Які фільми чекати в 2019 році
На заході були детально представлені чотири прийдешні фільми – екшен «Захар Беркут» за мотивами однойменної повісті Івана Франка, історичний трилер «Гарет Джонс» Агнешки Голланд, спортивна драма «Пульс» і сімейне фентезі «Поліна».
Крім тізера «Захара Беркута», який ми вже обговорювали, на презентації показали бекстейдж фільму, від якого дійсно захоплює дух: викритий Роберт Патрік англійською розмірковує про історію України, поки над середньовічними воїнами кружляють дрони. А ось вірші Івана Франка у виконанні західних акторів цього разу не пролунали – виправляємо упущення, адже у цього наївного і чарівного ролика на YouTube незаслужено мало переглядів:
Також гості та журналісти Кіноринку побачили трейлер «Гарета Джонса»: на жаль, поки це було ексклюзивне превью, але по секрету можемо сказати, що фільм про журналіста-свідка Голодомору й справді обіцяє бути «тихим шедевром». Кадри виявилися стриманими, з акцентом на півтонах: прибуваючи з Європи приглушених кольорів у СРСР, екранний Гарет Джонс (Джеймс Нортон з «Макмафії») опиняється в практично монохромному просторі. Крім того, тепер ми знаємо ще два важливих факти про картину: по-перше, в ній дійсно важливу роль відіграє фігура Джорджа Оруелла, а по-друге, тепер відома дата прем’єри – 28 листопада 2019 року.
Дітище спільного виробництва України, Бельгії та Франції «Поліна» з Жаном Рено в одній із головних ролей вийде раніше (27 червня 2019-го) – і вже час, адже виробництво цієї казки почалося ще в листопаді 2015 року.
Побачивши зірок «Гарета Джонса» і «Поліни» на загальному колажі з Потапом і Олегом Винником з підписом «Зірки FILM.UA Group», ми поцікавилися у Пилипа Іллєнка, який відкривав презентацію, чи не занадто відрізняється калібр Винника та Жана Рено.
«Не знаю, для кого це порівняння вигідніше – для Олега Винника чи Жана Рено. Ми інтегруємося в європейський і світовий кінопростір, у наших фільмах з’являються іноземні зірки, ми знімаємо разом із іншими країнами. Це важливо не тільки для того, щоб вивести фільм на великі ринки, а й для обміну досвідом. Члени знімальної групи “Захара Беркут” розповідали, що вони багато чого навчилися у закордонних колег», – розповів голова Держкіно України.
Щодо «Пульсу» – фільму про сліпу паралімпійську спортсменку, – то про нього поки є мало інформації крім того, що реліз заплановано на осінь-зиму 2019 року.
Як просуватимуть вітчизняне кіно
Представники FILM.UA Group, крім промоматеріалів, дозволили мигцем поглянути і на плани з просування прийдешніх фільмів. Зокрема, в рамках BTL-активностей промокампанії «Захара Беркута» оригінальна повість Івана Франка буде видана в кінообкладинці – очікуваний хід, який, тим не менш, все ще змушує хапатися за серце любителів літературної класики. На честь виходу фільму буде випущено пам’ятну марку і монету, що теж не рідкість для вітчизняних проектів. Найцікавіше виглядають поки не конкретизовані плани щодо співпраці з культурними установами: будь-які лекції і заходи, присвячені історії XIII століття і її відображенню в прозі Франка, – це заздалегідь цікаво.
У випадку з «Гаретом Джонсом» непрямий маркетинг включатиме, крім іншого, установку пам’ятника британському журналістові та перейменування однієї зі столичних вулиць на його честь. Звісно, всі ці активності не скасовують просування фільмів за допомогою діджитал-комунікації, трейлерів і радіо-анонсів.
На сьогоднішні плани FILM.UA з промоушену виглядають досить різноманітно і багатообіцяюче, на відміну від ситуації з багатьма нещодавніми прем’єрами, у яких, зі слів нашого оглядача, «єдиною маркетинговою стратегією був вихід фільму в прокат під святкові дати».
«Скажений» продакт-плейсмент
Під завісу презентації представники компанії пообіцяли в 2019 році якийсь «скажений сюрприз» – підозрюємо, що йдеться про можливе продовження прокатного хіта «Скажене весiлля». Згадавши про фільм і його досягненнях, керівник напрямку спонсорських проектів FILM.UA Юлія Пилипенко виступила зі словами на таку важливу і болючу тему для вітчизняного кіно – інтеграцію з брендами. Важливу, оскільки 60% виробничого бюджету «Скаженого весiлля» надійшли від спонсорства, а болючу – тому що критики одностайно називали появу чотирьох логотипів у кадрі «Весiлля» незграбною.
«Два інструменти, які ми використовуємо в FILM.UA, – це продакт-плейсмент, коли бренд стає невід’ємною частиною життя героїв фільму, і другий, не менш важливий – інтеграція в промокампанію фільму. Я приділяю їй стільки уваги, тому що на своїх успішних кінотеатральних релізах цього року ми дізналися: щоб залучити 500 тисяч глядачів в кінотеатри, потрібно охопити щонайменше 20 мільйонів людей. Для цього ми використовуємо трансмедійний сторітелінг».
Що ж, будемо миритися з продакт-плейсментом у комедіях про сучасні реалії. Однак найуспішнішим кейсом, мабуть, буде ситуація, коли глядачі після історичної правди «Гарета Джонса» підуть купувати переклад «Колгосп тварин» Орвелла від якогось із вітчизняних видавництв.