«Ла Ла Ленд» (La La Land)
Режисер: Дем’єн Шазелл
У головних ролях: Емма Стоун і Райан Гослінг
За свій дебютний фільм Дем’єн Шазелл заслужив від критиків титул «молодого Кассаветіса», а його оскароносна «Одержимість» – історія учнівства/катування молодого барабанщика, поставлена як спортивна драма, зробила для популяризації джазу в масах не менше, ніж сам Майлз Девіс. Звісно, новий фільм Шазелла теж музичний, ба більше – це мюзикл, тобто герої в кадрі танцюють і співають, причому весь фільм поспіль. Але не варто лякатися, адже ми з вами якось пережили і «Чикаго», і «Мулен Руж».
В історії кохання джазового піаніста-початківця (варто оцінити сміливість режисера, адже він узяв на цю роль Райана Гослінга з його зовнішністю лялькового Кена) й офіціантки, яка мріє стати актрисою, можна знайти відгомін найкращих музичних фільмів минулого – від «Шербурзьких парасольок» до «Нью-Йорк, Нью-Йорк». Трейлер обіцяє ностальгічну стилізацію, але оскільки Шазелл сам пише сценарії своїх фільмів (працюючи на стороні над сценаріями фільмів жахів), від «Ла Ла ленду», попри легковажну назву, сміливо можна чекати цікавої інтриги, достовірно виписаних персонажів і, звісно, драматичних поворотів сюжету.
«Франц» (Frantz)
Режисер:Франсуа Озон
У головних ролях: П’єр Ніне та Паула Бір
Іноді могло здаватися, що Франсуа Озон, який уже понад двадцять років знімає без пауз фільм по фільму (а часом і дві картини на рік), втрачає гостроту й оригінальність свого режисерського дару. Що його фільми перетворюються на холодно сконструйовані сюжетні парадокси і майстерні стилізації, як це сталося з низкою картин наприкінці нульових. Але потім маестро знімає «У будинку», «Молоду та прекрасну», «Нову подружку» – і магія Озона повертається.
Його нову роботу критики поквапилися назвати головним фільмом фестивалю. Це екранізація п’єси Моріса Ростана «Недоспівана колискова», яку вже переносив на екран в далекому 1932 році Ернст Любич. Недивно, що Любич – один з найулюбленіших режисерів Озона, майстра іронічних, двозначних, але при цьому геть позбавлених вульгарності мелодрам. Власне, «Франц» і стилізований під чорно-білу класичну мелодраму тридцятих років. Але Франсуа Озон не був би Франсуа Озоном, якби не заплутував до неможливості любовний трикутник, що складається з жінки і двох чоловіків, один з яких лежить в могилі, а інший – чи то друг, чи то коханець, то чи вбивця. Істина, як відомо, десь там, де добре і нас немає: в Україні прокат «Франца» поки що не планується.
«Нічні тварини» (Nocturnal Animals)
Режисер: Том Форд
У ролях: Джейк Джілленхолл, Емі Адамс, Майкл Шеннон
Дизайнер Том Форд уславлений на кінематографічних теренах манірним дебютом «Самотній чоловік», який надзвичайно нагадував ожилі картинки з модних журналів півстолітньої давності. Питання про те, чи включати новий фільм Форда до Венеційського гіда чи не включати, розв’язали захоплені відгуки критиків. Крім того, участь Джейка Джілленхолла, який за всю свою кар’єру лише одного разу примудрився вляпатися в безглуздий кінопроект, певним чином гарантує якість фільму. А робочий графік актора розписаний на два роки вперед, тож будемо жити.
Літературне першоджерело, багатошаровий і прекрасно написаний роман Остіна Райта «Тоні та Сьюзан», обіцяє незвичайну сюжетну інтригу. (До речі, російський переклад вийшов ще чотири роки тому.) Це дзеркальна історія взаємин колишнього подружжя, яка розгортається в реальному житті та в романі, написаному чоловіком – здавалося б, спеціально для того, щоб затягти колишню дружину в небезпечну гру між реальністю і вигадкою, минулим і сьогоденням. Фільм вийде в світовий прокат у листопаді цього року, як і ще одна стрічка з літературною основою – «Прибуття» (про неї – нижче). Тож у вас ще достатньо часу, щоб до прем’єри прочитати обидві книжки.
«Молодий папа» (The Young Pope)
Режисер:Паоло Соррентіно
У ролях: Джуд Лоу, Дайан Кітон, Людівін Саньє
Зухвалий Паоло Соррентіно примудрився стати живим класиком у сорок три завдяки ремейку фільму Фелліні «Солодке життя». Одних це захоплює, інших – дратує, але всім дуже цікаво, що буде далі. Боб Фосс, який здійснив подібне танцювальне па на сорок років раніше, довів свою геніальність фільмами «Кабаре» і «Ленні». А ось розважливий Соррентіно зробив незграбний рух «Молодістю», прорахованою, здавалося б, до дрібниць як потенційний шедевр, – і затнувся. Хоча глядачам все ж стали в пригоді заздалегідь приготовані носові хустки.
Серіал про римського папу американського походження – це не просто тактичний хід Соррентіно, який зважився на роботу в новому для себе форматі після очевидного самоповтору. Його фільми завжди були дуже щільні, гранично насичені образами і подіями, чому й здавалося, що режисерові в межах повнометражного фільму тісно, немов у зшитому не за розміром піджаку. От восьмигодинний серіал дає можливість розвернутися як годиться. Тут вам і сатира на Ватикан, і велика краса кожного кадру, хоч роздруковуй на кольоровому принтері та вішай на стіну, і чудовий Джуд Лоу, який в ролі понтифіка такий само переконливий і вагомий, як тіара на папській голові. З огляду на відгуки, серіальний формат дозволив Соррентіно знайти друге дихання.
Телевізійна прем’єра відбудеться на каналі НВО вже 27 жовтня. І, звісно ж, усім нам цікаво буде порівняти «Молодого папу» з першим серіалом Вуді Аллена, який стартує 30 вересня на Amazone.
«Прибуття» (Arrival)
Режисер: Дені Вільньов
У ролях: Емі Адамс, Джеремі Реннер, Форест Вітакер
Канадець Дені Вільньов розкручується від фільму до фільму з космічною швидкістю. Лишаючись у межах класичного трилера, щоразу режисер примудряється розширювати кордони не тільки самого жанру, як у фільмі «Сікаріо», але навіть реальності, в яку режисер занурює своїх героїв – як це було у «Ворогу». Власне, приліт на Землю інопланетного корабля і поклав старт історії, яку Вільньов розповів у найновішому фільмі – «Прибуття».
Це екранізація оповідання «Історія твого життя», написаного Тедом Ченом – одним з найцікавіших фантастів останніх років і, до речі, однолітком Вільньова. Перший досвід режисера в науковій фантастиці вже встиг здобути чимале захоплення. Журнал «Сінев’ю» назвав фільм «інтелектуальною та вдумливою фантастикою», а на сайті Rotten Tomatoes «Прибуття» здобуло рейтинг 100%. З фантастичних фільмів такої честі удостоювалися хіба що перший «Термінатор», «Інопланетянин» Стівена Спілберга та класичний «Метрополіс». До речі, наступним фільмом Вільньова стане ремейк «Блейдраннера», тож не ховайте далеко свій найсмачніший попкорн.