Чому Telegram недостатньо популярний в Україні
Андрей Бродецкий – о пользе Telegram-каналов для медиа
Як правильно створити Telegram-канал
Найголовніше – зрозуміти, для чого тобі це потрібно і чи є у тебе якісний контент, який відповідатиме вимогам аудиторії.
«Телекритика» поговорила з авторами популярних в Україні каналів і запитала у них, з чого почати створення каналу, для чого це потрібно, як набирати підписників, коли постити і як часто їм пропонують рекламу.
Андрій Бродецький, «Технології, медіа та суспільство» (27 тис. підписників)
Головне – зрозуміти, який канал тобі самому буде цікаво вести. І чи варто тобі взагалі його створювати. Якщо нічим поділитися з іншими – не варто й намагатися.
До 200 осіб можна додати з телефонної книжки. Пости в інших соцмережах можуть принести ще кілька сотень читачів. Офіційного каталогу каналів немає, зате є купа неофіційних. Розміщуйте свої канали там, це безкоштовно. Обмінюйтеся рекомендаціями з іншими цікавими каналами, це працює. Ну і, звичайно, якщо ви хочете серйозно розкрутити свій канал, не обійтися без реклами. Щоб канал ріс, потрібно робити хороший контент і постійно показувати свій канал новій аудиторії. Реклама вирішує це завдання.
«Не хочу втрачати лояльність читачів, рекламуючи купу сміттєвих каналів, як це роблять інші»
За великим рахунком не важливо, коли публікувати контент. Хіба що не варто постити вночі, коли читачі сплять. Добре постити щодня, але не більш як 4-5 разів на день, інакше читачі не будуть встигати переглядати всі пости.
З пропозиціями про рекламу звертаються по кілька разів на день. Відмовляю майже всім. Ось подивився, виходить не більше п’яти рекламних постів на місяць. Розміщую лише рекламу чогось путнього, що може бути корисним моїм читачам – вигідні послуги, професійні курси та конференції. Не хочу втрачати лояльності читачів, рекламуючи купу сміттєвих каналів, як це роблять інші.
Зазначимо, що Андрій Бродецький детально описав, навіщо і кому потрібно замовляти рекламу у нього, розповів про результати реклами на його каналі інших компаній, показав, хто є його аудиторією і скільки коштуватиме один рекламний пост, який побачать 20 тис. осіб. Прочитати це можна тут.
Михайло Сапітон, Booker (9 тис. підписників)
Головне для успішного старту – зрозуміла ідея, про що писатимеш, а також знання і захоплення обраною темою. Варто хоча б прикинути, чи зможеш кожного дня видавати змістовні пости. Є чимало прикладів занедбаних каналів, на яких у авторів більше не вистачає часу і ентузіазму.
Найочевидніший спосіб зібрати читачів – анонси в соцмережах і перші друзі-читачі. Слідом можна домогтися взаємопіару з каналами схожої тематики, написати комусь текст за згадку або купити рекламу всередині Telegram. І, звичайно ж, з хорошим контентом набрати аудиторію набагато легше – люди охоче читають і репостять якісні пости.
«Контент – король, и він вирішує»
Універсальної формули, коли краще публікувати пости, немає. Є надуспішні канали, які видають понад десять постів на день, є мовчуни, які оживають раз на тиждень. Контент – король, і він вирішує. Якщо взяти стандартний варіант – краще обмежитися 2-3 постами на день і не публікувати нічого після 23:00. Ще одне особисте спостереження: на вихідних активний постинг може спровокувати відписки.
Рекламу пропонують залежно від активності каналу або кількості його згадок у ЗМІ. Відмовляю приблизно 75% рекламодавців – вони вимагають дуже низької ціни розміщення або просувають неякісний контент. Буває і так, що відмовляю через нерелевантну тематику: немає сенсу заробляти, знаючи про слабкий відгук серед читачів.
Альона Дєньга, «Ветер дует» (15 тыс. подписчиков) и Digital masons (6 тыс. подписчиков)
Багато стали використовувати Telegram як особистий мікроблог або корпоративний блог, таке собі мікро ЗМІ. На цю нову комунікаційну платформу, що швидко зростає, стали все більше звертати увагу бренди, але, очевидно, поки що не знають, як підступитися до нового інструменту: реклами в месенджері немає і не буде, а розвивати ще один канал не кожному під силу. Поки найуспішніші канали в Telegram розважальні і серед них майже немає прикладу комерційних кейсів. Також я помітила увагу до мессенджерам різних «архітекторів тунелів продажів у Telegram», звучить досить бредово, здається, це від лукавого.
Є кілька способів просування каналу в Telegram: обмін постами з іншими каналами, залучення більш традиційних каналів, на зразок Facebook, реклами, участі в вибірках каналів і тощо. В основному, аудиторія приходить ззовні, оскільки в месенджері немає ніякої новинної стрічки і зробити репост на широку аудиторію можна хіба що на інший канал. І тут є кілька варіантів:
«Варто забути про таке поняття як правильний час»
1. Обмінятися рекомендаціями-посиланнями з іншим каналом, якщо у вас приблизно однакова кількість читачів. 2. Купити рекламний пост на каналі, що вас цікавить. 3. Заслужити повагу за рахунок класного і якісного контенту і бути удостоєним рекомендації. В інших випадках доводиться проходити шлях самурая зі збору аудиторії серед своїх друзів і знайомих. У Telegram можна знайти чимало каналів з аудиторією в сотні тисяч передплатників, але здебільшого це боти, тож накрутити цифри теж можна, питання тільки – навіщо?
Коли я запросила Женю Зінгера стати співавтором каналу Digital masons, там було близько 250 читачів. Ми стали активно промотувати наш канал на власних фейсбук-сторінках, якщо доводилося виступати перед широкою аудиторією – обов’язково робили слайди про канал і рекомендували на нього підписатися. Оскільки наш канал був буквально одним із перших в Україні і став досить швидко зростати, ми потрапили в кілька оглядів у ЗМІ, нас стали рекомендувати друзі.
13 Telegram-каналов для журналистов и редакторов
Кожного дня до мене стукає близько 5-7 людей із запитаннями про рекламу на каналі «Ветер дует». Я не розміщую не тематичну рекламу – навіщо вбивати аудиторію каналу, дратуючи нав’язливою рекламою? Мені пропонували рекламувати вейпи, якийсь дивний канал із фотографіями кросівок, але мені це не цікаво. А ось реклама, пов’язана з подорожами, заходить настільки добре, що за відгуками моїх друзів вони навіть не зрозуміли, що це був проплачений пост. Здається, саме так це все і має працювати.
Дізнатися більше про можливості Telegram можна буде на лекції Альони Дєньги, яка відбудеться 9 жовтня. Подробиці тут.
Артур Оруджалієв, «Канал без назви» (2 тис. підписників)
Починати потрібно з бажання вести канал і з наявності контенту, яким хочете ділитися. Якщо у вас немає якоїсь цікавої ексклюзивної інформації, то навіщо такий канал потрібен? Ну і розуміння, для чого взагалі вам канал, теж не завадить. Я б не запускав канал в Україні з метою заробити. Наприклад, пост в одному з найпопулярніших каналів коштує $25. Цим сім’ю точно не прогодуєш.
Методів отримання читачів є кілька: запрошення на канал ваших друзів; запрошення на канал ваших передплатників з інших соціальних медіа; просування каналу на сайтах, що відповідають тематиці вашого каналу (наприклад, у вас канал про можливості в освіті – є групи і форуми на цю тему); обмін згадками з іншими каналами; придбання реклами в інших Telegram-каналах.
«Я б не запускав канал в Україні з метою заробити»
Не варто частити з публікацією постів на каналі. Кілька разів на тиждень буде цілком достатньо.
Я запустив канал місяць тому. Рекламу пропонували два рази. Один раз пропозиція була несерйозна. Вдруге нормальна. Я назвав цифру, але запитували на майбутнє. Сказали, що повернуться.