Усім відомі імена Джеффа Безоса, Білла Гейтса або Марка Цукерберга, які можна бачити в списках мільярдерів і на перших шпальтах бізнес-видань. Найціннішими та найприбутковішими в світі є п’ять компаній Big Tech: Amazon, Apple, Facebook, Microsoft і Alphabet.
У бізнесу цих технологічних гігантів є орієнтований на споживача аспект, який є ключовим. Завдяки тому, що мільярди людей користуються їхніми платформами по всьому світу, ці компанії використовують користувацькі дані, щоб ще більше посилити контроль над часткою ринку. Однак ці дані є і каменем спотикання, оскільки компанії часто опиняються в скандальних ситуаціях через некоректне поводження з особистою інформацією. Крім того, у всіх цих компанії схожа історія походження: вони були засновані на цифрових територіях Західного узбережжя. Та ж Facebook базується в Силіконовій долині з червня 2004 року.
Усі разом узяті технологічні гіганти «великої п’ятірки» в 2018 році зібрали трохи більше $800 млрд доходу, який можна порівняти з доходом 20 найбільших країн світу за обсягом ВВП. Компанії принесли своїм акціонерам чистий дохід у розмірі $139 млрд, що відповідає прибутку в 17,3%.
Розглянемо компанії Apple, Amazon і Facebook з точки зору принесення доходу. У широкому сенсі технологічні гіганти заробляють гроші однаково: ви платите їм гроші, а вони дають вам продукт або послугу або ж заробляють на онлайн-рекламі.
Apple (виручка у 2018 році – $265,6 млрд):
- Apple генерує 62,8% свого доходу від iPhone. IPad і Mac дають 7,1% і 9,6% виручки відповідно;
- усі інші продукти і послуги, зокрема й Apple TV, Apple Watch, продукти Beats, Apple Pay, AppleCare тощо, становлять загалом 20,6% доходів.
Amazon (виручка у 2018 році – $232,9 млрд):
- Amazon отримує максимальну віддачу від своїх інтернет-магазинів (52,8%), а також послуг сторонніх продавців (18,4%);
- найдинамічніший сегмент Amazon – це офлайн-продажі в магазинах;
- виручка від продажів в автономному режимі становить $17,2 млрд, збільшившись на 197% порівняно з аналогічним періодом минулого року;
- Amazon Web Services (AWS) відомий як найприбутковіший сегмент Amazon, і на його частку припадає 11,0% виручки;
сегмент Amazon «Інше» також швидко зростає – в основному це продажі реклами.
Facebook заробляє мільярди на рекламі. Його платформа дає змогу рекламодавцям налаштовувати точний таргетинг, тому вона домінує в індустрії онлайн-реклами.
Facebook (дохід у 2018 році – $55,8 млрд):
- Facebook генерує майже весь дохід (98,5%) від реклами;
- 1,5% доходу припадає на платежі та інші збори;
- з одного користувача компанія отримує дохід більший, ніж Netflix – у четвертому кварталі 2018 року Facebook заробив $35 з користувача. Netflix заробила $30.
Таким чином, хоча технологічні гіганти і мають багато спільного, способи створення їх мільярдів можуть значно відрізнятися.
Нагадаємо, Джефф Безос, який нещодавно розлучився, подарував колишній дружині 25% акцій Amazon.
Фото: Getty Images