За підсумками 2019 року перше місце у добовому розрізі залишається за телеканалом «Україна», яке він зберігає третій рік поспіль. Тоді як лідером телеперегляду за підсумками року у прайм-таймі став канал «1+1». Канал «Україна» у прайм-таймі за підсумками року поступився відразу двом мовникам ─ ICTV та «1+1». Такі підсумки року демонструють телерейтинги Nielsen.
У «добовому» розрізі канал «Україна» у 2019-му дещо зменшив свої обороти ─ за рік канал втратив трохи більше пів відсотка частки, просівши ─ з 11,63% до 11% (тут і далі вказані показники за комерційною аудиторією 18-54, 50+). На другому місці зміцнився канал ICTV, наростивши 0,75 п. п. ─ з 9,69% до 10,44%. На 0,3% частки від каналу ICTV відстає канал «1+1», наростивши за рік 0,7 п. п. ─ з 9,43% до 10,14%. У прайм-таймі телеканал «Україна» займає лише третю позицію (10,55% проти 11,09% у 2018-му), абсолютним лідером з помітним відривом від другого місця у праймовому топі став канал «1+1», наростивши на 1,5% ─ з 10,6% до 12,01%. «Срібло» у каналу ICTV ─ 10,72% проти 10,02% у 2018-му.
Тактика телеканалу «Україна» з інвестування у виробництво для денного ефіру буднів спрацювала ─ як показують рейтинги найвищі показники у денних сітках перебили невдачі телеканалу у праймі.
Канал СТБ за рік втратив майже один відсоток частки (з 8,51% до 7,64%), але при цьому зберіг за собою четверте місце. Новий канал за рік додав 0,22%, наростивши з 7,1% до 7,33%, зберігши своє п’яте місце. Аутсайдер перегонів ─ канал «Інтер» продовжує втрачати свої частки ─ за рік канал просів більш ніж на один відсоток ─ це найбільше просідання серед усіх мовників «великої шістки» ─ з 6,28% до 5,15%.
У другому ешелоні зміцнився канал «2+2» (7 місце). Мовник за рік додав пів відсотка до своїх показників ─ з 3,4% до 3,93%. У праймовому топі канал «Інтер» втрачає показники ще більше ─ його уже практично наздоганяє телеканал «2+2» з часткою 4,45% (проти 4,55% у «Інтера»).
У 2019-му, крім «Інтера» втратили показники та інші телеканали групи. НТН зменшив відразу чверть своїх показників (з 2,83% до 2,19%), зберігши дев’яте місце. Канал К1 за рік також просадив свою частку на чверть ─ з 2,64% до 1,91% (10 місце). У третій п’ятірці зростанням виділився телеканал НЛО ТV ─ c 1,29% до 1,51% (11 місце).
Помітне зростання за рік показав телеканал «Мега», додавши відразу п’яту частину до своїх показників за 2018-й. Телеканал М1 за рік втратив відразу п’яту частину своїх цифр, посівши 15 місце. Зате до праймової п’ятнадцятки каналів потрапив «Індиго», наростивши свої показники на 16%.
Загалом «велика шістка» телеканалів зберігає свої провідні позиції, хоча і втратила майже 1% частки ─ з 52,6% до 51,7%. За іншими аудиторіями у добовому розрізі «Плюси» другі відразу за трьома аудиторіями, ICTV ─ ще за однією, лідер у всіх чотирьох ─ «Україна».
Телегрупа StarLightMedia (СТБ, ICTV, Новий канал, М1, М2 й ОЦЕ) за рік зберегла свою частку ─ 27,3% за 18-54, 50+ (проти 27,4% у 2018-му) і залишилася лідером. Телегрупа 1+1 media («1+1», «2+2», ТЕТ, «ПлюсПлюс», «Бігуді», Paramount Comedy та «УНІАН») додала частку рівно на 1 п. п. ─ з 17,66% до 18,66% і закріпилася на другому місці. Телехолдинг InterMediaGroup («Інтер», НТН, К1, К2, «Мега», «Піксель», «Enter-фільм» і ZOOM) за рік втратив понад 2 п. п. ─ з 16,56% до 14,19% і фактично наблизився до показників «Медіа Групи Україна» («Україна», «НЛО» й «Індиго») ─ 14,02% (проти 14,17% у 2018-му).
Детальніше про підсумки року у телеперегляді Nielsen читайте за посиланням. Про підсумки альтернативних телевимірювань BigDataRaiting і «Ланета» читайте тут.
Дані дослідження телевізійної аудиторії належать «Індустріальному телевізійному комітету», оператор панелі ─ Nielsen, моніторинг ─ «Комунікаційний альянс». Детальніше у глосарії ТБ-панелі.
Фото: pixabay
Підписуйтесь на «Телекритику» у Telegram та Facebook!