Лідерами Facebook за кількістю симпатій українських користувачів стали сторінки «Знай.ua» і Politeka. Найбільше підписників із України у акаунту «Сегодня», а за обсягами текстового контенту лідирують профілі УНІАН, ТСН, «Цензор.НЕТ». Поміж онлайн-ЗМІ, які найбільше коментують боти, – ТСН, 112.ua і «Цензор.НЕТ». До таких висновків дійшли в компанії Artellence у рамках спільного з VoxUkraine дослідження найпопулярніших Facebook-сторінок ЗМІ.
Дослідження проводили за такими критеріями: загальна кількість позначок «Подобається» сторінки і окремо – кількість лайків від українців, наявність ботів, неактивних користувачів, кількість постів і текстових публікацій.
За кількістю лайків сторінок на першому місці – «Знай.ua» (у ній 1 820 166 позначок «Подобається»), на другому – Politeka зі 1 404 188 лайками. Вони також опинилися в списку інтернет-ЗМІ, які найчастіше читають українці за результатами опитування Київського міжнародного інституту соціології. Згідно з ним, Politeka посіла 6 місце, а «Знай.ua» – 9-те. Рівень довіри до цих ЗМІ становить 1,6% і 1,5% відповідно.
Цікавий пункт в списку – канал RT (4 місце), який є рупором російської пропаганди. У нього найбільша кількість публікацій (2846) за період дослідження. Але тільки 14% із них – текстові (тобто значущі, згідно з методологією).
У сторінки «Сегодня» найбільше українських підписників (97%). У «Обозревателя» та УНІАН цей показник – 70%, а у «Корреспондента» – 64%. У RT, «Комсомольської правди», «Аргументы и факты» велика частина аудиторії неукраїнська. Публікації «Комсомольської правди» найчастіше репостять і лайкають, але, очевидно, це роблять не українці.
Компанія Artellence створила алгоритм для визначення профілів спамерських пошукових роботів. Було проведено візуальний аналіз сторінок, враховувалася активність профілю, зокрема коментарі. Якщо вони повторювалися, і було зрозуміло, що це заготовлений текст, профілі класифікували як спамерські пошукові роботи.
У сторінок «Знай.ua» і Politeka показник ботів 0,1% і 0,2% від загальної кількості лайків. Автори дослідження роблять висновок, що боти неактивно підписуються на сторінки (їх частка серед тих, що лайкали, не перевищує 2%), але активно їх коментують (на деяких сторінках коментарі ботів становлять 20%). Особливо багато таких повідомлень на сторінках відомих українських ЗМІ, що пояснюється великою кількістю текстових публікацій. Далі – скрін інтерактивного графіка з сайту voxukraine.
За кількістю текстового контенту лідирують УНІАН, ТСН, «Цензор.НЕТ», 112.ua, «24 Канал», Dmitriy Gordon, «Українська правда». У маловідомих ЗМІ матеріали коротші та менш значущі: текст там може бути підводкою до відео або фотографій.
За часткою текстових постів у загальній кількості публікацій лідер – Facebook-сторінка hromadske.ua із показником 100%. За нею йде UA1.com.ua зі 99%. Третє місце з 97% ділять сторінки Dmitriy Gordon, «Українська правда» та УНІАН.
У дослідженні також проаналізували коментарі до текстових («значущих») публікацій. Найбільша кількість коментарів і коментаторів у сторінки ТСН. Тобто контент, що публікується там, викликає реакції і бажання його обговорювати. Воночас на сторінці ТСН один із найвищих показників неактивних користувачів – 8,1%, але він особливо не впливає на інтерес до сторінки інших підписників.
Після ТСН найбільше коментарів у «Zvistka – сторінка новин», Dubinsky.pro та hromadske.ua. Багато коментують також публікації на сторінці «24 Канал», «Комсомольської правди», 112.ua і «Цензор.НЕТ». Щоправда, 12% коментарів на 112.ua і 13% на «Цензор.НЕТ» – від ботів. Однак найцікавіше те, що на цих двох сторінках боти коментують найбільше – у середньому 12,7 коментарів надходять від одного профілю.
Поміж десяти сторінок, які найчастіше коментують боти, 7 онлайн-ЗМІ: ТСН, 112.ua, «Цензор.НЕТ», «Українська правда», «РБК-Україна», BBC News Ukrainian, «24 Канал», Dubinsky.pro , UA1.com.ua і hromadske.ua. Це свідчить про те, що онлайн-ЗМІ досить впливові і тому перебувають під пильною увагою тих, хто може використовувати ботів.
Раніше «Телекритика» писала, які канали найчастіше дивляться користувачі інтернет-ТБ.
Фото: pexels