Суспільний мовник відмовив кандидатові в президенти Юрію Бойку в розміщенні політичної реклами, вказавши на її недостовірність. І це в той час, коли з листопада 2018 року мовник почав активно транслювати на каналі «UA:Перший» телемагазини ювелірних прикрас, до достовірності інформації яких питань не має. Мовник оприлюднив заяву, в якій заперечив повідомлення на офіційному сайті «Опозиційної платформи “За життя”» про те, що НСТУ здійснює цензуру політичної реклами кандидата на пост президента Юрія Бойка.
Повідомлення політичної сили мовник називає «маніпулятивним та недостовірним», з його слів, твердження політсили «не відповідають дійсності та є абсолютно неправдивими». Політсила зверталася з проханням про розміщення 5 роликів політичної реклами Юрія Бойка. НСТУ акцентує на тому, що не відмовила кандидатові у розміщенні реклами, а лише звернула увагу «на порушення законодавства у наданих рекламних роликах і просила усунути такі порушення для подальшої можливості розміщення реклами в ефірі».
Причиною повернення матеріалів на доопрацювання стали фігурування прапору України в ролику, а також твердження про зростання заробітків чинного президента: «Після перегляду наданих відеоматеріалів, юристами НСТУ було надано ряд зауважень, які й частково були враховані. Так, у кількох рекламних роликах поряд із прапорцями політичної сили фігурує прапор України, а, відповідно до ст. 8 Закону України “Про рекламу” використання державної символіки у рекламі заборонено. Ще один ролик наводить маніпулятивну інформацію про те, що президент розбагатів у десятки разів. Інформація про збільшення доходів у десятки разів може розцінюватись як розповсюдження завідомо неправдивих відомостей про кандидата на пост президента, що прямо заборонено ч. 5. ст. 64 Закону України “Про вибори Президента України”. Юристи ПАТ “НСТУ” в електронному листуванні із Опозиційною платформою поцікавились також наявністю дозволів від усіх фізичних осіб, зображення яких використане в рекламних роликах, адже необхідні дозволи не були надані НСТУ разом зі згаданими роликами. Цивільний кодекс України прямо вимагає наявність таких дозволів», – йдеться в релізі НСТУ.
У мовника запевняють, що порядок та умови розміщення політичної реклами для будь-якого кандидата на посаду президента в ефірі телеканалів НСТУ однакові, як цього вимагає закон. Розміщення здійснюється на рівних умовах, прозоро. НСТУ розцінює появу заяви політсили як «створення штучного інформаційного приводу з метою дискредитації Суспільного». У зв’язку з цим НСТУ вимагає спростувати «недостовірну інформацію, розміщену на офіційному сайті політичної партії».
Нагадаємо, раніше НCТУ публічно повідомляла, що відмовляється від реклами алкоголю і політичної реклами в період поза виборами, аргументувавши це невідповідністю стандартам суспільного мовлення. Після ухвалення антикризових заходів восени минулого року, телеканал «UA:Перший» з 6 листопада почав щодня транслювати телемагазин ювелірних виробів «Тюсо». Телемагазин, зокрема, пропонував глядачам придбати ланцюжок, покритий «трьома шарами золота» і прикрасу з «марсіанським топазом від безпліддя». Прес-служба НСТУ тоді відмовилася коментувати, як така реклама вписується в концепцію суспільного мовника.
Фото: НСТУ