До пулу «постійних клієнтів» піратських ресурсів увійшли українські ритейлери Rozetka, «Фокстрот», Citrus, Eldorado і Modna kasta. Такі дані моніторингу антипіратської ініціативи «Чисте небо». В організації вирішили зібрати позиції щодо розміщення на піратських сайтах. Компанії або ігнорували запит, або пояснювали особливостями автоматичних закупівель реклами та недостатньою увагою рекламних агрегаторів до майданчиків у своєму пулі, повідомляє «Чисте небо».
Компанія зазначає, що українські ритейлери не соромилися розміщувати рекламу на піратських сайтах разом із сумнівною рекламою напівлегального грального бізнесу або постачальників підробних диво-засобів. У 2019 Citrus, Rozetka та Modna kasta виходили на піратських сайтах кожного місяця, повідомляється на сайті. На сторінці http://blacklists.org.ua/monitoring видно, які рекламні формати та піратські сайти були використані, і які посилання вели на сайти рекламодавців.
У «Чистому небі» поцікавилися, чому вони розміщують свою рекламу на піратських сайтах. У «Фокстроті» організації пообіцяли провести «внутрішній моніторинг для ухвалення відповідних заходів». Позиції Eldorado асоціація не отримала. Директор із комунікацій Citrus Микита Коваленко переклав відповідальність на рекламне агентство, яке використовує «пакети сайтів і платформ для розміщення через банерно-медійну мережу за цільовою аудиторією».
«Щоб анулювати ймовірність внесення піратських сайтів у медіаплани, необхідно, щоб всі неофіційні ресурси були заблоковані. Ми намагаємося стежити за такими розміщеннями та прибирати їх – відмовляючись від пакетів, у яких вони з’являються. Зараз, за нашими даними, обсяг медійно-контекстної реклами Citrus на таких сайтах становить не більш як 2–3%», – повідомив Микита Коваленко. Агентство з розміщення реклами в інтернеті, назва якого часто трапляється в UTM-мітках реклами Citrus, – Adbetnet – не надало відповіді.
На випадковість і особливості закупівель реклами в інтернеті нарікає і Rozetka. У службі підтримки зазначили, що в компанії немає «цілеспрямованого розміщення реклами на піратських сайтах», і послалися на «веб-майстра, який працює за партнерською програмою, роблячи такі розміщення» і «тизерну мережу», куди «потрапляє сайт». За UTM-мітками в «Чистому небі» відстежили, що чимало піратської реклами Rozetka потрапило через інтернет-сейлз-хаус ADMIXER, CMO якого Ірина Оверко також спростувала зв’язок із піратами: «Rozetka не є прямим клієнтом ADMIXER, трафік закуповується через іншого посередника, який повинен повністю відповідати за вибір купленого рекламного інвентарю, оскільки використовує закупівлю через відкриту екосистему programmatic з можливістю самостійного аналізу та керування інвентарем».
У «Чистому небі» нагадують, що, згідно зі статтею 176 Кримінального кодексу, карається не лише крадіж контенту, а й «фінансування таких дій». Директорам компаній, які фінансують піратство, це загрожує штрафами та позбавленням волі від 3 до 6 років із подальшою забороною обіймати певні посади.
Зазначимо, «Чисте небо» проводить моніторинг сайтів, до яких у правовласників є претензії останні три роки разом із Українською антипіратською асоціацією (УАПА), що представляє інтереси американських мейджорів. Список цих сайтів відкритий і доступний за адресою http://blacklists.org.ua. Він оновлюється щомісяця. У липні до нього потрапило 1899 сайтів. Також організації моніторять ці сайти щодо рекламних проявів.
Фото: pixabay