З приводу логотипу Євробачення-2017, напевно, не висловився хіба що ледачий. Соцмережі вирують… Одні запекло сварять дітище креативного агентства Banda Agency і дизайн-студії Republique, малюючи на нього фотожаби (порівнюють з косою Юлії Тимошенко, з ковбасою, з круасаном), інші, навпаки, несамовито його хвалять. Безумовно, настільки полярні реакції вже самі по собі говорять про те, що логотип неординарний. Цікаво, а що думають про нього професіонали? Я вирушила з’ясовувати це питання до арт-директорів відомих українських телеканалів, які розповіли чимало цікавих речей, а також поділилися своїми особистими роботами.
Олексій Рєпік
арт-директор телеканала «1+1»
– Мені подобається концепція і основна ідея, – говорить Олексій Рєпік. – Та імпонує те, як працюють з нашими традиціями і підносять їх в сучасному ключі. Кольорові рішення логотипу цілком зрозумілі. Те, що чорний колір змінений у бік темно-синього – правильне рішення, яке позитивно позначиться при роботі з відео. З чорним складніше працювати. У синій, наприклад, можна додати більше відтінків, градацій, світіння. До речі, в айдентиці Євробачення часто використовуються сині відтінки – в цьому є спадкоємність. У той же час сама форма і текстура логотипу не надто оригінальні. Але в наш час все має свій референс. Цікаво, як буде реалізований моушен-дизайн і як хлопці покажуть айдентику різних країн. Сильно дробовий патерн (візерунок) може зіграти не на руку в цьому. Але сам концепт вдалий і дозволяє вирішити ці завдання.
А ось і шоуріл від Олексія Рєпіка і його команди:
Showreel / 2017 from 1+1 Design on Vimeo.
Олександр Антонов
арт-директор «Нового каналу»
– Побачивши вперше новий брендинг Євробачення, я не був вражений з кількох причин, – пояснює Олександр Антонов. – Перша: я вже бачив кілька робіт дуууже схожих на цю. Друга: у бренд-відео, яке хлопці з Banda Agency надали на загальний огляд, була досить слабка анімація. І ці два моменти мене трохи збентежили. Але потім, через кілька днів, я знову натрапив на цей шоуріл і поміняв свою точку зору. Тому що усвідомив одну річ: те, що хлопці виклали – не фінальний варіант їх роботи, вся графіка буде ретельно доопрацьовуватися – і анімація стане набагато якісніше. У всякому разі я на це сподіваюся, інакше нехай звертаються до нас! (Сміється.)
Шоуріли Олександра Антонова:
Ukrainian Supermodel from Alexandr Antonov on Vimeo.
– Мені подобається стиль: свіжий, яскравий, лаконічний і головне – зрозумілий! – продовжує Олександр. – Я дуже радий, що не пройшла та «жовто-блакитна» шароварщина, яку у нас в країні так люблять. Дана ж стилістика – по-справжньому європейська, і це величезний крок вперед. Сама ідея, сам образ намистин дуже зрозумілий. Кожна намистинка індивідуальна, вона унікальна і неповторна, як і кожен з нас. Всі ми різні, але раз на рік в одній з європейських столиць ми збираємося заради одного конкурсу. Образ намиста, образ оберега створює відчуття історичності і при цьому сучасності. Мені також до вподоби колірна гама: яскраві, акцентні плями на темному тлі створюють потрібну і незабутню атмосферу. Хлопці з «Банди», молодці!
Олександр Сербін
керівник відділу дизайну телеканала СТБ
– Дизайн логотипу Євробачення приємний і не викликає відторгнення, – вважає Олександр Сербін. – Дуже хороша ідея – використовувати традиційну прикрасу як символ, як національну ідентичність. У ньому вдале поєднання кольорів, без шароварщини, а там, де присутній білий колір, лого виглядає ще краще. У той же час не покидає відчуття недомовленості – очі і уява вимагають більшого. Я вважаю, що для України це лаконічне, але сміливе рішення.
А ось і роботи відділу дизайну СТБ:
Олексій Пасічник
промодиректор телеканалу «Інтер»
– У графічного стилю події такого масштабу, як Євробачення, повинен бути ряд чітких характеристик: яскравість, національний колорит, сучасність, здатність трансформуватися і працювати в найрізноманітніших медіаканалах, – говорить Олексій Пасічник. – Та все це абсолютно очевидно присутнє в стилі українського Євробачення-2017. Це не просто логотип, а ціла система дизайну, яка залишається впізнаваною і цікавою в усіх своїх проявах. Це робота світового рівня, яка особисто у мене викликає почуття радості і гордості.
А ось що створює сам Олексій Пасічник:
EVIDENCE from Oleksii Pasichnyk on Vimeo.
WORLD WAR ONE from Oleksii Pasichnyk on Vimeo.
BERLIN WALL from Oleksii Pasichnyk on Vimeo.
Правда, вражають шоуріли? А часом навіть і сльозу вибивають.
Ну а щодо логотипу Євробачення-2017 мені, якщо чесно, він до душі. Сподіваюся, що і Європа його оцінить. Бажаємо нашим талановитим дизайнерам успіхів!