За підсумками 2019-го − ринок медіареклами зріс на 25% і склав 24,1 млрд грн. За прогнозами на 2020 рік − зростання збережеться, але його темпи трохи сповільняться − до +18%, що складе 28,4 млрд грн. Головна частина рекламного «пирога» традиційно дістанеться ТБ. Про це йдеться у прогнозі Всеукраїнської рекламної коаліції (ВРК).
Ринок телереклами у 2019-му закінчує у рамках прогнозованого зростання прямої реклами на 25%, а спонсорства − на 20% порівняно з 2018-м. За підсумками 2019-го − він складе 11,526 млрд грн, з яких пряма реклама − 10,089 млрд грн, решта 1,438 млрд грн − спонсорство. У 2020-му він виросте на 16% і складе 13,325 млрд грн, з яких 11,6 млрд грн складе пряма реклама (+ 15%) і 1,725 млрд грн − спонсорство (+ 20%).
Підсумки 2019 р., млн грн | Відсоток зміни 2019 до 2018 | Прогноз на 2020р., млн грн, | Відсоток зміни 2020 до 2019 | |
ТБ-реклама, всього | 11 526 | 24% | 13 325 | 16% |
Пряма реклама | 10 089 | 25% | 11 600 | 15% |
Спонсорство | 1 438 | 20% | 1 725 | 20% |
Реклама у пресі, всього | 1 850 | 14,8% | 2 099 | 13.5% |
Національна преса | 1 106 | 14.6% | 1 255 | 13.5% |
в т.ч. спонсорство | 284 | 15.1% | 321 | 12.8% |
Регіональна преса | 320 | 15.3% | 363 | 13.5% |
Спеціалізована преса | 425 | 14.7% | 481 | 13.4% |
Радіореклама, всього | 717 | 24% | 839 | 17% |
Національне радіо | 518 | 24% | 606 | 17% |
Регіональне радіо | 65 | 20% | 74 | 14% |
Спонсорство | 134 | 25% | 157 | 17% |
OOH Media, всього | 4 240 | 22% | 4 990 | 18% |
Зовнішня реклама | 3 283 | 13% | 3 779 | 15% |
Транспортна реклама | 600 | 36% | 660 | 10% |
DOOH | 205 | n/a | 383 | 86% |
Indoor реклама | 152 | 20% | 168 | 11% |
Реклама у кінотеатрах | 58 | 20% | 70 | 20% |
Digital (Internet) Медіареклама | 5 740 | 34% | 7 120 | 24% |
Всього рекламний медіаринок | 24 131 | 25% | 28 443 | 18% |
«Причини зростання ТБ-реклами у 2019-м очевидні − недолік ресурсу, особливо у першому півріччі, − йдеться у повідомленні ВРК. − Дефіцит завжди призводить до інфляції, яка виявилася однією з найвищих за останні 10 років на українському ТБ. У ситуації, що склалася, частина клієнтів змушена була переглянути свою рекламну політику і скоротити кількість брендів, які мають телевізійну підтримку, або відмовитися від ТБ розміщення повністю. Чи повернуться ці компанії на ТБ у 2020? Попередні переговори кажуть, що − так. Багато з тих, хто пропустив 2019, планують повернутися у наступному році, що і послужить причиною зростання обсягів викупленого інвентарю, а разом із ним − і ринку в цілому. Попередній прогноз на 2020-й знаходиться у межах 13-17%, що при інвентарі, який скорочується через кодування супутникового мовлення, призведе до інфляції від 30% і вище».
Драйвером зростання ТБ-спонсорства у 2020-му стануть спортивні події: «Спонсорство буде рости швидше за ринок прямої реклами, насамперед через активність букмекерів, які в очікуванні початку чемпіонату Європи з футболу та літньої Олімпіади у Токіо, збільшать свою присутність на ТБ. Саме спортивні трансляції стануть драйверами зростання спонсорської активності, яка може додати до підсумків наступного року не менше 20%. Ціни ж на спонсорство, хоч і не суттєво, будуть рости повільніше ринку, що у підсумку не матиме відношення до ключових подій року, попит на які і так перевищує можливості», − йдеться у повідомленні.
ВРК відкоригувала обсяг ринку інтернет-реклами у 2019-му за показниками банерної реклами та спонсорства у менший бік на 16,5% і 16,6% відповідно. Драйвери зростання на 2020 й – дуополія Facebook і Google, а також мобільна реклама: «У 2020 зростання ринку інтернет-реклами продовжиться, ключовими факторами зростання стануть домінантні обороти глобальних гравців Facebook для банерної реклами, Google (YouTube) − для онлайн-відео і пошуку, а також прогнозується подальше зростання частки мобільного трафіку, що пояснюється позитивною динамікою мобільного споживання інтернету населенням України», − прогнозують у ВРК.
Підсумки 2019 р., млн грн | Частка мобайлу (трафік) | Прогноз на 2020р., млн грн | ||
Банерна реклама, оголошення у соціальних мережах, rich medіа | 2 915 | 65% | 3 500 | 20% |
Спонсорство | 180 | 60% | 180 | 0% |
Цифрове відео, вкл. Youtube | 2 645 | 70% | 3 440 | 30% |
ВСЬОГО ІНТЕРНЕТ-МЕДIА | 5 740 | 7 120 | 24% | |
Пошук (платна видача у пошукових системах), включно з частиною GDN | 8 100 | 70% | 11 100 | 37% |
Інший діджитал | 676 | 700 | 4% | |
ВСЬОГО ІНТЕРНЕТ-РИНОК | 14 516 | 18 920 | 31% |
Так, обсяг рекламного ринку преси у 2019 році складе 1,85 млрд грн, що на 14,8% більше, ніж минулого року. Провідним сектором залишається національна преса. Закриття друкованих версій газет «Сьогодні» і «Дзеркало тижня» ніяк не вплинуло на ринок реклами преси. Прогнози на 2020-й більш стримані: «Варто очікувати уповільнення темпів зростання на 1,3 процентного пункту − до 13,5%. Основним фактором зростання рекламного ринку у національній пресі у 2020-м є інфляційна складова у преміальному жіночому глянці, що дозволить даному сегменту ще більше наростити як абсолютні показники доходів від реклами, так і частку сегмента у національній пресі».
У 2019 ринок радіореклами показав прогнозоване зростання на рівні 24% − 25%. Виконати поставлені плани вдалося не тільки завдяки медіаінфляції, але і завдяки приходу ряду нових рекламодавців. Особливо активними були категорії фарми, e-commerce та мікрокредитування. Наростила також категорія FMCG, завдяки медіаміксу з ТВ-рекламою. «У 2020 році ми очікуємо продовження дії трендів 2019 і розраховуємо на зростання ринку не менше 15-17%», − акцентує ВРК.
Незважаючи на істотні зміни форматів інвентарю в Києві та деяких обласних центрах, ринок зовнішньої реклами (Оut Of Home Media, OOH Media) у 2019-му зріс порівняно з 2018-м. Фактично обсяг комерційної реклами склав 3 млрд 283 млн грн за підсумками 2019 року, що менше попередніх прогнозів, через вплив політичної реклами. У цей обсяг не увійшло близько 525 млн грн політичної реклами від виборів президента і Верховної Ради. Зростання наступного року відбудеться через звільнення майданчиків, які цьогоріч були зайняті політиками: «У 2020 році зростання ринку може підвищитися до 15%, зокрема завдяки використанню комерційними рекламодавцями інвентарю, який був задіяний у політичній рекламі 2019 року. Триває активний розвиток діджитал-складової ринку зовнішньої реклами, обсяг якої у 2019 році склав 206 млн грн, а на 2020 рік очікується зростання на 86%», − резюмує ВРК.
Нагадаємо, свій прогноз зростання ринку реклами у 2020-му раніше дала консалтингова компанія Kwendi.
Фото: pixabay
Підписуйтесь на «Телекритику» у Telegram та Facebook!