Щорічно 20 тис. сайтів із дезінформацією заробляють $235 млн. Фінанси надходять від рекламних агентств відомих брендів, які купують рекламу онлайн. Серед них такі компанії, як Audi, Honda, American Airlines, OfficeMax та інші. Про це повідомляє Global Disinformation Index відповідно до своєї бази даних.
Згідно з дослідженням, це відбувається тому, що онлайн-реклама в основному публікується «програмно». Тобто кожного раз, коли завантажується веб-сторінка, відбувається миттєвий аукціон, щоб продати рекламне місце за найвищою ціною.
Повідомляється, що завдяки такій рекламі простіше потрапити в свою цільову аудиторію. При цьому бренди не мають достатньо інформації, на яких сайтах публікуються оголошення.
За результатами дослідження, пошуковик Google обслуговує 70% дезінформаційних сайтів і постачає їм 37% доходу. Другий за значимістю – AppNexus, він обслуговує 8% фейкових ресурсів і забезпечує 25% заробітку. Решта великих гравців, котрі фінансують дезінформаційні платформи, – це Amazon, Criteo, OpenX, The Rubicon Project і The Trade Desk.
Нагадаємо, раніше «Телекритика» писала, що Google виступив проти фейків.
Фото: Unsplash