У зв’язку з карантином провідні медіахолдинги країни змінили режим роботи, а також внесли корективи у сітки своїх каналів. А ще – перевели більшість співробітників на дистанційну роботу. Про те, як діджиталізувались телекомпанії, які інструменти використовують щодня для організації бізнес-процесів різних служб, ТВ-продакшенів, що забезпечують прямі ефіри, журналістів, які працюють «у полі», «Телекритика» дізналася у представників Суспільного мовника, «Медіа Групи Україна», 1+1 media, StarLightMedia, телеканалів «112 Україна» та «Еспресо».
«UA: Суспільне мовлення»
Значна частина працівників UA: Суспільне мовлення в телецентрі «Олівець» та в регіональних філіях через запроваджені карантинні заходи працює дистанційно. Є щоденний моніторинг здоров’я усіх працівників, які працюють як на робочому місці, так і дистанційно. Є відповідні інструкції щодо заходів реагування у зв’язку з поширенням коронавірусу. Для організації повсякденної роботи НСТУ використовуються платформи для онлайн-нарад.
У роботі новин на телебачення та радіо принципових змін не відбулося: дещо змінено графіки роботи та переведено всіх, хто може працювати дистанційно, на роботу з дому.
«Для обміну матеріалами ми і раніше використовували наш внутрішній сервіс. Точніше, стали його активніше використовувати. Адже, приміром, кореспонденти радіо, які працюють дистанційно, почали через нього закидати файли для випускових груп. Сервіси для онлайн-нарад ми так само використовували й раніше. Але, знов таки, тоді – для зустрічей з колегами з інших міст. Тепер – в межах одного міста, а іноді, й одного офісу. Аби просто уникати прямих контактів між людьми. Для прямих включень в ефір і стрімів з телефона використовуємо сервіс LiveUSmart, але це теж нічого принципово нового», – розповів генеральний продюсер інформаційного мовлення Суспільного Федір Скрипник.
«Медіа Група Україна»
Продакшен «Теле Про». Зараз важливо залишатися у тонусі. Ми використовуємо час карантину для написання заявок і сценаріїв. Проводимо кастинги дистанційно. Систематизуємо бази акторів, реквізиту, костюмів. Для всієї команди налагодили віддалений доступ. Монтуємо те, що було відзнято раніше, теж дистанційно. Проводимо зустрічі у Zoom, Messenger та ін.
Департамент продажів контенту. Через специфіку роботи (відрядження, зустрічі з партнерами) віддалений доступ до ресурсів не є чимось новим для нас. Ми змогли перебудуватися буквально за один робочий день. 13 березня (п’ятниця) ми забрали робочі комп’ютери додому, а вже у понеділок повністю занурилися у віддалений доступ до всіх необхідних ресурсів. Усі потрібні матеріали у нас у комп’ютерах, тому процес роботи безперервний і все, що потрібно, ми можемо відвантажувати клієнтам у всьому світі, працюючи дистанційно. Частина нарад проходить у Zoom, частина – у Skype for business. Обидві програми мають свої переваги тв недоліки, але в цілому – все працює як годинник. Щоб залишатися у режимі та графіку, регулярні наради проводимо в той самий час, що і до карантину. Крім того, ми створили групу у Viber, у якій ділимося оперативною інформацією, нововведеннями і просто спілкуємося.
Digital. Для нашої команди робота у віддаленому доступі – звична ситуація. Ми, як і всі інші команди, проводимо регулярні наради, обговорення та інше в онлайн. Активно користуємося worksection.com, Zoom і Trello.
Маркетинг і PR. Маркетинг дуже оперативно та гнучко перейшов на дистанційну роботу – проводимо наради, презентації, аналітику, статуситаі все необхідне. За допомогою Skype, Zoom все плануємо і ми, регулярно проводимо робочі статуси у форматі відеоконференцій. Користуємося усіма доступними месенджерами. Є віддалений доступ до всіх потрібних сервісів і документів. Інтерв’ю, коментарі оперативно беремо телефоном. У разі робочої необхідності, ми можемо виїжджати і в офіс, де дотримуються усі вимоги щодо роботи в умовах карантину (температурометрія, дезінфекція, особиста гігієна, присутність медичного працівника).
Департамент інформаційних технологій. Нам, власне, нічого не довелося міняти – правильно побудована IT-інфраструктура повинна бути у будь-який момент готова до подібних змін. І ми завжди керувалися принципом «безпечної зручності» для наших користувачів.
Серед речей, які «спрацювали»:
- плановий перехід на стандартизоване робоче місце (ноутбук, операційна система, набір ПО) протягом останніх кількох років;
- створення «зовнішнього периметра» організації, безпечна публікація IT-сервісів «назовні» (наприклад, сервіс електронної пошти, Skype for business і т.п.);
- створення відмовостійкої та масштабованої мережі між офісами та в Public Internet;
- створення безпечної та керованої системи VPN на базі рішень компанії Fortinet.
1+1 media
З початком карантину група 1 + 1 media впровадила ряд заходів, спрямованих на безпеку своїх співробітників. Зокрема, компанія перевела співробітників, які не залучені у виробництві, на дистанційний формат роботи. IT-фахівці групи запропонували ряд рішень для онлайн-конференцій – Skype, Skype for Business, Microsoft Teams, Zoom. Останній сервіс найбільш «прижився» у компанії завдяки широкому функціоналу та додатковим можливостям.
Анна Ткаченко, директорка «1+1 Digital і Інновації»: «Ми максимально оперативно організували роботу команди 1+1 Digital в новому форматі. Після оголошення карантину ми буквально за один день перевели всі робочі процеси на home office і допомогли привезти додому та під’єднати все необхідне обладнання. Зараз 95% наших співробітників мають можливість повністю працювати дистанційно.
Ранок нашого онлайн-офісу завжди починається з віртуальної зустрічі з менеджерами, під час якої ми обмінюємося нашими планами на день. Ми на зв’язку щодня, адже для мене дуже важливо знати, як кожен себе почуває і який настрій у команди.
Дистанційна робота змінила режими наших зустрічей, якщо раніше всі поточні статуси проводилися раз на два тижні, тепер ми збираємося частіше – раз на тиждень. Все-таки робота з дому вимагає більше організованості та контролю, у чому нам допомагають різні додатки. Найголовніші інструменти у роботі – це Zoom і Trello. А ще для більш ефективної роботи й особливо для проведення брейнштормів освоюємо зараз Miro. Для «1+1 Digital та Інновації» карантин – це точно не про складнощі у роботі, але живого спілкування з командою дуже не вистачає».
Ольга Гудзь, керівниця PR-управління «1+1»: «З початком карантину PR-управління «1+1» оперативно перевело робочі процеси у нові формати, щоб забезпечити якісну щоденну комунікацію та синхронізацію з численними департаментами компанії 1+1 media. Альтернативою нарад і брифінгів стали відеоконференції за допомогою сервісу Zoom.
В онлайн-формат перейшли також і традиційні ефіри з учасниками «Голосу країни» у студії «Сніданку з 1+1». Крім цього, багато ведучих, експерти та учасники «Голосу країни» підтримують спілкування з аудиторією за допомогою прямих ефірів на офіційних сторінках телеканалу у соціальних мережах. З учасниками «Голосу» також проходять і онлайн-квартирники з допомогою відеозв’язку. У прямому ефірі продовжують виходити «Сніданок з 1+1» і «ТСН», а «Право на владу» виходить без глядачів у студії до закінчення карантину».
Ольга Мусійко, HR-директорка 1+1 media: «У дистанційній роботі важливо встановлювати правила для своїх команд і для себе особисто як керівника, і дотримуватися їх. Наприклад, ми рекомендуємо менеджерам проводити регулярно онлайн-статуси – командами й окремо з кожним прямим підлеглим, вранці ставити завдання і ввечері контролювати виконання. Причому обов’язково з використанням відео: це дисциплінує та налаштовує на робочий лад. Переважно ми використовуємо Zoom – як з телефонів, так і з комп’ютерів.
IT-служба групи оперативно організувала доступ колег, які перейшли на дистанційний формат, до робочої пошти, забезпечила необхідною кількістю ноутбуків, допомогла організувати вивіз та установку спеціальної техніки за запитом окремих департаментів. У цілому, на віддалену роботу нам вдалося перевести понад 80% колег. З цього тижня функціонує тільки три офіси групи, співробітники яких забезпечують ефір».
StarLightMedia
StarLightMedia оперативно ухвалила рішення про перехід до дистанційної роботи та максимальної самоізоляції співробітників заради їх безпеки. Антикризовий комітет, у який увійшов топменеджмент компанії з різних підрозділів, у стислі терміни організував перехід у режим віддаленого офісу для більшості співробітників. Зараз усі ключові бізнес-процеси безперебійно здійснюються у віддаленому режимі.
Для компанії важливо забезпечити співробітників усім необхідним для організації повноцінно робочого місця вдома. IT-служба забезпечила працівників технічними умовами, устаткуванням та інструкціями для дистанційної роботи. Комп’ютери, принтери, робочі станції та іншу техніку доставили додому, у залежності від професійних технічних потреб окремого співробітника. Доступ до внутрішніх мереж було заздалегідь організовано через VPN. Для проведення використовуємо Microsoft Teams і Zoom. А Новий канал навіть відзняв проморолик у Zoom.
У роботі інформаційних служб відбулися істотні зміни. Працювати з дому відпустили всіх, хто безпосередньо не прив’язаний до ефіру. Вони користуються програмою електронного ньюзруму. Теми розробляються онлайн, а в офісі знаходяться тільки ті журналісти, у яких заплановані фільмування або чергування.
Співробітники StarLightMedia щодня отримують інформацію про заходи безпеки та поради щодо роботи вдома. Вони не обмежуються технічними інструкціями та мають інформацію про можливості для дистанційного навчання та розвитку, рекомендації щодо організації робочого місця, розпорядку дня й оздоровчих перерв. Зараз у StarLightMedia завдяки ініціативам співробітників можна зайнятися йогою у Zoom і вивчати англійську онлайн. Дізнатися відповіді на всі питання про роботу під час карантину в корпоративному чат-боті.
Телеканал «112 Україна»
Відразу після оголошення карантину у Києві керівництвом телеканалу було вжито заходів, щоб знизити ймовірність поширення коронавірусу. Зокрема, головам підрозділів було доручено максимально обмежити проведення усіх запланованих робочих зустрічей на території каналу або за його межами.
Шоу, які передбачають наявність глядачів у студії, скасували. А з 23 березня керівництво телеканалу ухвалило рішення мінімізувати кількість співробітників, які одномоментно знаходяться в офісі, а гостей та експертів виводити в ефір через системи відеозв’язку.
Телеканал «Еспресо»
На «Еспресо» вжили усіх заходів, щоб мінімізувати соціальні контакти працівників. Багато співробітників працюють дистанційно. Більшість нарад теж перейшли в онлайн-режим, переважно, з допомогою Skype. Гості та експерти програм телеканалу виходять на зв’язок теж через Skype. Частина програм призупинила свій вихід, а їх творчі колективи залучені до виробництва інших проєктів. Ток-шоу записуються без глядачів у студії. Журналісти, які працюють «у полі», забезпечені всіма необхідними засобами індивідуального захисту.
Читайте також: Діджиталізація під час карантину: як працюють люди і бізнеси.
Фото: Олександра Йорк, телеканал «112 Україна», телеканал «Еспресо», МГУ, Unsplash
Підписуйтесь на «Телекритику» у Telegram та Facebook!