Що за шість компаній увійшли до MOZGI GROUP? По-перше, це продюсерський центр і перша компанія, створена Іриною Горовою і Потапом ще в 2010 році, – MOZGI Entertainment. Також у групу увійшов MOZGI Production, що знімає відеокліпи та рекламу. У MOZGI Studio пишуться всі треки та альбоми, озвучуються фільми та реклама. MOZGI Shop здійснює виробництво й онлайн-продаж мерчендайзингу. Також нещодавно до MOZGI GROUP долучилася компанія з організації заходів MOZGI Event і креативне та брендингове агентство MOZGI Ideas. Незважаючи на масштаби, у команді MOZGI GROUP 60 осіб. Зі слів Ірини Горової, MOZGI GROUP – одна з небагатьох компаній на ринку, якій вдалося перетворити шоу-бізнес на справжній бізнес.
Про перші кроки на шляху до трансформації
Протягом 8 років ми бурхливо розвивалися: заповнювали ніші в українському шоу-бізнесі та відкривали нові напрямки. Як правило, для коректного розподілу ресурсів, оптимізації внутрішніх процесів і підвищення ефективності у великих групах компаній визначається головна та керуюча, яка об’єднує СЕО та бек-офіс. Процес реструктуризації зайняв більше року. Ми задумалися про це ще в жовтні 2017-го: спільно з працівниками почали продумувати стратегію того, як перебудувати всі процеси без втрати якості. Адже ребрендинг – це не тільки зовнішня трансформація, а й глибокий внутрішній процес. Нову схему мала зрозуміти та прийняти для себе вся команда. Ми досі коригуємо багато моментів, але вже на завершальному етапі.
Знаменним для нас став березень 2019 року: ми оновили айдентику бренду та запустили нові сайти MOZGI GROUP і MOZGI Entertainment. По суті, це «переодягання» стало завершальним етапом тривалої внутрішньої роботи і переосмислення нашої компанії.
З кого брали приклад?
Я не приховую, що ми ходили на лекції і семінари, радилися з бізнесменами, чиї компанії проходили всі етапи – з нуля і до побудови великої справи. Але ми не пішли шляхом якоїсь конкретної компанії. На світовому ринку мене вражає приклад Amazon. Про історію успіху цієї компанії я чула від свого рідного брата, який там працює. А під час поїздки до Сіетлу побувала в головному офісі Amazon і детальніше вивчила етапи становлення компанії, її принципи, побудову внутрішніх процесів. Спочатку це взагалі була історія гаражного продажу товарів, а за 20 років вона виросла у велику компанію. Вражає, коли бачиш їхній перший офіс – невелика будівля висотою в кілька поверхів, – і розумієш, що зараз Amazon володіє близько 70% нерухомості Сіетла. У такі моменти приходить усвідомлення того, що немає нічого неможливого. Ми як лідери ставимо собі далекосяжні цілі, нехай вони й здаються фантастичними!
Про автономність компаній, що входять у MOZGI GROUP
Усі одиниці, що входять у MOZGI GROUP, швидше, напівавтономні. Наш головний принцип Open The MOZGI каже про те, що ніколи не можна зупинятися на досягнутому – потрібно ставити прапорець і йти далі. І я хочу, щоб наших прапорців на вершинах було якомога більше. В ідеалі ми прагнемо до того, щоб кожна одиниця прийшла до самозабезпечення і стала автономією на ринку».
Думаю, після трансформації MOZGI GROUP стане більш структурною і здобуде гучний голос вже за рамками сфери шоу-бізнесу.
Це перша компанія в українському шоу-бізнесі, що працює за всіма правилами бізнесу. Адже в уявленні багатьох шоу-бізнес обмежується замовленням концертів, ми ж пішли далі й захопили супутні сфери: не просто «продаємо» артистів, а створюємо креатив, займаємося відеозйомкою, пишемо треки, розробляємо мерч, робимо тури і організуємо заходи. Свого часу ми прибрали аутсорсинг і побудували компанію зі спектром послуг 360 градусів. По суті, ми виросли з компанії, яка обслуговує себе, у великий бізнес. Думаю, після трансформації MOZGI GROUP стане більш структурною і здобуде гучний голос вже за рамками сфери шоу-бізнесу. Ми готові конкурувати і з креативними студіями, і з відеопродакшенами, і з івент-агентствами.
Про ролі Горової і Потапа в оновленій MOZGI GROUP
Трансформація була викликана прагненням розвантажити себе для довгострокових ідей і стратегічних рішень. Компанія спочатку була сімейною, і ми обоє брали участь абсолютно в усіх процесах: Потап – переважно у творчих, я – у фінансових і маркетингових. Йшли вперед, не зупиняючись, росли та розвивалися, і в якусь мить зрозуміли, що навантаження настільки збільшилося, що ми перестали ходити у відпустку і стали рідше бачити дітей. Це й підштовхнуло до ідеї перерозподілу відповідальності, до переосмислення взаємовідносин всередині команди, а зрештою – до ребрендингу. Ми як ніхто інший знаємо компанію від найменшого звуку і розуміємо, як правильно вести її далі.
У скільки обійдеться співпраця артиста і MOZGI Entertainment?
Назвати конкретну середню суму неможливо, тому що це індивідуальна історія, що залежить від артиста. Розкид цін великий. Ми відкриті для представників різних жанрів і напрямків, абсолютно різного фінансового рівня. Є артисти, які настільки захоплюють, що ти готовий працювати практично безкоштовно. Головний принцип – працюємо з тими, хто нас запалює.
Чи є у MOZGI GROUP артисти в чорному списку?
Це як запитати у виробника, чи готовий він не ставити свій товар на полицю просто тому, що йому не подобається той чи той супермаркет. Містечкова історія. Ми не ділимо творчість на чорне і біле. Подобається – не подобається, товар потрібно вміти продавати на будь-якій полиці.
Знаю точно, що жодна схема не працюватиме без любові до артиста і вкладання в нього душі! З огляду на зростання кількості компаній всередині MOZGI GROUP і швидкість нашого руху, артистів у MOZGI Entertainment ставатиме більше, а якість при цьому зростатиме.
Чого бракує українському шоу-бізнесу?
«Українському шоу-бізнесу катастрофічно не вистачає фахівців! У нашій країні вже навчилися просувати продукти харчування, різні товари та послуги, але мало хто знає, як правильно «продавати» артистів. У шоу-бізнесі дуже мало професійних менеджерів, піарників, маркетологів… Це привід задуматися про відкриття в групі компаній ще одного напрямку бізнесу – освітнього. І ми вже рухаємося в цьому напрямку. (Усміхається.)