Комерційний директор «1+1 медіа» Валерій Варениця на своєму нещодавньому майстер-класі, витримавши інтригу два місяці після оголошення «Альянсом» у другій половині вересня розміру інфляції на 2019 рік і нових правил розміщення телереклами, вперше розповів, на скільки зростуть ціни сейлз-хаусу «Плюсів». Крім прогнозів Валерій пояснив також, які три фактори сприятимуть інфляції.
Скорочення інвентарю
З року в рік лінійне ТБ втрачає свого глядача, який віддає перевагу нелінійному споживанню ТВ-контенту. Інтерес до контенту зростає, а ось можливості його монетизувати скорочуються. Славнозвісні 4 екрани і позадомашній перегляд відбирають частину глядачів, і про кількість «втікачів» можна тільки здогадуватися, оскільки порахувати це неможливо. До того ж вони ще й не моніторяться. Показовим прикладом є плюсівський серіал «Школа», який наочно продемонстрував, що аудиторія другого сезону в діджиталі вже не поступається телевізійній.
Щодо змін у типі мовлення, то вимкнення ефірного аналога цього року, хоч і скоротило телевізійну аудиторію, але не суттєво. Однак заплановане на травень 2019 року кодування супутникового сигналу може мати серйозніші наслідки, це має бути враховано під час розрахунку доступного інвентарю.
Прогноз на 2019 – інвентар буде скорочуватися і, можливо, більш як на 5%, до яких ми вже звикли за останні 3-4 роки.
Збільшення попиту
Споживчий ринок продовжує зросати і разом з ним – витрати на маркетинг, а значить і на рекламу. За 9 місяців цього року ми продали на 9,3% рейтингів більше, ніж рік тому, при цьому обсяг бонусних виходів скоротився на 18,9%. Внаслідок цього солд-аут на каналах нашої групи був близький до 100% 6 місяців із дев’яти. В останній квартал ситуація тільки ускладниться через зростання бюджетів ключових рекламодавців у цей період.
Прогноз на 2019 – ринок буде в стадії зростання і, як наслідок, попит на рекламу буде відповідним. Зростання ринку ТВ-реклами перевищить 23%.
Вибори
На сьогодні додаткової квоти 3 хвилини на політичну рекламу немає. Це означає, що вся агітація розміщуватиметься в комерційних блоках, підвищуючи і без того високий попит на рекламу.
Якщо все ж законодавчо квота буде повернута, це дещо покращить ситуацію. Однак варто пам’ятати про період між президентськими і парламентськими виборами (жовтень 2019 року. – Ред.). У цей час активність політиків не зменшиться, вони продовжать рекламуватися, і це буде точно в загальних блоках з «комерсантами».
Прогноз на 2019 рік – від 4 до 9 місяців політична реклама стоятиме в блоках поряд з комерційною.
Крім трьох основних інфляційних причин Варениця також назвав інші – загальну інфляцію в країні, зростання видатків на виробництво і утримання персоналу, «неминучу девальвацію» і те, що медіа як галузь валютозалежна. «Тому нарікати на холдинги рекламодавцям не варто. Краще просто добре спланувати наступний 2019-й», – резюмує він.
Фото – Анна Федорук