У 2019 році зростання становитиме 27% – до 22 млрд 221 млн гривень. Понад половину цієї суми отримає ТБ, яке зросте наступного року на 24%. Інтернет-реклама будет драйвером зростання і додасть 50% до бюджету 2018-го, зрісши до 3,772 млрд гривень (проти +17% цього року).
Обсяг ринку телереклами в 2018-му зріс зі 7,329 млрд гривень у 2017 році до 9,269 млрд гривень (+26%). У 2019-му підвищиться ще на 24% і становитиме 11,526 млрд гривень. Зростання прямої реклами цього року перевищило попередні прогнози (+27% проти 25%) – 8,071 млрд гривень на кінець 2018-го. У ВРК пояснюють це високою заповненістю ефіру в 4-му кварталі, коли через брак інвентаря ключові рекламодавці вимушені були збільшувати бюджети через спроби витримати плани за тижневими вагами. Ця ж причина буде основною і в зростанні бюджетів наступного року – пряма реклама зросте на 25% і становитиме 10,089 млрд гривень.
Зростання спонсорства в 2018 році було трохи нижчим, ніж прогнозувалося на початку року (+23% проти 25%), оскільки дещо скоротилася активність алкогольних брендів. Обсяг «неалкогольного» спонсорства збільшився, але не компенсував скорочення «алкоголю». У 2019-му спонсорство зросте лише на +20% і становитиме 1,438 млрд гривень проти 1,198 млрд гривень. Причина – «алкогольна» категорія сягнула свого максимуму, а іншим категоріям буде складно компенсувати цю різницю, прогнозують у ВРК. Також організація вказує на сповільнення зростання спонсорства крос-канальних угод за системою «ТБ+інтернет», доля такого типу розміщення може перевищити 15% від усіх спонсорських пакетів.
Реклама в пресі (друковані видання) цього року зросла на 18,9% за рахунок виходу на ринок низки нових клієнтів із суттєвою часткою преміального глянцю в медіа-міксі (H&M, Tod’s, Boss, Richmond, Alfa Spa, Polo Ralph Lauren та ін.). Наступного року преса додасть ще 14,4% і обсяг реклами становитиме 1,843 млрд гривень.
Радіореклама в 2018-му додала 20%, а в 2019-му додасть 24% і становитиме 715 млн гривень. Зростання цього року відбулося завдяки фармацевтиці, яка наростила 22-24%, а продукти харчування додали 25-27%, що на третину більше середньоринкових показників, зазначають у ВРК.
Зовнішня реклама (Out Of Home Media, OOH Media) зросла в 2018-му на 30% – до 3,493 млрд гривень, а у 2019 році зросте на 23% і становитиме 4,307 млрд гривень. «Зростання уповільниться через суттєві зміни модернізації старих конструкцій, що виникли на тлі нових правил розміщення конструкцій, легалізації усіх учасників ринку і очищення міст від надмірних рекламних носіїв», – розяснюють у ВРК.
В оцінці ринку інтернет-реклами у ВРК впровадили технічне нововведення – почали дотримуватися класифікації IAB (Interactive Advertising Bureau), а тому в обсязі медіареклами враховано тільки банерну рекламу, цифрове відео і спонсорство. Бюджети на інтернет-пошук та інше винесено за рамки медіа.
Політична реклама на двох виборчих кампаніях наступного року може зробити додатковий внесок у зростання рекламного ринку – за прогнозами ВРК: до 5% від обсягу комерційної реклами.