Slack запустили в тестовому режимі в серпні 2013 року. Офіційно опублікували додаток 12 лютого 2014-го. У перший день тестування в застосунку зареєструвалося 8 тисяч компаній. До 2015 року Slack щодня стали використовувати 1,1 мільйона користувачів, що зробило його найшвидше зростаючим бізнес-застосунком у історії. Його творець Стюарт Баттерфіл є співзасновником фотохостингу Flickr.
На думку Ейба Вінтера, Slack – це «протилежність організаційній пам’яті».
З 2014 по 2016 роки Slack став головним кошмаром Ейба. Менеджерам подобалося працювати із застосунком, де «все викладається в письмовому вигляді», «підвищується доступність працівників» і «швидко публікуються відповіді на запитання». При цьому про руйнування здатності команди думати, планувати та виконувати складну роботу ніхто не замислювався.
За что мы благодарны пионеру нейросетей Марвину Минскому
«Slack допомагає вашим найгіршим працівникам придушити найкращих. У цьому його схожість з офісом відкритого типу», – каже Вінтер.
Постійні переривання, мультизавданність, відволікання і необхідність миттєвої реакції стають нормою в онлайні. У світі Slack не можна відкласти відповідь на повідомлення, як на лист в електронній пошті. Якщо люди не відповіли на запитання протягом 5 хвилин, то про нього взагалі забувають.
До Slack, коли працював трейдером, Ейб не те що не міг користуватися соцмережами, йому навіть доводилося вимикати телефон, щоб стежити за тим, що відбувається на біржі, і не відволікатися.
Культура віддаленої роботи передбачає, що ви не відволікатиметеся на те, що відбувається в офісі, але корпоративний месенджер є лазівкою для обходу цього правила. Це зношує адренальну систему команди, змушуючи бути доступними весь час.
«Коли все терміново, то ніщо таким не є. Slack – це суперзлодійський план із руйнування вашої команди», – каже Ейб.
Електронна пошта організовує обговорення в ланцюжки, у Slack такої можливості немає. І ще месенджер постійно підганяє: функція is typing… («набирає текст…») викликає нервовий тик.
«Я зловив себе на тому, що пишу повідомлення із заплющеними очима, щоб відігнати паніку», – пише автор.
Парадоксально, але швидкість відповідей на повідомлення теж шкідлива для групових обговорень, тому що люди в поспіху висловлюють свої ідеї в напівготовому вигляді.
Також корпоративний месенджер у поганому сенсі збільшує продуктивність.
«Поки ви дістанетеся потрібного повідомлення через низку анонсів, коментарів і “подивіться, який у мене смішний кіт”, може минути вічність»
Згідно із законом Гудхарта, якщо показник перетворюється на мету, то стає поганим показником. У Slack продуктивністю вважається доступність людини в месенджері. Працівники розумової праці, які комунікують у групах, зазвичай зберігають у письмовій формі домовленості щодо роботи.
У Slack якість цих записів не така як слід. Доки ви дістанетеся потрібного повідомлення через низку анонсів, коментарів і «подивіться, який у мене смішний кіт», може минути вічність.
Цілодобова доступність шкодить документації. Коли люди надсилають документ із думкою, що на нього не відреагують оперативно, вони намагаються донести все в зрозумілішій формі та без необхідності додаткових обговорень.
«Slack і та шкідливе поведінка, яку він заохочує, подарує синдром дефіциту уваги всій вашій компанії. Хочете конкурентну перевагу в один клік? Видаліть свій аккаунт», – робить висновок автор.