Уже перебуваючи в залі КВЦ «Парковий», мало хто з гостей міг приховати тривогу, а діставшись мікрофона, деякі спікери ледь стримувалися, щоб із промови про майбутнє українського кіно не перейти на агітацію. Вислуховуючи «шнеле, шнеле!» ведучого Олега Панюти, кіноакадеміки все ж роздали заповітні статуетки: про те, кому й скільки дісталося «Золотих дзиґ», читайте у нашому вчорашньому репортажі. (Спойлер: ключові нагороди – «Найкращий фільм» і «Найкращий режисер» – забрав Сергій Лозниця з фільмом «Донбас», прихопивши до того ж приз за найкращий сценарій.)
Утім, на червоній доріжці гостям заходу все ж вдалося зберігати холоднокровність: давайте ж подивимося, як це було.
Виступаючи зі сцени, директор Європейської кіноакадемії Маріон Дерінг попросила присутніх не забувати про Олега Сенцова: «Я хочу попросити вас замислитися над тим, що ви зробили за ці п’ять років: у вас була можливість творити свої фільми, любити, жити і спостерігати за тим, як ростуть ваші діти. Усього цього Олег Сенцов був позбавлений».
DZIDZIO цього року забрав приз глядацьких симпатій – утім, як і минулого.
«Секс і нічого особистого» Ольги Ряшиної жодної статуетки не отримав, зате творці фільму повернули Держкіно вже понад 4 млн грн: фінансовий успіх – теж успіх. А зірка фільму Анжеліка Ніколаєва разом із екранним партнером Романом Луцьким (його в кадрі немає; мабуть, надягає свій стильний циліндр) зі сцени жартували про батоги та інші атрибути хорошого арт-директора.
Тоню Ноябрьову кіноакадеміки теж оминули увагою, зате їй випала честь вручати один із заповітних конвертів.
Сергій Лозниця – безумовний герой вечора, завдяки якому слово «Донбас» багаторазово звучало не тільки зі сцени НСК «Олімпійський», а й у КВЦ «Парковий».
Ірма Вітовська передбачувано забрала «Золоту дзиґу» за найкращу жіночу роль. Слухаючи її промову, сценарист фільму «Брама» Павло Ар’є розплакався – та й нам, щиро кажучи, важко було стримати сльози.
Раніше «Телекритика» поговорила з виконавчим директором Української кіноакадемії Ганною Мачух про особливості регламенту премії, промокампанію «Дзиґи» та гендерний баланс в українському кіно.
Фото: Анна Федорук