Про це повідомила газета The New York Times з посиланням на внутрішні документи компанії і свідчення 50 колишніх працівників.
Згідно з вимогами Федеральної торгової комісії, соцмережа зобов’язана отримати згоду користувача на опрацювання інформації, перш ніж дані підуть «у світ». Почалася історія зливу даних ще в далекому 2010 року, коли були укладені перші угоди. В результаті дані сотень мільйонів користувачів на місяць йшли «лівим» компаніям. 150 компаній, більшість із яких працюють у сфері технологій, зокрема й інтернет-магазини і розважальні ресурси, а також автовиробники і медіа, були партнерами Facebook.
Три типи партнерства у Facebook
- Перший – інтеграційний. Тут використовуються спеціальні застосунки, які соцмережа впроваджує для OEM-виробників смартфонів, таких як BlackBerry.
- Другий – частина вже неактивної програми «миттєвої персоналізації». Передбачалося, що партнери Facebook зможуть налаштовувати свої сервіси під користувачів, використовуючи дані соцмережі. Прикладом такої взаємодії була угода з Bing і Yelp. Програма працювала з 2010 року, але була закрита в 2014-му через критику системи. Журналісти підтвердили, що Bing отримував дані і в 2017 році.
- Третій – разові угоди з Facebook. Згідно з документами, у такому форматі соцмережа працювала зі Spotify, Netflix, Royal Bank of Canada. Компанії мали доступ до «читання і надсилання» повідомлень користувачів. Це нібито було результатом використання нового API, запущеного в 2010 році. Журналісти стверджують, що Spotify, наприклад, міг підключитися до вікна повідомлень, щоб надіслати пісні друзям користувача.
Фото: Getty
Які дані отримували компанії від Facebook
Apple: контакти користувачів і записи в календарі (навіть якщо користувач забороняв обмін даними). Це було частиною угоди, яка доcі активна. Компанія заявила, що була не в курсі цього, а дані ніколи не залишали межі пристрою.
Amazon: імена та контактну інформацію користувачів у рамках вже неактивної угоди. Компанія не побажала повідомити, як використовувала дані, заявивши, що це було зроблено «належним чином».
Пошуковик Bing: імена та іншу інформацію користувачів, списки друзів.
Microsoft заявила, що видалила дані. У Facebook уточнили, що йшлося тільки про «публічні» дані.
Spotify, Netflix і Королівський банк Канади могли читати призначені для користувача повідомлення. Усі три компанії заперечують наявність такої можливості.
Фото: Getty
Що кажуть Facebook, Netflix і «Яндекс»
Стів Саттерфілд, директор з приватності та публічної політики Facebook:
«Наші партнери не могли ігнорувати налаштування безпеки і помилково думати інакше. Протягом багатьох років ми співпрацюємо з іншими компаніями, щоб користувачі могли використовувати Facebook на пристроях і платформах, які ми не підтримуємо самі. На відміну від ігор, стримінгових сервісів і сторонніх додатків, ці партнери могли використовувати тільки певні функції, а не всю інформацію в своїх цілях».
Представники Netflix:
«Протягом багатьох років ми різними способами намагалися зробити Netflix більш соціальним. Одним із прикладів цього була функція, яка давала змогу передплатникам рекомендувати фільми і серіали своїм друзям у Facebook через Messenger або Netflix. Вона ніколи не була особливо популярною, тому ми відключили цю можливість у 2015 році. Ми ніколи не отримували доступу до особистих повідомлень користувачів і не просили про це».
Представники «Яндекса»:
«Яндекс» й інші пошукові системи перестали отримувати дані від Facebook у 2015 році – після того, як Facebook відкликала API, через яке здійснювалася передача даних. «Яндекс» під час отримання даних суворо дотримувався усіх умов угоди. Захист особистих даних користувачів і безпека – основні пріоритети «Яндекса».
«Телекритика» вже звикла до того, що Цукерберг останнім часом часто фігурує у скандальних новинах. Сподіваємося, історії зі зливом даних колись опиняться в минулому і більше не повторяться.
Фото: Getty