«Те, що фільм резонує з сучасністю – не випадковість, як і відсилання до Кафки в назві, – пише оглядач Cinema Scope. – Акцент в ньому зроблений не на фіналі процесу (тюремному ув’язненні і/або страті обвинувачених), а на дрібних онтологічних фактах самої події: довгих свідоцтвах, що зачитуються стрімко і без емоцій; склянках води, які незграбно змінює охоронець; специфічному формулюванні остаточного вироку (“вища міра соціального захисту…”)». Критик відзначає, що в «Процесі» Сергій Лозниця «перейшов від історичного дослідження до непрямого осмислення».
Фільм також показали на Міжнародному кінофестивалі в Торонто в рамках програми артхаусного кіно Wavelengths, куди минулого і цього року потрапило багато документальних стрічок.
Журналіст The Globe and Mail, який відвідав показ, пише: «”Процес” – дуже вимогливий і політичний фільм, який є центральним для програми Wavelengths цього року». Він порівнює його з іншою документалкою фестивалю – восьмигодинним фільмом «Мертві душі», що складається з інтерв’ю дисидентів, які вижили в тюрмах маоїстського режиму, який, як відомо, ввів «квоту» на людей, яких необхідно було піддати перевихованню. «Ідіотизм квоти на дисидентів, як і сфабриковану справу Промпаріі в “Процесі”, – красномовні приклади того, як авторитарні уряди нав’язують людям свою реальність, – резюмує критик. – У програмі Wavelenghts “Мертві душі” є чимось на зразок підпори для “Процесу”: обидва фільми служать не тільки звинуваченнями на адресу минулого, а й цілком актуальними попередженнями».
Что говорили в защиту Олега Сенцова Лозница, Занусси и Вендерс
Filmmaker Magazine, в свою чергу, відзначає, що Лозниця «увійшов у стадію продуктивності Хону Сан Су» (південнокорейського режисера, який щорічно випускає по дві-три стрічки), а його новий фільм нагадує більш похмуру версію картини «Питання по порядку засідання» (1964) про взаємні звинувачення Армії США і сенатора Джозефа Маккарті.
Нагадаємо, що фільм Сергія Лозниці «Донбас» був відібраний Українським оськарівським комітетом у якості національного претендента на премію «Оскар» в номінації «Найкращий фільм іноземною мовою».