переможене завдяки спільним зусиллям усіх учасників ринку».
Громадська спілка «Ініціатива Чисте небо» вважає, що це демонструє прагнення боротися з піратством як із явищем і має залучити до активностей «Чистого неба» нових правовласників.
Керівник ГС «Ініціатива Чисте небо» Катерина Федорова закликає правовласників, провайдерів, рекламодавців та інших учасників екосистеми приєднуватися до цього та інших проектів «Чистого неба», щоб «посилити відчуття загального результату: в доходах, взаємній повазі, нових партнерських проектах».
«Боротьба з піратством – непростий процес. Часто легальному бізнесу не вистачає законодавчих інструментів. Тоді на допомогу приходять правила цивілізованого ринку: добровільне об’єднання навколо спільних цінностей. Коли ми допомагаємо один одному в боротьбі, в короткостроковій перспективі відмовляючись від контрактів і позбавляючи себе доходу, але в довгостроковій оздоровлюючи весь ринок, це принесе вигоду всім», – резюмує Катерина Федорова.
Нагадаємо, 1 січня 2019го до «Чистого неба» приєдналася одеська компанія з виробництва ТВ-тюнерів «Инфомир». До цього офіційними членами ініціативи були дослідницька компанія Gemius, фотосервіс Getty Images, Smartsolutions Law Group, «1+1 Інтернет» і супутникова платформа Viasat.
Фото: pixabay