В останній тиждень було дуже багато розмов та спекуляцій на тему «112-го»: це канал чи група каналів, закрили його чи ні, забрали чи не продовжили ліцензію. Ми ж сконцентруємося винятково на аналізі його аудиторії, оглянемо історію зростання та захоплення глядачів цим каналом, а також дамо оцінку показникам телеканалу без цифрового ефіру.
Почнемо з найпростішого – глянемо, що та як у каналу було в його історії розвитку. На графіках 1.1–1.3 ті, хто не дуже знайомий зі щоденними цифрами телеперегляду, можуть ознайомитися: з помісячними показниками частки каналу за аудиторією 18–54 роки в містах 50 тисяч мешканців та більше; середнім віком глядача каналу (серед населення 4 роки і старше); а також внеском у загальні показники каналу аудиторії понад 60 років.
Графіки 1.1–1.3
Бачимо, що пік каналу припав на 2015 рік. Але вже з осені 2015-го до виборів 2019 року канал дуже стабільно проходив період із середньою часткою комерційної аудиторії на рівні 0,8%. Що важливо, за цей період аудиторія каналу драматично старішає, а головне – все дивлення каналу починає зосереджуватися на людях понад 60 років. Так, із графіку 1.3 бачимо, що на початку мовлення каналу частка дивлення людей віком понад 60 років становила до 60% від усього дивлення каналу, а вже в 2019-му сягнула майже 70%. Це означає що канал старішав і став цікавий лише дорослішій аудиторії. Середній вік змінився із 56 років на початку мовлення до 64 років у вересні 2019 року.
Ті, хто уважно стежить за перипетіями довкола «112-го» знають, що мовлення зникло лише з ефірної цифри, тому на наступному графіку поглянемо, скільки дивлення припадає на цифровий ефір серед усього телевізійного споживання глядачів віком 18–54 років.
Графік 2. Частка теледивлення «112-го» в ефірній цифрі.
Бачимо, що для аудиторії 18-54 роки споживання ТБ через Т2 сягнуло 26% від усього теледивлення. Тому, на перший погляд, саме стільки показників мав втратити «112-й». Але дивимося далі.
І тут найцікавіше – чи такий вже популярний «112-й» був у цифровому ефірі, і чи насправді для показників каналу, які базуються на дивленні людей, яким 70 і більше років, втрата мовлення в Т2 буде така помітна чи вона компенсується ще більш активним дивленням старших людей?
Графік 3. Порівняння часток «112-го» за різними платформами.
На графіку вказано аналогічний період з 2014 року до наших днів помісячно. Бачимо, що у телеканалу був період, коли цифрова мережа Т2 була дуже важливою. Це було в період 2014 року і початку 2015-го, але якщо повернемося до графіку 2, то зрозумієте, що ця популярність не надто додавала каналу в показниках. А зараз бачимо, що для аудиторії 18–54 дивлення «112-го» є доволі однаковим на трьох основних платформах.
Поглянемо також на охоплення «112-го», тобто, яка приблизна кількість глядачів контактує (чи контактувала) з цим каналом. Високі чи будь-які цифри з охоплення можна назбирати на одних і тих самих глядачах. Такі показники, як частки та рейтинги, можуть бути відносно високими, а вплив каналу не дуже.
У наступній таблиці вказано кількість глядачів, які дивилися канал понад 1 годину (сумарно за весь місяць) віком від 18 років і старше по всій Україні в 2019-му.
Січень | 5 743 230 |
Лютий | 5 612 265 |
Березень | 5 892 219 |
Квітень | 7 315 216 |
Травень | 6 599 385 |
Червень | 5 533 247 |
Липень | 5 381 063 |
Серпень | 5 095 882 |
Вересень | 4 727 517 |
А тепер найцікавіше: що будуть дивитися, ті хто був з каналом в «цифрі», в той час як «цифри» не стане у каналу.
Виділимо лояльну аудиторію мовника, яка зробила понад 90% його показників в 2019 році, і подивимося, як втрата каналу в Т2 їх стосуватиметься, і чи доведеться їм шукати альтернативу. Таких глядачів близько 2 млн, 35% їхнього споживання припадає на Т2.
А ось їхні смаки в Т2 такі – частка каналів за рік у аудиторії лояльних глядачів «112-го» в ефірній цифрі:
CHANNEL 112 | 17,92 |
CHANNEL UKRAINE | 14,27 |
Other TV | 10,81 |
1+1 | 10,07 |
INTER | 8,45 |
ICTV | 6,23 |
Прямий | 4,51 |
Отже, велика ймовірність, що багато хто перейде на канал «Україна».
Таким чином, бачимо, що до 30% показників із вимкненням у цифрі Т2 канал мав би втратити. Але чи буде так, побачимо вже за тиждень. Огляну перший тиждень без Т2 для «112-го».
Фото: 112.ua