Нагадаємо, в юності мільярдер заробляв доставкою газет. Зараз у інтерв’ю Yahoo Finance він заявив, що зменшення кількості реклами призведе до закриття більшості газет. На американському ринку, на його думку, зможуть залишитися тільки The New York Times, The Washington Post і The Wall Street Journal.
«Перемагала газета, у якій було більше сторінок. Тому що в ній було найбільше реклами, а реклама для людей – це новини <…> Журналістів засмучує, коли хтось каже такі речі, однак із точки зору читача реклама була найважливішою частиною газети», – пояснює, як конкурували раніше газети, заповнюючи сторінки рекламними оголошеннями.
Воррен Баффетт також зазначив, що зараз читач може дізнатися нову інформацію негайно, тільки-но побажає, і йому більше не потрібно чекати ранкової газети, щоб вивчити вакансії або переглянути біржові котирування. «Раніше я бачив ціни акцій тільки наступного ранку. Я тоді доставляв газети й дивився на котирування до того, як починав їх розвозити», – розповів мільярдер. Сьогоднішні газети підприємець порівняв із газованою водою в банках – їх ще продовжують купувати, але це не триватиме довго.
Дослідницький центр Pew Research Center повідомляє, що з 2006 до 2016 року рекламні доходи американського газетного ринку скоротилися майже втричі: з $49 млрд до $18 млрд.
Про можливе закриття більшості газет, як пише Bloomberg, мільярдер говорив і на щорічних зборах акціонерів свого інвестхолдингу Berkshire Hathaway минулого року. Підрозділу компанії BH Media, як зазначає агентство Reuters, належить 30 щоденних і 47 щотижневих газет, зокрема видання Omaha World-Herald, що виходить в рідному місті Баффета. Щоб відшкодувати збитки від падіння рекламних доходів, BH Media, за інформацією Bloomberg, минулого року скоротила 6% працівників. При цьому Berkshire минулого року уклала угоду з Lee Enterprises Inc., доручивши компанії керувати її газетами і цифровими активами на 30 різних ринках. Як писав Reuters, Баффетт тоді заявив: «Я обожнюю газети і пристрасно цікавлюся тією роллю, яку вони відіграють у нашому суспільстві. Труднощі, з якими стикаються газети, очевидні. Але я вірю, що ми можемо досягти успіху, об’єднавши зусилля».
Про ринок digital-реклами в 2019 році читайте в нашому матеріалі.
Фото: Getty Images