Генеральний директор 1+1 media Олександр Ткаченко виступає за повну українізацію телевізійного контенту і єдиний підхід держави до мовного квотування серіального виробництва. Про це він сказав в інтерв’ю LIGA.net, поділившись успіхами телегрупи за минулий рік.
У Нацраді вважають «українськими» серіали в копродукції з РФ. «Ось остання дискусія, яка у нас була, стосувалася квот української мови. У законі прописано, що 25% контенту може транслюватися якоюсь мовою, крім української. Ми розуміємо, якою, еге ж? І тут я за 100% української мови в телеефірі, тому що ці сором’язливі 25% якраз відкривають дорогу для зловживань у виробництві серіалів. Будь ласка, показуйте англійською, з субтитрами, але ж ні – завжди і всюди ця інша мова – російська. І ось, за останньою версією Нацради, якщо серіал вироблений на замовлення українського телеканалу разом із країною-агресором, то його транслювати можна. А якщо серіал старий купили, припустимо, у Film.ua, то його показувати не можна, тому що він не вироблявся на наше замовлення», – вважає голова «1+1».
При цьому Олександр Ткаченко повідомив, що в новому році компанія буде активно працювати над новими серіальними продуктами, незважаючи на конкурентні переваги, які створює копродукція з РФ у серіалах. «У нас буде продовження другого сезону серіалу “Школа”, 29 грудня зняли фінальний епізод. І в наступному році (мається на увазі 2019-й) для нас серіали – фокус на особливу увагу, тому що тут є специфічне регулювання Нацради. Дивна ситуація: та ж “Школа” – це серіал українською мовою. І, відповідно, продати його можемо ми тільки дуже обмеженій кількості покупців. Або якщо ми купуємо адаптований формат серіалу, реалізувати його можна тільки тут. Водночас іншими каналами знімаються абсолютно спокійно російські серіали, які видаються за українські. І так канал заробляє на двох ринках. Це дещо не комільфо, нечесна конкуренція».
Чому Держкіно продовжує видавати прокатні посвідчення на серіали, які вироблені спільно з країною-агресором, а Нацрада ніяк на це не реагує.
Телегрупа не планує транслювати серіали в копродукції з РФ: «Я з бізнесу, пов’язаного з Росією, вийшов у 2014 році. У мене був продакшен, який виробляв серіали. Але я нікого не засуджую, бо це особиста справа кожного. Для мене це, по-перше, є неприйнятним, а вже тим більше ми не займаємося підробками, не видаємо їхній продукт за свій. Тому, коли ти вкладаєш у свої серіали, в індустрію, в акторів, творчих людей, а дорогі колеги вигоду отримують, знімаючи з РФ, це непроста конкурентна ситуація».
Схему з копродукцією використовує тільки один із гравців на телеринку, але вплинути на нього інші три гравці не можуть: «Ви знаєте, якщо Антимонопольний комітет вважає, що ДТЕК – не монополіст, то це питання не до нас, а, скоріше, до регуляторів. Поки держава дозволяє грати не за правилами одній людині, це питання державне».
Пізніше роз’яснив більш детально свою позицію: «Чому Держкіно продовжує видавати прокатні посвідчення на серіали, які вироблені спільно з країною-агресором, а Нацрада ніяк на це не реагує. А «Сватів» показувати не можна. Ось ці подвійні стандарти, які присутні скрізь і, на жаль, розкидані бісером по підлозі, якою складно ходити. Чесно кажучи, дістали».
За участю РФ бюджет серіалу може обійтися українському виробникові дешевше: «Вартість виробництва однієї серії в межах $30–40 тис. Вона, на жаль, має певну тенденцію до інфляції через те, що ми знаходимося на конкурентному ринку, і є бюджети, які вище нашого. І серіали в рамках цих бюджетів знімаються разом із російськими, в складчину. Незважаючи на те, що виробництво серіального контенту в РФ вдвічі дорожче, в складчину виходить приблизно та ж ціна, але з більш високою якістю».
Суд із заборони серіалу «Свати» (відбувся в грудні 2017) штучно затягується. У СБУ «Плюсам» не пояснили причини заборони: «Ми кожного разу приходимо до суду, а його відкладають. Тому що СБУ намагається приховати причину, з якої серіал заборонили. Ми просимо дати папір, на підставі якого було ухалене таке суворе рішення. Суть у тому, що якщо нам стане відомо, з якої причини ухвалене рішення про заборону, публіці стане відомо, як ухвалюються рішення про заборону. Ми, в принципі, здогадуємося, на підставі чого було ухвалене рішення. Реальних підстав для його заборони немає. Як виявилося, можна просто так “збрити” продукт, який дає 10% рейтингу для одного з провідних телеканалів».
Ми кожного разу приходимо до суду (щодо «Сватів». – Ред.), а його відкладають.
Серіал «Свати» телеканал зазвичай транслював у літнє міжсезоння, коли той збирав високі показники. Відновити їх каналу не вдалося. «Якщо чесно, ми намагалися, але ні», – зізнався Ткаченко.
Разом з тим, глава «Плюсів» не задоволений осінньою серіальною лінійкою каналу: «У нас хороші показники з «Танців із зірками», «Школи», але ряд серіальних продуктів, особливо восени, був невдалим».
«Танці з зірками» цього року стали майже прибутковими для телеканалу, незважаючи на дороге виробництво. «Танці цього року практично наблизилися до позитивної маржинальності. Але я вкрай задоволений, тому що такий недешевий проект здатний прийти в стан економічного виправдання. Це дуже хороший продукт, і у нас є всі шанси наступного року на ньому заробити», – акцентував Ткаченко.
Виходячи зі скандалу навколо участі в проекті Оксани Марченко, на каналі зробили певні висновки: «У цьому сезоні в проекті взяла участь велика кількість знакових персонажів. Але, очевидно, і це був урок для мене, ми недооцінили очікувань наших глядачів щодо каналу, його інформаційної політики. Так, був сплеск усередині колективу, від колег із новин. Коли ми потім прочитали коментарі глядачів, я для себе виніс певні уроки: те, що можливо робити комусь, недозволено робити нам. Ми всі винесли певні уроки». Власник групи – Ігор Коломойський, не знав про участь телеведучої в проекті: «Але коли дізнався, подзвонив і запитав, у чому був таємний сенс. Я пояснив, як є насправді. Він засміявся і сказав: “Тримайся”».
У 2018-му в групі стали прибутковими тематичні телеканали: «Нішеві канали всі прибуткові, і майже – ТЕТ». Помітне зростання «Плюси» минулого року показали в діджиталі: «Якщо я не помиляюся, то в діджиталі – а це не тільки YouTube, а й VOD-платформа 1+1 video, включаючи додаток, який зараз є в Android, а скоро буде й для iOS, ще є новинні сайти – доходи за останні два роки збільшилися втричі. Це більше, ніж дохід від політичної реклами. І головне, що тренд, який ми бачимо, для нас позитивний. Тому група достатньо інвестує в цей напрямок».
У 2018-му телегрупа досягла успіху з продажами телеформатів: «Ми продаємо формат шоу “Весілля наосліп”. За “Школі” не можу сказати, на якому етапі переговори, але до цього теж готуємося».
Повне інтерв’ю Олександра Ткаченка є за посиланням.
Фото: liga.net