Ця інформація була оприлюднена 8 лютого на робочій групі з виборів, яка працює при Національній раді з питань телебачення та радіомовлення. Телеканали та радіостанції на предмет публікацій розцінок моніторили в апараті регулятора.
Серед загальнонаціональних телеканалів вчасно повідомили про свої тарифи 22 мовники, два (ПзІІ у формі ТОВ «ТРК “НБМ”» і ТОВ «ТРК “Експрес-Інформ”» – юридичні особи «5 каналу») зробили це із запізненням. 4 ліцензіати цього не зробили, серед них – телеканали «Рада» (ДП «Парламентський телеканал “Рада”»), XSport (ТОВ «Тотвельд»), «Еспресо ТВ» (ТОВ «Голдберрі») «Ескулап-TV» (ТОВ «Аспера 2011»). Зі 103 супутникових телеканалів в офіційні видання подали інформацію про розцінки 43 компанії, 7 зробили це невчасно, 53 інформації не подавали. Серед загальнонаціональних радіостанцій 14 зробили це вчасно, не опублікувала розцінок лише радіостанція «Країна ФМ» (ПрАТ «РК “Гала”»).
Серед місцевих і регіональних мовників, 323 телерадіоорганізації опублікували тарифи на політичну рекламу, 123 – порушили терміни, а 82 – не публікували розцінок. Вони повідомили представникам Нацради в областях, що не мають намірів поширювати у своїх ефірах політичну агітацію.
Нацрада нагадує, що? відповідно до частини 1 статті 61 закону «Про вибори президента»? телерадіоорганізації усіх форм власності зобов’язані не пізніше як за 90 днів до дня виборів опублікувати в друкованих засобах масової інформації розцінки вартості однієї хвилини (секунди) ефірного часу. Телерадіоорганізації, які ведуть мовлення на загальнонаціональних каналах, здійснюють таку публікацію в газетах «Голос України» та «Урядовий кур’єр», регіональні та місцеві телерадіоорганізації – у відповідних регіональних та місцевих друкованих засобах масової інформації державної чи комунальної форми власності.
На місцевому рівні мовники зіткнулися із ситуацією, коли внаслідок реформування державних і комунальних ЗМІ багато газет закрилися. Тож у районах просто не виявилося друкованої преси, де можна було б оприлюднити тарифи. Члени робочої групи погодилися, що така ситуація потребує внесення змін до виборчого законодавства і визначення інших можливих способів оприлюднювати розцінки на розміщення політичної агітації.
Нацрада наголошує, що закон не встановлює санкції для ТРО, які не оприлюднили своїх розцінок на політичну рекламу чи оприлюднили із запізненням. Нацрада планує звернутися до законодавця із зазначенням недоліків цієї норми. Робоча група вирішила, що треба провести моніторинг тих ЗМІ, які не виставили розцінок, щодо трансляції ними політичної реклами. Також буде відстежено обсяг поширюваної телерадіоорганізаціями реклами: чи не перевищує він визначені законом норми у зв’язку зі збільшенням кількості матеріалів передвиборної агітації. Це питання буде винесене на порядок денний наступного засідання робочої групи. У січні таких порушень моніторинг Нацради не зафіксував.
Фото: pixabay