Оцініть рівень залучення (engagement rate) у інфлюенсера
Легко оцінювати якість лідера думок з огляду на кількість його передплатників, лайки і коментарі. Це й справді може допомогти, але тільки якщо ви враховуєте його рівень залучення.
У 2017 році в середньому залучення в Instagram для простих фотографій було на рівні 2,7%, для каруселей – 1,9%, а для відео – 1,7%. Це означає, що 2,7% передплатників конкретного профілю лайкають або коментують його фотографії.
Якщо ви бачите, що на профіль передбачуваного інфлюенсера підписані тисячі користувачів, але на публікаціях це ніяк не познаається, слід насторожитися. Потрібно також враховувати, що вчорашня публікація потенційного лідера думок може зібрати тисячі лайків та лише 50-60 за попередній період. Ці численні лайки, ймовірно, були куплені на сайті, що продає підробне залучення за допомогою бот-акаунтів.
Це також легко перевірити, прокрутивши список тих, хто поставили «мені подобається» на обраній публікації. Якщо ви бачите безліч облікових записів з дивними іменами, у тому числі з номерами (наприклад, mamachka10874) або профілі, які не мають зображень, це означає, що ці фоловери/лайки були куплені. Найчастіше вони не є справжніми людьми.
Перевірте, наскільки активна
аудиторія лідера думок
Комунікація – ключовий фактор при оцінці профілю інфлюенсера. Вам потрібно переконатися, що між лідером думок і користувачами відбувається справжній діалог. Це означає, що більшість коментарів користувачів, підписаних на лідера думок, справжні, і що інфлюенсер відповідає на ці коментарі більш розгорнуто, ніж словом «дякую» або смайликами.
Слід також врахувати, що акаунти з великою кількістю передплатників привертають до себе спам. Але це зовсім не означає, що обраний вами лідер фейковий.
Зверніть увагу на зростання кількості підписників лідера думок
Зростання кількості підписників інфлюенсера має бути постійним. Якщо відбувається раптовий і різкий стрибок фоловерів протягом одного-двох днів – це не нормально і висока ймовірність того, що триває накрутка.
Точно така ж ситуація і зі значним зниженням підписників (ми говоримо про тисячі) за один день. Це може бути результатом того, що соцмережа очищає себе від чорних списків і бот-акаунтів, які раніше купував лідер думок.
Упоодиноких випадках може бути і різкий органічний стрибок підписників. Найчастіше це буває, коли інфлюенсер випускає популярне відео або кліп, його згадують у ЗМІ або на телебаченні. За цим також важливо стежити і бути в курсі медійних подій.
Не нехтуйте пошукачем
Швидкий пошук у Google може суттєво допомогти при виборі лідера думок. Пошукавши ім’я інфлюенсера, який вас зацікавив, можна відразу зрозуміти, чи є він лідером на інших соціальних майданчиках і які там справи з підписниками.
За допомогою пошуку можна стежити за згадками інфлюенсера в ЗМІ, каналах інших брендів і лідерів думок. Можливо, інші акаунти обраного інфлюенсера не такі популярні, але наявність альтернативного контенту, що виходить за рамки обраної соцмережі, може бути хорошим показником достовірності.
Подивіться, що інфлюенсер просуває
Як правило, це видно за тегами або самими постами. Бажано подивитися, з ким лідер думок співпрацював раніше, і зрозуміти, чи готовий він рекламувати взагалі все, за що платять гроші, чи тільки те, що відповідає його особистим уподобанням і інтересам. Другий варіант, звичайно, кращий при виборі лідера думок.
Хороший інфлюенсер буде вибірковим із тим, що він просуває, тому що цінує особистий бренд і знає свою аудиторію. Жоден поважаючий себе лідер думок не буде просувати те, що його передплатників не цікавить. Інакше він може втратити прихильність фоловерів і завдати шкоди тому, заради чого невпинно трудився, щоб наростити свою соціальну вагу.
Не соромтеся просити докази
Зовсім не соромно просто запитати користувача про те, які результати були у нього з минулими рекламодавцями. Йдеться не про те, скільки йому заплатили, а про показники ефективності розміщення.
Порядний лідер думок повинен мати мінімальні базові статистичні дані, наприклад, скільки послідовників приєдналося до рекламованого бренду, скільки реферального трафіку було створено для зовнішніх сайтів. Аж до того, скільки одиниць товару було продано за допомогою лідера думок.
Це все найважливіші основи, на які слід опиратися під час просування вашого бізнесу за допомогою лідерів думок. Не зливайте весь бюджет на того, хто не донесе користувачеві вашу ідею або продукт, навіть незважаючи на те, що у нього є тисячі передплатників. Вибирайте бренд-амбасадора з розумом, пробуйте різні варіанти і тоді на вас гарантовано чекає успіх.