Міністр культури, молоді і спорту України Володимир Бородянський пояснив, на що “Суспільне” наступного року має витратити держдотацію у сумі 2 мільярди гривень. Половина цих грошей повинна піти на виробництво “суспільно важливого контенту”. Про це міністр розповів в інтерв’ю для «Цензор.нет».
“Суспільне” у наступному році сконцентрується на виробництві контенту. Міністр припускає, що для цього телерадіокомпанія буде кооперуватися з комерційними мовниками, інтернет-платформами, щоб створити спільно фільми за гроші Держкіно: «У нас була зустріч з ними (керівництвом “Суспільного”- ред.) и зустріч з наглядовою радою. “Суспільне мовлення” має перестати бути мовником. Воно повинно стати виробником суспільно важливого контенту. Світ змінився. Вже неважливо чи ефірний ти мовник. Ти, перш за все, виробник контенту. (…) “Суспільному” виділяється новий бюджет цьогоріч. Це означає, що мовник цей бюджет повинен витратити на суспільно важливі речі. (…) Щоб цей суспільно важливий контент побачили якомога більше українців. Його завдання змінити фокус. Не “я показую те, що я роблю, чи вибробляється на моє замовлення”, а “я реалізую суспільний запит на суспільно важливий продукт таким чином, щоб цей суспільно важливий продукт побачили якомога більше глядачів”. І тому я як “Суспільне мовлення” вступаю у кооперацію з іншими телевізійними групами, з інтернет-платформами, (ми – ред.) фінансуємо (проекти ред.) разом, приходимо у Держкіно. Ми хочемо зробити, закріпити на законодавчому рівні, що, наприклад, 50% грошей, які отримує “Суспільне”, мовник зобов’язаний витрачати на створення суспільно важливого контенту», – розповів міністр.
Бородянський пояснив, що саме він вважає суспільно важливим контентом: «Держава бере закон, нормативний акт, постанову Кабінету міністрів, де говорить, що по-перше, визначає, що таке суспільно важливий продукт. Далі вона (держава – ред.), наприклад, через Держкіно, каже: для мене на 3 роки (краще на три роки мати пріоритети) (є важливим – ред.) збільшення українського культурного контенту (а далі перерахувати, що це означає), який дає людині розуміння сучасності. (…) І ми будемо фінансувати продукти, які розповідають про нашу історію, про те, що зараз з нами відбувається. (…) Ці продукти повинні бути пов’язані з Україною. (…) І держава готова фінансувати їх на рівні, достатньому, щоб вони були high quality. Ми розуміємо, скільки це коштує. (…) Цей продукт буде поширюватися не тільки каналами мовлення, телевізійними каналами, а й самостійно … Серіал “Чорнобиль” став явищем ще до того, як він вийшов на наші екрани. Чому? Тому що це шедевр з погляду виконання, змісту, який було вкладено туди, гри акторів. Завдання у нас – зробити таку ж якість, близьку до такої якості, але (це повинен бути – ред.) український контент», – вважає міністр.
Також він налаштований ввести так зване державне регулювання інформаційної сфери, що буде означати виробництво деяких телепрограм і соціальних роликів для трансляції на комерційних телеканалах. «Якщо, наприклад, держава сказала телевізійним каналам: шановні телевізійні канали, у нас, у держави, є квота – 30 секунд, 10 секунд, неважливо скільки. (…) І у цій квоті ми можемо розміщувати тільки ті речі, які Кабмін затвердив, тільки певний перелік щодо безпеки громадян, ще щось. (…) Ми домовилися, що ми маємо право так регулювати … », – додав Володимир Бородянський.
Нагадаємо, у держбюджеті на 2020-й на “Суспільне мовлення” закладено 2 мільярди 11,5 мільйона гривень. Член правління “Суспільного” Ярослав Лодигін у вересні запевняв, що з 2 млрд гривень бюджету у 2020-му компанія планує витратити на контент тільки 120 мільйонів гривень.
Раніше Володимир Бородянський анонсував перезапуск телеканалу іномовлення UA TV – мовник наступного року стане розважально-інформаційним, канал матиме окремі версії українською та російською. Сьогодні у мовника є одна версія, канал веде мовлення на п’яти мовах. З держбюджету на телеканал UA TV і інформагентство «Укрінформ» у 2020-му планується виділити 569 млн гривень.
Фото: Олександра Йорк
Підписуйтесь на «Телекритику» у Telegram та Facebook!