Запуск супутникового мовлення «Апостроф TV» відбувся 1 червня 2020 року, і тепер доступ до каналу забезпечують не тільки оператори кабельного ТБ, IPTV, YouTube, Facebook, але й супутник Astra 4a. Безсумнівно, це допоможе істотно наростити аудиторію, залучити нових рекламодавців і створювати нові програми та формати. Саме про ці плани ми поговорили з генеральною продюсеркою каналу Іриною Король.
Ліцензію ви отримали 20 травня 2019 року, але мовити на супутнику почали зовсім недавно. У чому причина затримки?
Я познайомилася з командою «Апостроф TV» у листопаді 2019-го. Тоді відбулася наша перша зустріч і обговорення деталей можливої співпраці. Мені щиро зізналися, що я не єдина, кого розглядають на посаду генерального продюсера. Тому навіть переговори зі мною затягнулися до січня 2020 року через моє бачення, якою має бути стилістика каналу, «картинка» і сам продукт. Також на той момент колеги перебували в активному пошуку приміщення, технічної бази, команди, тому що серед співробітників «Апострофа» не вистачало людей, які б добре орієнтувалися у телевізійному виробництві.
Датою народження телеканалу було визначено 15 квітня 2020 року. Але ніхто не міг тоді припустити, що у країні почнеться пандемія і, як наслідок, введуть карантин. У підсумку довелося перенести не тільки запуск проєкту, але і переговори про співпрацю з людьми та компаніями, а також старт авторських проєктів. Зізнаюся, що були два непрості тижні, коли я сумнівалася: а запустимося ми взагалі?
Які ваші прогнози щодо розширення аудиторії після того, як ви почали мовити на супутнику?
Нарощування аудиторії – це один із пріоритетних напрямків нашого розвитку, і це завдання не з легких, якщо ти не засіваєш все навколо грошима. Але ми активно ведемо переговори про присутність каналу у максимальній кількості кабельних мереж. Зокрема, нас уже можуть бачити абоненти Lanet, Divan.tv, Viasat. З 1 липня набудуть чинності домовленості про ретрансляцію на Triolan і на «Волі». Я, як користувач «Волі», чекаю з нетерпінням настання цієї дати, тому що дуже хочу дивитися наш контент на ТБ, а не в інтернеті.
На щастя, на ринку існує попит на якісний і збалансований інформаційний контент. Тому не тільки ми стукаємо у двері кабельних провайдерів, але й вони пропонують нам співпрацю з ретрансляції телеканалу.
Не буду малювати цифри зі стелі та фантазувати, тому що покриття – це завдання не одного місяця, а довгострокової роботи. Є просто бачення нашої присутності, й до цієї мети «Апостроф TV» поступово прагне.
Однак наша аудиторія вважає за краще не тільки телеперегляд, а й інтернет, адже ми сприймаємося як якесь «дочірнє підприємство» однойменного сайту. Тому зараз готується масштабне оновлення нашої сторінки на YouTube та на сайті й, відповідно, їх наповнення контентом з ефірів каналу.
Як ви вважаєте, чи зменшиться частка діджитальної аудиторії каналу на користь супутникової?
Тут не існує однозначної відповіді, адже користувачі споживають інформаційний контент з декількох джерел протягом доби. Тому, почавши дивитися «Апостроф TV» через супутник, можна продовжити перегляд тієї чи іншої програми на мобільному пристрої в дорозі, наприклад, на YouTube-каналі або на самому сайті, або ж у мобільному додатку кабельного провайдера. Тому для нас головне – бути важливим й авторитетним джерелом інформації, доступним глядачеві у будь-які зручні йому час і спосіб. Я сподіваюся, що нас будуть дивитися скрізь.
Розкажіть трохи про канал, його основні теми, редполітику тощо.
Мені часто ставлять запитання, чому фірмовими кольорами каналу є помаранчевий і сірий? На що я відповідаю: це кольори вогню та сталі. І це важливо, тому що канал створювався з акцентом на чоловічу аудиторію. Є і хитрий маркетинговий хід, про який легко здогадаються компетентні фахівці.
Основне тематичне наповнення: політика, економіка, фінанси, міжнародні відносини, війна на Донбасі, надзвичайні події. Вся команда працює відповідно до об’єктивної та збалансованої редакційної політики. Випереджаючи скепсис колег по цеху, – «подивимося, як ваші засновники дозволять вам бути незаангажованими», – скажу: саме незаангажованості від нас і вимагають. Тому у нас немає табу на жодного політика у цій країні.
Хоча зізнаюся: є персоналії, яких наша команда для самих себе визначила як нерукоподатних, і це підтримав власник. Зокрема, мова йде про Віктора Медведчука. Цю людину наш глядач ніколи не побачить в ефірі та не почує його заяв. Але ми точно будемо серед перших, хто дасть новину про притягнення його до відповідальності згідно із законом. Тому у нашій дружній команді працює ведуча Роксана Руно. Тому з нами – шеф-редактор авторських проєктів Олександр Войт і випусковий редактор Ігор Кримов. Тому так часто шеф-редактор Ірина Ільченко запитує у мене про наше розширення. Українська журналістика потребує якісних змін, і є надія, що стартовою точкою для них стане саме «Апостроф TV».
Нещодавно вийшла новина про те, що на каналі транслюватиметься програма Роксани Руно. А які ще новинки чекають на глядачів цьогоріч?
Роксана Руно прийшла на канал з гарантією того, що у нас є нерукоподатні персони й ніхто не втручатиметься у її журналістську діяльність. Тобто їй дозволено робити все, що вона вважає за потрібне, і її проєкт уже дав результат: третя програма вийшла за участю народного депутата Миколи Тищенка – і тут же «Апостроф TV» виявився у топі цитування. Деякі скептики наполягають на тому, що ми не «дотиснули» спікера у прямому ефірі. А я вважаю навпаки: іноді деяким персонам треба дати просто говорити – і тоді все стає на свої місця.
Уже найближчим часом, у липні, ми збільшуємо кількість випусків новин, вони будуть виходити щогодини. А в планах на новий сезон – запуск декількох авторських тематичних програм. Вони будуть ґрунтовними й орієнтованими на аудиторію, яка мислить критично й хоче знати більше. З них ми плануємо збудувати цілу лінійку у праймі. Також зараз думаємо про наповнення проєктами сітки вихідних днів.
Є амбіція запустити велике політичне ток-шоу. А ще – реалізувати запитуваний глядацькою аудиторією «стьобний» формат.
Розкажіть трохи про ведучих, які є обличчями телеканалу, і чому ви обрали саме їх?
Ведучою новин стали Леся Вакулюк, яка до цього працювала на телеканалі «24», й Аліна Блохіна, яка перейшла до нас зі «112 Україна». Цього тижня до команди приєдналася Катерина Рябошапка, яку знають за роботою на каналі АТR. Усі троє – грамотні, професійні журналістки.
У гостьових студіях удар тримають: Юрій Кулинич, який раніше працював на ZIK, Костянтин Лінчевський, в активі якого «Радіо НВ», і Денис Похила з «Обоз ТБ».
Коли йшли переговори про співпрацю, для всіх них ключовими були питання редакційної політики й професійної самореалізації. Тому вибір тут більш ніж зрозумілий.
Авторські проєкти, крім Роксани Руно, ведуть Ігор Петренко та Максим Степаненко. Це окрема історія співпраці нашого каналу та Міжнародного центру перспективних досліджень. І це було непросто, адже й Петренко, й Степаненко добре відчувають себе у ролі експертів. А ось амплуа ведучих – це абсолютно нове для них випробування, з яким вони прекрасно впоралися.
І ще маленька ремарка для кращого розуміння «Апостроф TV». Попри те, що всі ми прийшли з різних медіа, на диво швидко і легко стали командою.
А як йдуть справи з рекламою? Ви запустилися, перечекавши коронавірусну кризу, однак рекламодавців усе ще непросто залучити. Чим і як їх залучаєте ви?
Зараз говорити про рекламу занадто рано: ми ведемо мовлення усього четвертий тиждень і тільки формуємо наше наповнення, покриття, аудиторію. Тому думаю, до цього питання ми зможемо повернутися уже восени й докладніше про це поговорити.
Є думка, що європейський ринок реклами просяде на 16% у 2020 році. Чи згодні ви з таким прогнозом? Які ваші прогноз і стратегія на наступні 6 місяців?
Я сподіваюся, як і всі телевізійники, що ринок реклами швидко оговтається після коронавірусу. І нічого іншого катастрофічного не станеться. А взагалі, я б не орієнтувалася на європейський ринок реклами. Хоча б тому, що останні років 10-15 український ринок не завжди буде до нього подібним.
Ну а завдання нашого каналу – стати бажаним партнером на ринку реклами. І для цього є прекрасні передумови, які я вже озвучила вище.
Читайте також:
На «Апостроф TV» стартував авторський проєкт Роксани Руно
Канал «Апостроф TV» запустил спутниковое вещание
Канал «Апостроф ТВ» повідомив, як шукати його на супутнику
Фото: Дмитро Олійник
Підписуйтесь на «Телекритику» у Telegram та Facebook!