«Телекритика» поглиблено досліджувала рейтинг підписників українських музикантів у Facebook, щоб зрозуміти, якими інструментами користуються хедлайнери, чи завжди грамотно значить ефективно і на що купується аудиторія. (Рейтинг – справа рук порталу Karabas Live на основі даних 226 груп/сторінок на березень 2018 року).
Урезультаті аналізу цих даних «Телекритика» склала власний рейтинг найпопулярніших українських музикантів у Facebook.
«Океан Ельзи»
Коли грамотно – ефективно
861 605 підписників. Мова – українська. «Океан» талановито міксує на своїй сторінці весь арсенал ефективних fb-інструментів. По-перше, «стабільність – ознака майстерності»: це стосується і частоти постів, і єдності стилю. Пости з’являються щодня, в середньому до трьох на день. Тексти – складні, легкі, емоційні та лаконічні, написані в одному стилі, незважаючи на те, що авторів принаймні двоє – Вакарчук плюс дуже хороший піарник. Ще один дієвий прийом – різні жанри повідомлень. Від коротких позитивних побажань – «Доброго ранку! Зберігайте спокій та Тримай баланс) І все буде добре)», «Вдячність + увага щодня (!) = любов» – до невеликих есе-спогадів і патріотичних панегіриків. Одні з небагатьох музикантів, які на своїй офіційній сторінці постять відео не лише своїх виступів.
Ані Лорак
Навіщо слова
845 778 підписників. Мови – російська й англійська. Левова частка постів – інстаграм-фото з коментарями на кшталт «It was fantastic night!» і «Підписуйтеся на @anilorak_team у Instagram!». Багато відео виступів. Великий плюс – вибір не постановочних, а репортажних, «домашніх» фото, що створює ефект славнозвісної «замкової щілини» в особисте життя артиста. Мінус – піар-тексти в дусі провінційної газети: «Глядачі вже встигли скучити за творчістю улюбленої артистки. Шанувальники не відпускали співачку зі сцени, співали з нею разом улюблені пісні, дарували море букетів і подарунків, а також аплодували стоячи».
Віра Брежнєва
Такі дівчатка
Тіна Кароль
Без вогника
«Бумбокс»
Звіт про виконану роботу
За межами першої п’ятірки:
7. Ірина Білик.137 399 підписників. Російська мова.
Практично щоденні пости від першої особи. Багато відео з концертів. Багато фото – 10-20 в одному повідомленні. Позитив: «Іноді на моїх концертах відбуваються дива! Учора в місті Біла Церква на моєму концерті шанувальник Олег зробив пропозицію своїй дівчині! Поваги та кохання!», «Незважаючи на складнощі переїздів, я все ще зберігаю море позитивної енергії, і ми їдемо далі».
13. «НеАнгели».98 383 підписників. Російська мова.
Періодичність: коли щодня, коли через день. Наповнення: концертні постери, анонси, елементи інтерактиву: «Всі вже встигли подивитися наш новий кліп SlavaVictoria?» Небагатослівно, від першої особи, з приємною інтонацією.
15. «Воплі Відоплясова». 79 945 підписників. Українська мова.
Пости через день. Позитив і інтерактив: «Бадьорого ранку, друзі». Необов’язкові приємні інфоприводи («Давайте згадаємо …»). Багато відео. Тексти в одному стилі.
16. «Скрябін». 70 688 підписників. Українська мова.
Практично всі щоденні пости присвячені або так чи так пов’язані з Кузьмою Скрябіним. Тут його цитати, новини про відкриття йому пам’ятника, презентації його книжок. Анонси концертів – з обов’язковими фото Андрія Кузьменка.
17. Onuka. 70 192 підписників. Українська мова.
Практично еталон з підручника з маркетингу в соціальних мережах. До 10 постів на день. Лаконічно. Емоційно. Позитивно. Переконливо. Від першої особи. Ілюстрації – постери, Instagram- і постановочні фото. Грамотний і ретельний піар нового альбому в 10 постах за кількістю треків. У кожному – цитата Онуки про трек, постер і посилання на статтю в масмедіа.