Навесні 2019 року на екрани вийде нове творіння Ахтема Сеїтаблаєва – екранізація роману Івана Франка «Захар Беркут», у якій головну роль зіграв Роберт Патрік, більш відомий як Т-1000 з другої частини «Термінатора». Ідея такого кастингу мені настільки сподобалася, що я швидко склала список потенційних претендентів на майбутні екранізації української кінокласики. Хто ж, на ваш погляд, має у них грати?
«Хіба ревуть воли, як ясла повні?»

_
_
Соціальна драма Панаса Мирного про парубка, який через тяготи підневільного життя стає жорстоким розбійником, потребує талановитого драматичного актора, який водночас достатньо симпатичний, щоб ми йому співпереживали. Раян Гослінг у «Тому, хто біжить по лезу 2049» вже зображував страждання через своє походження і соціальну несправедливість (Чіпка дізнається, що його дід – насправді пан), а досвід кривавого «Драйву» допоможе акторові зробити сцену вбивства сторожа реалістичнішою.
З іншого боку, голлівудський красень №1 Тімоті Шаламе надто гарний зі стрижкою «під горщик», щоб проігнорувати його кандидатуру на роль простого українського хлопця. У Джона Красінські ж інша перевага: з ним не знадобиться актор, який зіграє героя в юному віці (як відомо, збриваючи бороду, Красінські перетворюється на 13-річного хлопчака, тоді як з бородою стає менш брутальною версією Джона Бернтала).
«Кайдашева сім’я»

_
_
Можливо, Маруся Кайдашиха – не та роль, за яку амбітні красуні мріють отримати «Оскара» (хоча б тому, що у творі старша невістка вибиває нашій героїні око), але варіант майже безпрограшний – до того ж українські режисери хочуть зняти цілих дві версії повісті Нечуй-Левицького. Ставку варто зробити на актрис, яким вже вдавалися жахливі екранні перевтілення. Марго Роббі приголомшливо зіграла «реднечку» Тоню Гардінг у торішній спортивній драмі. Ніколь Кідман зобразила в свіжому трилері «Руйнівник» поліцейську, що опустилася на самісіньке дно.
А Шарліз Терон переживала такі метаморфози принамні двічі: в «Монстрі» (за роль у якому отримала «Оскара» – але ніколи не пізно додати до нього другий) і в нещодавній «Таллі». Крім того, в «Атомній блондинці» вона чудово билася, що додає очок потенційній претендентці на роль Кайдашихи; а в житті актриса хвацько лається африкаанс – чому б їй не освоїти і кілька триповерхових конструкцій солов’їною?
«Лісова пісня»

_
_
Драма-феєрія Лесі Українки приречена стати мюзиклом – а значить, перевага буде у співачок. Уродженка України Мілла Йовович як ніхто інший може заспівати «ох-тьох-тьох» так, що ви повірите в те, що вона все свідоме життя спілкувалася з придунайськими солов’ями, а не знімалася в продовженнях «Обителі зла». Кара Делевінь своєю чергою володіє не тільки необхідним для ролі слухом (вона співає, грає на гітарі та ударних – про всяк випадок, якщо потрібна буде більш галаслива Мавка), але й ельфійською зовнішністю. Тендітна ж Руні Мара як ніхто інший зможе зобразити чергову manic pixie dream girl – перед тим, як розчинитися в повітрі, така Мавка допоможе Лукашеві знайти себе, влаштуватися на роботу і подолати шкідливі звички.
«Тарас Бульба»

_
_
Оскільки ми вирішили брати у Голлівуду все найкраще, то й «Тарас Бульба» має бути не просто екранізацією Гоголя, а ремейком однойменного американського фільму 1962 року з Юлом Бріннером у головній ролі. Гідних наступників у головноюї лисини 60-х не так уже й багато, тому просто уявіть, кому з цих бойових чоловіків – Брюсу Віллісу, Джейсону Стейтону або Двейну Джонсону, – більше личитиме козацький оселедець, і проголосуйте.
«Енеїда»

_
_
Еней був, звичайно, парубком моторним, але спуск у пекло заради можливості поговорити з батьком – це щось за Фрейдом. Тому на роль троянського козака потрібен актор, за плечима якого не тільки екшени, а й психологічні драми. Хоакін Фенікс як ніхто інший підходить під ці вимоги, а Джейку Джилленхолу давно час перестати соромитися ролі в «Принці Персії» і зробити коло пошани українським степом з оголеним торсом і шашкою наголо. Щодо «Полдарку» та інших костюмованих драм Айдана Тернера, то він начебто створений для того, щоб носити розшиті меандрами сувої і кожухи.
«Маруся Чурай»

_
_
Звичайно, роль легендарної української піснярки бажано віддати актрисі українського походження. Оскільки Мілла Йовович вже вирушила на інший кастинг, залишаються Міла Куніс, яку варто вже задобрити після казусу в Чернівцях, і Таїсса Фарміга – є версія, згідно з якою Маруся після свого суду стала черницею, тож відповідна роль актриси в нещодавньому хорорі навіть піде на користь . Емілія Кларк не може похвалитися чернівецьким корінням, зате з нею «Маруся» може обернутися на справжню епопею: дивіться самі – універсал від Хмельницького не встигають доставити до місця страти, Емілію в образі Марусі спалюють на вогнищі, а потім… І не треба заздалегідь пирхати – якісне українське фентезі зараз вкрай затребуване.