Борис Данилов, директор Digital Screens (сервіс онлайн-телебачення OLL.TV)
Про бум онлайн-сервісів
З початком карантину життя не зупинилося – усі його аспекти лише ще більше перейшли в онлайн. Віддалена робота, дистанційне навчання, спілкування і, звісно, онлайн-розваги. Багато хто говорить про бум онлайн-сервісів, наводячи приклад Zoom, аудиторія якого збільшилась з 10 до 300 млн менше ніж за 4 місяці; Hangouts Meet, кількість завантажувань якого зросла у 140 разів; Netflix, що вдвічі перевершив прогнози росту користувачів. Спостерігається зростання кількості безготівкових платежів, стрімкий ріст популярності сервісів доставки, онлайн-навчання та інших послуг. Проте, на мою думку, ця «золота лихоманка» триватиме недовго і падіння купівельної спроможності незабаром дещо переграє ситуацію у зворотний бік.
Читайте також: Школярам відкривають доступ до OLL.TV
Вплив карантину
Від початку карантину ми, цілком очікувано, спостерігаємо збільшення кількості завантажень застосунків OLL.TV, нових підключень та зростання часу дивлення. Зокрема у будні сумарний час перегляду зріс більше ніж на 25%. Зростання кількості нових користувачів OLL.TV залишається у рамках запланованого, проте є відхилення у його прогнозованому розподілі. Основна цьому причина – футбол. Традиційно навесні проходять фінальні етапи внутрішніх чемпіонатів та міжнародних футбольних турнірів, тому у цей період ми залучаємо значну кількість нових футбольних підключень. Наразі проведення футбольних матчів призупинено, тож кількість таких підключень мінімальна. Натомість значно збільшилась частка підключень пакетів «Старт», «Оптимум», «Преміум», що окрім телеканалів містять у передплаті кінозали, відеотеки фільмів та серіалів.
Читайте також: Олена Шабашкевич про діджиталізацію, боротьбу з піратами та створення єдиного стрімінгового сервісу
Лідери уподобань глядачів
Найпопулярнішими телеканалами на платформі OLL.TV, як і до карантину, залишаються “1+1″, “Україна”, ICTV, Новий канал, СТБ.
Значно додали у часі перегляду фільмові канали TV 1000. Позитивний вплив на показники має онлайн-школа – канали, що транслюють онлайн-уроки значно наростили аудиторію у першій половині дня. До речі, на OLL.TV відкрито абсолютно вільний доступ до таких уроків онлайн та в архіві. Для навчання не потрібно навіть проходити реєстрацію на сервісі.
За час карантину відбувся незначний перерозподіл лінійного перегляду та VOD – фільми та серіали у відеотеці забрали декілька відсотків у телеканалів. Серед лідерів перегляду VOD – українські фільми «Думки мої тихі», «Додому», «Кіборги». Вподобання користувачів сервісу за час самоізоляції не змінилися – лідери перегляду за жанрами: бойовики та комедії. Їх у топ-1000 близько 70%. Серед серіалів найпопулярнішими є фантастика та детективи від провідних міжнародних студій: «Світ Дикого Заходу», «Гра престолів», «Справжній детектив», «Міст», «Чужинець», «Вбиваючи Єву», «Чорнобиль».
Читайте також: Оксана Касаткіна: «Каналам потрібні діджитальні ведучі. Ми своїх шукаємо»
Життя без прямих футбольних трансляцій
Слід зазначити миттєву реакцію телеканалів «Футбол». За лічені дні після призупинення футбольних чемпіонатів були запущені нові програми та шоу за участі топових спортивних спікерів. Також для поціновувачів футболу телеканал підготував добірки найкращих архівних матчів за участі українських команд: знакові матчі «Шахтаря», «Динамо», «Металіста», «Дніпра», Національної збірної, фінали Ліги чемпіонів минулих років та класичні протистояння грандів світового футболу. Проте фокус уваги любителів футболу все ж таки змістився у сторону фільмів, серіалів, розважальних та пізнавальних каналів. Тому ми відкрили для користувачів спортивних підписок промодоступ до понад 200 світових серіалів, було додано декілька додаткових телеканалів. Також ми пропонуємо нашим «футболістам» підключення пакетів з розважальними телеканалами та відеотекою за спеціальною вартістю з використанням промокодів. До речі, така ініціатива знаходить значний відгук – середня кількість активних підписок на 1 абонента продовжує зростати.
Читайте також: ЗМІ на карантині: як холдинги вибудовують дистанційну роботу
Фото: «Телекритика»
Підписуйтесь на «Телекритику» у Telegram та Facebook!