Ідея-переможець заснована на інсайті, що люди, користуючись піратським контентом, не почуаються співучасниками злочину. Але чи багато хто погодиться купити невіртуальну річ, дізнавшись, що вона крадена? Publicis запропонував провести соціальний експеримент: створити поп-ап магазин і знімати на відео його покупців, звичайних людей, які цікавляться річчю, а потім – їхню реакцію, коли їм кажуть, що ця річ – крадена. Слоган – «Піратський контент теж комусь належав перш, ніж його вкрали».
Друга ідея кампанії побудована на інсайті, що багато українців не замислюються про авторські права на музичні твори, фільми, програмне забезпечення, книжки та інші продукти інтелектуальної праці, доки це не торкнеться їх особисто. Іакше кажучи, поки їх не «зачепило».
Тому ідея кампанії #zachepylo містить ролик, коли на вулицях поруч із афішами вішають підроблені афіші тих же вистав або підроблену рекламу в метро. Також, повідомляють автори ідеї, коли відвідувачі роздруковують свої моментальні фото в Instabooth у ТРЦ, на них з’являється реклама брендів: хтось заробляє на вашому фото. Зачепило?
Також передбачається залучення лідерів думок, особливо з креативної індустрії. Адже вони самі автори, і вкладаються в свої твори. Окремий напрямок – мерч – дизайнери розробляють власні принти на тему копірайту, які кожен бажаючий може надрукувати на своєму одязі, але з умовою – вказати автора і розмістити напис: «Copy original – not original».
Загалом у пропозиції переможця було чотири ідеї для комунікації про важливість захисту авторських прав.
«Ця кампанія буде спрямована на кінцевого користувача фільмів, книжок, серіалів, фотографій та інших авторських творів, – каже керівник «Чистого неба» Катерина Федорова. – Велика частина наших зусиль спрямована на b2b комунікації всередині екосистеми піратства: інтернет-провайдерів, хостерів, операторів платежів, кіберполіцію, на рекламодавців, для яких у 2017 році був створений сервіс blacklists.org.ua зі списком сайтів-піратів і списком брендів, реклама яких виявлена УАПА (Українська антипіратська асоціація. – Ред.) на цих сайтах. Але ставлення до злодіїв контенту з боку кінцевого користувача теж важливе. Тільки тиск з усіх боків дасть змогу зламати систему бізнесу на краденому контенті».
«Чисте небо» планує почати реалізацію ідей, запропонованих Publicis, з хештег-кампанії #zachepylo цього року. Зйомки ролика соціальної реклами за ідеєю-переможцем відбудуться, коли «Чисте небо» збере необхідний для цього бюджет. Поки громадська спілка веде переговори в рамках фандрейзингу. Після створення ролика його крутитимуть на національних українських телеканалах.
У конкурсі «Інтелектуальна власність – така ж власність» взяло участь чотири рекламних агентства. Він був оголошений ініціативою «Чисте небо» і Всеукраїнською рекламною коаліцією (ВРК) 13 червня 2018 року, заявки приймалися до 25 вересня 2018. До журі ввійшли представники ВРК, StarLightMedia, 1+1 Media й ініціативи «Чисте небо».