Користувачі, які завантажили застосунок Who’s in Town і надали йому доступ до свого облікового запису Instagram, отримують інтерактивну карту. На ній відображено кожне відвідування, яким підписники поділилися з моменту створення свого профілю. Про це повідомляє Wired.
Карта оновлюється в режимі реального часу і складається з безлічі даних про місце перебування. Це відбувається кожного разу, коли користувачі використовують популярну функцію геотегів.
Інформація, яка використовується застосунком, спочатку відкрита, адже самі користувачі Instagram діляться нею зі своїми підписниками. Але Who’s in Town перетворює дані на «всеосяжну хронологію звичок і уподобань» будь-якої людини, що має публічний аккаунт у Instagram.
Застосунок розповість, у яких кафе або ресторанах часто бувають ваші Instagram-друзі, намалює детальну картину їхніх пересувань, яка не буде очевидною у разі вивчення їхнього профілю.
«Кількість даних божевільна, – сказав Ерік Барто, творець Who’s in Town. – Це рівнозначно тому, що ви проходите кожну story і записуєте кожне місце, знову і знову». У попередньому дослідженні, яке він провів за допомогою застосунку, відстежувалися звички понад 15 000 активних користувачів Instagram протягом кількох тижнів. Барто виявив, що 30% людей, які публікують stories у Instagram протягом вихідних, роблять геотеги хоча б в одному місці.
І хоча застосунок використовує легально отримані дані, експерти в сфері конфіденційності стурбовані його можливою небезпекою. «Ця функція проблематична з точки зору конфіденційності, оскільки довгострокові агреговані дані потенційно можуть бути неправильно використані різними способами», – заявив Джейсон Полакіс, дослідник безпеки і доцент Університету Іллінойсу в Чикаго.
Полакіс стверджує, що зібрані дані про місце перебування користувачів можуть розкрити конфіденційну інформацію про їхнє повсякденне життя. Наприклад, коли людина зазвичай виходить з дому або перебуває на роботі. А її можна використовувати для визначення того, коли в квартирі або будинку нікого немає, а також переслідування або виявлення таких соціальних зв’язків, як дружба чи стосунки. Фахівець також зазначив, що компанії можуть використовувати цю інформацію, щоб виявити звички людини. Наприклад, фірма медичного страхування може проаналізувати історію геотегів потенційних клієнтів, щоб порівняти, як часто вони вказували, що відвідують бари, а не тренажерні зали.
«Хоча функціонально застосунок не робить нічого складного, чого не зможе зробити людина або компанія зі злим умислом самостійно, – додав Джейсон Полакіс, – він сприяє потенційно агресивній поведінці у великих масштабах».
У Instagram заявляють, що фахівці компанії вивчають застосунок і в разі виявлення потенційних загроз вживуть необхідних заходів.
Днями «Телекритика» писала про те, що користувачі Instagram оцінили перевагу прихованих лайків.
Фото: iStock